logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwycięzcy Międzynarodowego Biennale Plakatu, Warszawa’08 wyłonieni

   15.06.2008, przeczytano 3450 razy
ilustracjastrzałka

W Muzeum Plakatu w Wilanowie, 7 czerwca 2008 roku, ogłoszono wyniki 21. Międzynarodowego Biennale Plakatu. „Decyzja była bardzo trudna, ale mimo burzliwej dyskusji nie doszło do rękoczynów” - powiedział Uwe Loesch, przewodniczący jury.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwyciezcy-miedzynarodowego-biennale-plakatu%2C-warszawa08-wylonieni,7429,artykul.html

Na tegoroczne Biennale wpłynęła rekordowa ilość 3068 plakatów nadesłanych przez 1338 projektantów z 58 krajów. Międzynarodowe Jury w składzie: Xavier Bermúdez (Meksyk), Tomasz Bogusławski (Polska), Jianping He (Niemcy), Anette Lenz (Francja), Uwe Loesch (Niemcy), Marcin Władyka (Polska), przyznało nagrody w kategoriach dla Profesjonalistów: Ideowej, Kulturalnej i Reklamowej oraz w kategorii Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego.

Ponadto nagrodę specjalną ufundowała Międzynarodowa Rada Stowarzyszeń Grafików Projektantów ICOGRADA, a Nagrodę im. Józefa Mroszczaka przyznał rektor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Po raz pierwszy swoją nagrodę, w kategorii debiut, przyznało Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Zwycięzca - Kleon Medugorac, autor plakatu "Anzeiga"- dostał możliwość pokazania swoich prac Galerii STGU, w ramach indywidualnej wystawy. Związek Polskich Artystów Plastyków po raz trzeci przyznał nagrodę dla plakatu teatralnego. Laureatką została Anna Bujak.

Szczegóły werdyktu Jury 21. Międzynarodowego Biennale Plakatu:

W KATEGORII PLAKATÓW IDEOWYCH (A):
* ZŁOTY MEDAL:
plakat nr: 142 autor: Mark Gowing , Australia
tytuł: Olej niszczy pokój
* SREBRNY MEDAL:
plakat nr: 250 autor: Alain Le Quernec, Francja
tytuł: Oni są tylko ludźmi z zespołem Downa
* BRĄZOWY MEDAL:
plakat nr: 122, autor: Christophe Gaudard, Francja
tytuł: Dzień przeciwko przemocy wobec kobiet

W KATEGORII PLAKATÓW PROMUJĄCYCH KULTURĘ (B):
* ZŁOTY MEDAL:
plakat nr: 75 autor: Ronald Curchod , Francja
tytuł: Król Lear
* SREBRNY MEDAL:
plakat nr: 263 autor: Andrey Logvin, Rosja
tytuł: 10 lat Narodowego Centrum Sztuki Współczesnej Okręgu Kaliningradzkiego
* BRĄZOWY MEDAL:
plakat nr: 72, autor Sébastien Courtois, Nous Travaillons Ensemble, Francja
tytuł: Drzwi Otwarte Ginkgo 2007

W KATEGORII PLAKATÓW REKLAMOWYCH (C):
* ZŁOTY MEDAL:
plakat nr: 295 autor: Yumiko Meya, Japonia
tytuł: Piękno, Neo
* SREBRNY MEDAL:
plakat nr: 323, autor: Gaku Ohsugi, Japonia
tytuł: Japońska tkanina Mesatex 2008
* BRĄZOWY MEDAL:
plakat nr: 390 autor: Yukimi Sano, Japonia
tytuł: Niebieska kropka

W KATEGORII DEBIUTY (D):
* ZŁOTY DEBIUT IM. HENRYKA TOMASZEWSKIEGO:
plakat nr: 134 autor: Anita Wasik, Polska
tytuł: Wykorzystywanie przez korporację
WYRÓŻNIENIA HONOROWE:
plakat nr: 100, Malte Reinish, Niemcy
Żadnego dowodu tożsamości, tylko twarz

plakat nr: 126 , autor Anna Szczepańska , Polska
Ofiary mody

NAGRODA SPECJALNA - ICOGRADA EXCELLENCE AWARD:
plakat nr: 291 autor: Pierre Mendel, Niemcy
tytuł: Latający Holender

NAGRODA HONOROWA IM. JÓZEFA MROSZCZAKA PRZYZNAWANA PRZEZ REKTORA ASP W WARSZAWIE:
plakat nr: 139 autor: Joanna Górska i Jerzy Skakun, Polska
tytuł: Zamknij się i zastrzel mnie

Nagroda przyznana przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej w kategorii Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego
Plakat nr: 80 (w kategorii Złoty Debiut) autor Kleon Medugorac, Niemcy
tytuł: „Anzeiga”

Nagroda przyznana przez Związek Artystów Scen Polskich
Plakat nr: 18 (w kategorii Złoty Debiut) autor Anna Bujak, Polska
Tytuł: Carmen


Wystawę plakatów konkursowych można już oglądać w Muzeum Plakatu w Wilanowie
i Oranżerii Pałacu Wilanowskiego. Wystawa będzie otwarta do 7 września 2008 roku.

Kurator wystawy: Katarzyna Matul

Muzeum Plakatu w Wilanowie
Ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, Warszawa
Więcej informacji na: www.postermuseum.pl

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764