logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zwiększanie bezpieczeństwa cyfrowych danych

  PR 01.09.2014, przeczytano 1167 razy

W mediach regularnie pojawiają się doniesienia na temat firm, które przypadkowo tracą dane, zarówno w formie cyfrowej, jak i papierowej (w formie wydruków).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwiekszanie-bezpieczenstwa-cyfrowych-danych,22494,artykul.html

Tradycyjnie w kwestii bezpieczeństwa największy nacisk kładziony jest na zapobieganie zewnętrznym zagrożeniom, jak wirusy czy hakerzy. Jednakże, takie zagrożenia jak przecieki lub nieautoryzowana dystrybucja chronionej zawartości mogą pochodzić również z wewnątrz i są potencjalnie kosztowną luką w bezpieczeństwie, która musi zostać załatana

Firmy muszą być w stanie rozpoznawać i zwalczać te zagrożenia oraz zapobiegać nieautoryzowanym wyciekom papierowych i cyfrowych dokumentów. Istnieje pięć kroków, które mogą podjąć przedsiębiorstwa, aby zmniejszyć ryzyko wycieków danych – zarówno zamierzonych jak i przypadkowych:

1. Szyfrowanie

Dyski twarde w drukarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych mogą zostać skonfigurowane tak, aby korzystały z szyfrowania. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie dane wysłane i przechowywane przez drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne są szyfrowane.

2. Uwierzytelnianie

Nakazanie użytkownikom potwierdzania swojej tożsamości (poprzez kod PIN lub kartę pracowniczą), co gwarantuje że dokumenty może otrzymać tylko ta konkretna osoba. Można to rozszerzyć o szablony bezpieczeństwa i/lub automatycznie umieszczanie adresów e-mail w obiegu dokumentów i skanach.

3. Monitoring przepływu wrażliwych informacji

Wdrożenie narzędzia, które monitoruje i sprawdza informacje, które przekazują urządzenia wyjściowe, aby zatrzymać nieuprawniony przepływ wrażliwych informacji. Oznacza to tworzenie przeszukiwalnego pliku graficznego każdego drukowanego, skanowanego, kopiowanego lub faksowanego dokumentu (niezależnie od źródła). Rozwiązanie Lexmark Secure Content Monitor dostarczy organizacji informacji niezbędnych do wykrycia przecieków i stworzenia mocnej linii obrony.

4. Wzmacnianie urządzeń sieciowych

Niezabezpieczona drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne podłączone do firmowej sieci może być słabym punktem, który mogą wykorzystać zewnętrzni hakerzy i zagrożenia wewnętrzne. „Wzmacnianie” tych urządzeń dzięki takim technikom jak filtrowanie portów i połączeń TCP może uczynić je odpornymi na ataki sieciowe.

5. Korzystanie z niszczarki

Wraz z wydrukiem wrażliwa informacja traci ochronę cyfrową. Dobrej jakości niszczarka może zagwarantować, że fizyczne kopie nie dostaną się w niepowołane ręce, gdy skończymy z nimi pracę.

Ochrona wrażliwych informacji pozostaje najważniejszym priorytetem przedsiębiorstw. Lexmark dysponuje wachlarzem rozwiązań i składników, które pomagają organizacjom uważnie śledzić dane – chroniąc je na każdym kroku.

Źródło: Lexmark

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764