W 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zorganizowanego pod hasłem Miłość nie cukierki zwyciężył plakat zaprojektowany przez Jana Bajtlika. W 2012 r. będzie go można zobaczyć na citylightach AMS w całej Polsce. Uczestnicy tegorocznej edycji konkursu, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej. Zwycięskie prace prezentujemy w Signs.pl.
– Janowi Bajtlikowi, autorowi zwycięskiej pracy, udało się w niezwykle prosty sposób pokazać, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut – podsumował prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Dzisiaj, w przeddzień 6 grudnia, kiedy tradycyjnie będziemy rozdawać dzieciom prezenty, to przesłanie nabiera szczególnego znaczenia – dodał Janusz Górski.
W tej edycji konkursu o nagrodę główną w postaci czeku na 7 000 zł walczyła rekordowa liczba 500 plakatów. Jury przyznało także pięć wyróżnień, które przypadły Jackowi Doszyniowi, Michałowi Jońcy, Aleksandrowi Kamińskiemu, Rafałowi Kołsutowi i Annie Nalewajko.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 21 listopada 2011 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
- Andrzej Budek, artysta grafik,
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
- Juliusz Donajski, prezes VFP Communications,
- Małgorzata Foremniak, aktorka, ambasadorka dobrej woli UNICEF,
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
- Jakub Jezierski, artysta grafik,
- Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
- Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka,
- Tomasz Polkowski, Przewodniczący Zarządu Towarzystwa „Nasz Dom”.
Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Metro”, Radio TOK FM oraz „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Źródło: AMS