logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwiększenie sprzedaży dzięki atrakcyjnej etykiecie?

  PR 23.05.2022, przeczytano 744 razy
ilustracja

Kolorowe etykiety aplikowane na szklane opakowania pozwalają producentom napojów wyróżnić się na tle konkurencji. Przyczyniają się do budowania rozpoznawalności oraz zwiększenia sprzedaży produktów danej marki. Nowoczesne drukarki etykiet umożliwiają eliminację kosztów związanych z koniecznością pozyskiwania etykiet od zewnętrznych dostawców, zwiększając elastyczność produkcji w zakładach rzemieślniczych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwiekszenie-sprzedazy-dzieki-atrakcyjnej-etykiecie,395949,artykul.html

Sklepowe półki są wypełnione napojami produkowanymi przez niewielkie zakłady rzemieślnicze. Kolorowa etykieta pełni istotną rolę marketingową, stanowi bowiem główny sposób na rozpoznanie produktów danej marki i sprawia, że konkretny towar trafia do koszyka.

Etykieta wpływa na budowanie wizerunku oraz rozpoznawalności marki na rynku, a także przyczynia się do budowania długotrwałej relacji z klientem. Starannie zaplanowany i wykonany projekt graficzny świadczy o tym, że producent zwraca uwagę na szczegóły, co dla klientów jest jednoznaczne z wysoką jakością kupowanego towaru. Rozpoznawalna etykieta to też sprawdzony sposób na szybką identyfikację różnych produktów danej marki. Klienci chętniej wybierają to, co jest im już znane.

Kolorowe drukarki etykiet do szklanych opakowań

Drukarki etykiet pozwalają drukować kolorowe etykiety według indywidualnych projektów. Takie rozwiązanie przynosi szereg finansowych korzyści w zakładach rzemieślniczych w produkcji jednostkowej oraz seryjnej na większą skalę.

Produkcja niewielkich nakładów różnego rodzaju asortymentu wiąże się z koniecznością przygotowania wielu wariantów etykiet. Aby zamawianie ich z zewnętrznego źródła było opłacalne, firmy decydują się na zakup większej ilości sztuk, które następnie przechowują do wykorzystania w przyszłości. Rezygnacja z dalszej produkcji danego typu towaru sprawia, że dedykowane dla niego etykiety muszą zostać zutylizowane. Samodzielne stosowanie urządzeń drukujących przez producenta napojów eliminuje tę konieczność. – Dzięki drukarce można w dowolnym momencie przygotować niezbędną ilość etykiet. Przekłada się to na zmniejszenie ilości generowanych odpadów oraz sprawia, że magazynowanie gotowych etykiet staje się zbędne – tłumaczy Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w Etisoft. – Wybór tego rozwiązania daje również gwarancję, że informacje umieszczone na etykiecie są zawsze aktualne, dzięki czemu producent nie musi obawiać się o spełnianie wymogów prawnych – dodaje ekspert.

Ekonomiczne i estetyczne rozwiązanie

Jednocześnie zakup urządzenia nie musi wiązać się z koniecznością podniesienia ceny produktów, ponieważ w dłuższej perspektywie drukarka etykiet przekłada się na zmniejszenie kosztów ponoszonych do tej pory na tę część działalności.

– Drukowanie kolorowych etykiet przy użyciu drukarek sprawia, że producent może wyróżnić się nie tylko projektem graficznym, ale również wysoką jakością wykonania. Prosta w obsłudze, przemysłowa drukarka QuickLabel QL-120X jest chętnie wykorzystywana do drukowania etykiet w mniejszych zakładach. Maksymalna rozdzielczość głowicy drukującej wynosząca 1200×1200 dpi pozwala błyskawicznie uzyskać estetyczne etykiety w dowolnych ilościach – mówi Aleksander Wolny.

Gotowe etykiety mogą być umieszczane na dowolnej powierzchni, w tym na szklanych opakowaniach napojów.

Korzyści wynikające ze stosowania kolorowych drukarek etykiet

Stosowanie kolorowych drukarek etykiet w zakładach rzemieślniczych pozwala wyeliminować dodatkowe koszty związane z zamawianiem etykiet z zewnętrznego źródła. Ponieważ konsumenci często kupują „oczami”, umieszczenie na produkcie atrakcyjnej wizualnie etykiety, może również wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

Wysoka jakość druku, uzyskiwana dzięki nowoczesnym drukarkom sprawia, że produkt z przygotowaną w ten sposób etykietą wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko projektem graficznym, ale też jakością wykonania. Pozwala to budować wizerunek marki i sprawia, że klienci chętniej sięgają po jej produkty.

Dzięki nowoczesnym urządzeniom mniejsi producenci mogą samodzielnie drukować etykiety własnego projektu – błyskawicznie i bezproblemowo. Rezygnacja z operacji związanych z pozyskiwaniem etykiet od zewnętrznego dostawcy przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy, a także pozwala znacznie zmniejszyć ilość generowanych odpadów.

Źródło: Etisoft

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764