logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwiększenie bezpieczeństwa druku w usługach finansowych

  PR 02.03.2022, przeczytano 467 razy

W przypadku pracy hybrydowej organizacje finansowe muszą przyjąć nowe podejście do ochrony danych poufnych przechowywanych w formie cyfrowej, papierowej lub obu wariantach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwiekszenie-bezpieczenstwa-druku-w-uslugach-finansowych-,394959,artykul.html

„Według firmy analitycznej IDC, 53% procesów związanych z obiegiem dokumentów w sektorze finansowym wiąże się z drukowaniem. Jednak wiele organizacji nie ma wystarczających możliwości, żeby śledzić wydruki i kopie papierowe, zwłaszcza w przypadku pracowników, którzy mogą pracować na zmianę w domu i w biurze”.

Z punktu widzenia przepływu pracy i regulacji prawnych, informacje drukowane nadal odgrywają ważną rolę w branży finansowej. Według firmy analitycznej IDC, 53% procesów związanych z obiegiem finansowym wymaga drukowania. Jednak wiele organizacji nie dysponuje wystarczającym systemem umożliwiającym śledzenie wydruków i kopii papierowych, zwłaszcza w przypadku pracowników, którzy mogą na przemian pracować hybrydowo.

W miarę jak organizacje wdrażają system pracy hybrydowej, wyzwaniem staje się zbudowanie bezpiecznego środowiska IT, które chroni klientów i wrażliwe dane przechowywane przez organizacje finansowe, niezależnie od tego, czy występują one w formie cyfrowej, papierowej, czy też w obu tych formach. Oznacza to, że należy wdrożyć solidne i bezpieczne rozwiązania technologiczne, aby uchronić firmę przed wszelkimi przyszłymi globalnymi wydarzeniami tzw. czarnymi łabędziami, których wystąpienie według ekspertów są prawdopodobne.

Często pomija się ważny aspektem bezpieczeństwa danych jakim są inteligentne urządzenia drukujące. Wyposażenie maszyn w IoT pozwala na przechowywanie informacji w samym urządzeniu lub w dedykowanej mu chmurze. W czasie pandemii, kiedy pracowaliśmy w domu, drukarki biurowe były rzadko używane, co spowodowało opóźnienia w planowanej konserwacji lub jej całkowity brak. Może to sprawić, że urządzenia sieciowe będą narażone na wyciek wrażliwych danych poza organizację.

- Biurowe inteligentne urządzenia drukujące mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, jeśli nie są odpowiednio chronione za pomocą regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i brakuje im odpowiednich ustawień kontroli dostępu, które uniemożliwiają wgląd w poufne dokumenty osobom niepowołanym - mówi Mariusz Ożarowski Managing Director Lexmark Polska. - W Lexmark dbamy o to, żeby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób. Stosujemy wbudowane technologie takie jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników - dodaje.

Lexmark współpracuje z opartym na chmurze rozwiązaniem innerActiv firmy OnGuard System, który zapewnia pełny wgląd w wykorzystanie dokumentów i ryzyko behawioralne w celu zapobiegania złośliwemu lub przypadkowemu wyciekowi danych w formie cyfrowej lub papierowej. InnerActiv może monitorować wszystkie pliki, do których uzyskano dostęp, wysłane do druku z punktu końcowego do dowolnej drukarki lub obsługiwane w samej drukarce. Optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) może być również wykorzystane do oznaczenia słów kluczowych lub fraz, które mogą sprawić, że dany wydruk będzie wart uwagi. Na przykład, innerActiv może wykrywać i alarmować, jeśli użytkownik:

  • uzyskał dostęp do wyjątkowo dużej ilości informacji o kontach klientów w określonym czasie
  • wydrukował informacje o koncie z niezatwierdzonego urządzenia domowego
  • wydrukował dokument bezpośrednio z urządzenia wielofunkcyjnego, omijając sieć
  • zeskanował lub skopiował zabezpieczony dokument, tworząc dodatkowe kopie papierowe lub zapisując nową kopię cyfrową

Przepisy dotyczące pracy w domu przyspieszyły transformację cyfrową w branży finansowej, ale w miarę przechodzenia na nowy, hybrydowy sposób pracy, bezpieczeństwo druku musi być częścią strategii.

Źródło: Lexmark


+ +

Tekst opublikował użytkownik: mrogowski

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DOMOdesign w Domotece. Czwarta edycja wydarzenia
Czwarta odsłona cyklicznej akcji DOMOdesign, udowodniła, że warszawiacy i miłośnicy designu z całej Polski chcą mieszkać jeszcze bardziej stylowo i funkcjonalnie. Wypełniony po brzegi program wykładów i warsztaty z kompletem uczestników pokazały duże zainteresowanie mieszkańców stolicy tego rodzaju inicjatywami. Było to możliwe przede wszystkim...
Wilno ubiera pomniki w dziergane akcesoria
Wilno świętuje sezon świąteczny, przystrajając swoje ikoniczne pomniki w ręcznie dziergane świąteczne stroje. Ta kreatywna inicjatywa podkreśla bożonarodzeniowego ducha miasta – to właśnie między innymi dzięki takim działaniom miasto zostało niedawno wybrane na Europejską Stolicę Świąt Bożego Narodzenia 2025.
Marketing B2B wciąż wyzwaniem dla polskich firm
Marketing B2B wciąż stanowi wyzwanie dla wielu polskich firm – wynika z nowego badania Instytutu Rozwoju Sprzedaży i Marketingu „Marketing B2B w polskich firmach”
Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku
W SOHO by Yareal na warszawskim Kamionku powstał efektowny mural zdobiący nowopowstały pasaż. Dodatkowo w grudniu przestrzeń kompleksu rozświetlą stylowe neony, a lobby jednego z budynków ozdobi zabytkowy skuter Osa, wyprodukowany kilka dekad wcześniej w fabryce działającej wówczas na terenie obecnego SOHO. Wewnątrz ogólnodostępnego osiedla uruchomione zostały...
Czy AI zwiększa przychody MŚP?
91% małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) korzystających ze sztucznej inteligencji (AI) twierdzi, że zwiększa ona ich przychody - wynika z nowego badania Salesforce. Dane, zebrane od 3350 liderów małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, w jaki sposób firmy wykorzystują sztuczną inteligencję do napędzania swojego wzrostu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764