
Podczas uroczystej gali Innovation Award, która odbyła się 13 maja w Teatrze Polskim, przyznano dwa Grand Prix dla akcji o charakterze komercyjnym i społecznym oraz 10 nagród i 18 wyróżnień w kategoriach konkursowych. Tegoroczne statuetki zaprojektowane zostały przez Gosię Baczyńską, znaną polską projektantkę.
W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, nagrody Grand Prix otrzymały kampanie: ,,Zwrotka Żywca’’ zrealizowana przez agencję Gong dla Grupy Żywiec i „Photos for Life” agencji Isobar Polska dla Fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie!.
Najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły agencje Isobar Polska, GONG i DDB&tribal oraz Lubię to – linked by Isobar. Nagrody specjalne ,,Game Changer’’ trafiły do Estimote – Firma Roku, Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl, a Wydarzeniem Roku uhonorowano akcję Pulsu Biznesu #jedzjabłka.
Nagrody i wyróżnienia Innovation Award 2015
GRAND PRIX:
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć / Rak'n'Roll Wygraj Życie! / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć
Nagrody specjalne GAME CHANGER
Człowiek Roku – Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl
Firma Roku – Estimote
Wydarzenie Roku – akcja #jedzjabłka Pulsu Biznesu
Kategoria INTERAKCJA
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Nagroda:
- Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
- Kampania komercyjna: Isobar Polska i Vizeum / Kibicuj Paczką / Ferrero / Tic Tac
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Virgin Snake / Virgin Mobile / Pakiet #wszystko
- Kampania komercyjna: VML Poland / Dom Boskich / Orange Polska / Dom Boskich
Kategoria PERSONALIZACJA
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Nagroda:
- Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
- Kampania komercyjna: Grey Worldwide Warszawa / Nobile Saudade / Nobile / Spersonalizowane kiteboardy
Wyróżnienie:
- Kampania społeczna: VML Poland / Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym / Fundacja PZU / kampania społeczna
Kategoria UŻYTECZNOŚĆ
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: DDB&tribal / Park&Drive / Volkswagen Porsche Połczyńska / Jazdy Próbne
Nominacja:
- Kampania komercyjna: K2 i ZenithOptimedia Group / Energetyczne przystanki PGE / PGE Polska Grupa Energetyczna / Energia elektryczna
Kategoria TECHNOLOGIA
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: DDB&tribal i DDC Media / Jemioła / Polskie Linie Lotnicze LOT / wizerunkowa kampania świąteczna
- Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
Nominacja:
- Kampania komercyjna: Biuro Podróży Reklamy / Poznaj kolor swojego wnętrza - Dekoral Fashion / PPG Deco Polska / Dekoral Fashion
Kategoria TOUCHPOINT
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Nagroda:
- Kampania społeczna: Artegence / WeFree / Amnesty International / Kampania Stop Torturom
- Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć / Rak'n'Roll Wygraj Życie! / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: Artegence / Czytanie jest sexy / Play / Czytelnia w Play
- Kampania komercyjna: DDB&tribal / Miejsce z przodu / Polskie Linie Lotnicze LOT / taryfy podwyższonego komfortu
- Kampania komercyjna: K2 / Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie / FOX Polska / Serial The Walking Dead
- Kampania komercyjna: Publicis i PublicisDWL / Po drugiej stronie Clouda / Orange Polska / Orange Cloud
- Kampania komercyjna: Value Media i Change / W poszukiwaniu straconych czytelników / EMPIK / promocja czytelnictwa
- Kampania społeczna: Isobar Polska i Posterscope / Waiting Signs of Hope / Fundacja Itaka / świadomość marki
- Kampania społeczna: Walk / Szacun Tropików / Fundacja Integracja / Płytka wyobraźnia to kalectwo
Nominacja:
- Kampania komercyjna: Grey Worldwide Warszawa i Cohn & Wolfe / Przegląd Warszawski / Domy Towarowe Wars Sawa Junior / Domy Towarowe Wars Sawa Junior
Kategoria INSIGHT
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Nagroda:
- Kampania komercyjna: DDB&tribal / Park&Drive / Volkswagen Porsche Połczyńska / Jazdy próbne
- Kampania komercyjna: Isobar Polska / Tatuaże Wolności / Pedagogium/ Pedagogium
- Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć / Rak'n'Roll Wygraj Życie! / Photos for Life - charytatywny bank zdjęć
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: 180heartbeats + JUNG v. MATT i Mindshare Polska / Zaplanuj Nieoczekiwane / NIKE / NIKE
- Kampania komercyjna: Biuro Podróży Reklamy / charytywni.allegro – Podziel się tym co masz najlepszego / Grupa Allegro / charytatywni.allegro
- Kampania komercyjna: DDB&tribal / Ulubiona zabawka / PZU / Program edukacyjny
- Kampania komercyjna: K2 / Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie / FOX Polska / Serial The Walking Dead
Kategoria INTEGRACJA
(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)
Nagroda:
- Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Virgin Snake / Virgin Mobile / Pakiet #wszystko
Wyróżnienie:
- Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Łap Snap od H&M / H&M / Boiler Room
Nominacja:
- Kampania komercyjna: AMS i Carat Polska, Posterscope / Synergia klasycznych i cyfrowych kanałów OOH / MasterCard / MasterPass
Young Media Lions
Nagroda: Mateusz Wyszyński, Agata Olszewska / MediaCom
Wyróżnienie: Piotr Szkałuba i Joanna Szwilling / K2 Media
Wyróżnienie: Maciej Dziedzic i Jakub Lewandowski / ZenithOptimedia Group
Wyróżnienie: Piotr Fortuna i Joanna Koczwarska / ZenithOptimedia Group
Przez ostatnie tygodnie ponad 50-osobowe jury konkursu Innovation Award pod przewodnictwem Michała Brańskiego, Członka Zarządu, VP Strategia, Grupa Wirtualna Polska, Marcina Dyczaka, Dyrektora Marketingu, Platformy Transakcyjne, Grupa Allegro i Bartłomieja Goli, General Partner & CEO, Speedup Venture Capital Group, pracowało nad tym, by spośród 156 zgłoszeń wyłonić najbardziej innowacyjne projekty w polskiej komunikacji marketingowej i marketingu, w siedmiu, nowozdefiniowanych kategoriach konkursowych: Interakcja, Personalizacja, Użyteczność, Touchpoint, Insight, Integracja i Technologia.
,,Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a - zwyczajowo biernym - odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym.’’ – komentuje Michał Brański.
Źródło: Newseria