logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwycięzcy konkursu na plakat dla PLL LOT

  PR 22.09.2024, przeczytano 492 razy

Po tygodniach nadsyłania prac przez znakomitych twórców sztuki graficznej, kapituła wyłoniła zwycięzców konkursu na plakat Polskich Linii Lotniczych. W rywalizacji o atrakcyjne nagrody konkurowało łącznie 827 projektów. LOT na plakatach z 2024 roku to marka nowoczesna, dbająca o komfort, uśmiech i niepowtarzalne przeżycia swoich pasażerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwyciezcy-konkursu-na-plakat-dla-pll-lot,405765,artykul.html

Tradycja projektowania plakatów dla Polskich Linii Lotniczych LOT trwa już 95 lat. Polski przewoźnik po raz kolejny zaprosił profesjonalistów w dziedzinie grafiki do przygotowania współczesnych projektów. Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Po wielu dniach intensywnych obrad wyłonieni zostali autorzy najciekawszych propozycji. 

Kapituła konkursu za najlepiej wpisujący się w założenia koncepcyjne uznała projekt Pawła Mildnera – jury doceniło zabawną kompozycję pokazującą wyjątkowość doświadczenia podróży LOT-em oraz humor, oryginalne detale i odwagę w interpretacji zadanego tematu. Drugie miejsce należy do Arkadiusza Docza – za minimalistyczną kompozycję budującą pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem oraz czystość i klarowność skupiające uwagę na obrazie i haśle. Trzecie miejsce przyznano Alicji Jasinie – za otwarcie różnych dróg do interpretacji i budowania subiektywnej opowieści związanej z podróżą samolotem, symboliczną formę i zestawienie kolorów zapraszające do wspólnego doświadczenia niezapomnianych chwil w samolotach LOT-u. Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych. 

Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Otrzymaliśmy aż 827 projektów – tak duże zainteresowanie świadczy o tym, że 95-letnia tradycja tworzenia lotowskich plakatów jest wciąż żywa, a coraz młodsi twórcy znają dziedzictwo Polskich Linii Lotniczych LOT i chcą być jego częścią. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi. Serdecznie gratulujemy laureatom oraz wyróżnionym nietuzinkowych pomysłów, różnorodności oraz bogactwa interpretacji atrybutów marki LOT – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Agata Małecka, Karolina Grabarczyk, Kamil Rekosz, Jerzy Skakun, Michał Dyakowski, Aleksandra Niepsuj, Aleksander Modzelewski, Asia Pietrzyk, Sofiia Lupul, Aleksandra Szmida oraz Patryk Wojciechowicz. Kapituła doceniła operowanie symbolem, ilustracyjny język wypowiedzi oraz twórczy dialog z plakatami reklamowymi LOT-u, które powstały na przestrzeni XX wieku. 

Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. LOT na plakatach z 2024 roku to firma o niepowtarzalnym i nietuzinkowym samolotowym uśmiechu. Dowcip, detal, kompozycja i kolor w nagrodzonych projektach budują nowoczesny i artystyczny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego o komfort, wygodę, bezpieczeństwo i uśmiech wszystkich pasażerów. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy – mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej. 

Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Bożena Pysiewicz (przewodnicząca kapituły) – kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, dr hab. Ryszard Kajzer – grafik i projektant, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska – projektantka i nauczycielka akademicka, Bartłomiej Walczuk – dyrektor kreatywny i projektant, Julia Mirny – ilustratorka i graficzka oraz ze strony PLL LOT Ewa Lampart - Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej. 

Źródło: PLL LOT

Dodatkowe informacje:

Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. Nagrodzone prace zostaną włączone do kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie oraz zaprezentowane w aktywności komunikacyjnej Polskich Linii Lotniczych LOT.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SUPER GIFT: najlepsze artykuły promocyjne Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu nie mogło zabraknąć kolejnej już edycji branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 60 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super Business Gift oraz Gift Box. W...
Piękno planety: 5. edycja konkursu na najlepsze zdjęcie satelitarne
Zmiany klimatu powodują nieodwracalne następstwa na Ziemi, zagrażając ekosystemom i miastom. Konieczne jest intensyfikowanie działań minimalizujących negatywne skutki klimatyczne oraz monitorowanie stanu planety, co nie może się odbyć bez danych satelitarnych. Piąta edycja organizowanego przez CloudFerro konkursu „Seize the beauty of our Planet” zachęca społeczność...
Znamy wyniki konkursu POS STARS 2024
Konkurs POS STARS odbył się 18 i 19 września podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. Przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż.
Sony World Photography Awards 2025: skład jury i program wystaw
Sony World Photography Awards ogłosiło skład jury edycji 2025 oraz termin wystawy konkursowej w Londynie. Odbywający się już po raz 18., coroczny konkurs Sony World Photography Awards, ma na celu wyróżnienie fotografii, które kształtują nasz język wizualny. Należy do najbardziej prestiżowych i znanych wydarzeń tego rodzaju. Na przestrzeni lat stymulował...
W MMP o nagrodzie Kantar Creative Effectiveness Awards dla IKEA
W najnowszym numerze Media Marketing Polska znalazł się artykuł autorstwa Pawła Loedla na temat skuteczności kampanii reklamowych na przykładzie kampanii IKEA Odzyskiwacze przestrzeni. Została ona nagrodzona w konkursie Kantar Creative Effectiveness Awards 2024.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764