logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwycięzcy Young Creatives, Youtube Filmhack i Creatives Mobile na Festiwalu Cannes Lions

   13.06.2014, przeczytano 5672 razy
ilustracja

Już za kilka dni, od 15 do 21 czerwca, odbędzie się najważniejsze globalne wydarzenie z obszaru reklamy – Festiwal Cannes Lions. Jak co roku imprezie towarzyszy finał konkursu dla najzdolniejszych kreatywnych z całego świata – Young Lions. W tych zmaganiach Polskę będzie reprezentować 7 dwuosobowych teamów, które dzięki swoim zwycięstwom w konkursach Young Creatives będą miały okazję skonfrontować się z kolegami z całego świata. Ponadto możliwość uczestnictwa w Festiwalu Cannes Lions uzyskali twórcy najlepszych prac w konkursach YouTube FilmHack oraz Creative Mobile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwyciezcy-young-creatives%2C-youtube-filmhack-i-creatives-mobile-na-festiwalu-cannes-lions,21925,artykul.html

Uczestnicy tegorocznych odsłon konkursów Creative Mobile i YouTube FilmHack walczyli o sponsorowane przez SKM SAR bilety na Festiwal w Cannes. Creative Mobile to konkurs promujący kreatywne kampanie wykorzystujące kanał mobile, w partnerstwie z Orange, który jednocześnie był odpowiedzialny za przygotowanie briefu konkursowego. W tym zadaniu za najbardziej kreatywną propozycję została uznana praca Agaty Palmowskiej i Bartka Klimaszewskiego z K2.

YouTube FilmHack to jedna z najnowszych inicjatyw SKM SAR przeprowadzona w partnerstwie z Google i YouTube. Formuła konkursu była bardzo otwarta, gdyż organizatorzy nie postawili przed uczestnikami briefu, ani konkretnego zadania. Same teamy musiały w kreatywny sposób podejść do potrzeb wybranego przez siebie klienta znajdującego się w portfolio danej agencji. Jedynym ograniczeniem było zastosowanie się do ram i możliwości, jakie daje twórcom YouTube, tak, aby stworzyć jak najbardziej kreatywny i interaktywny spot reklamowy. W ocenie jury z tego zadania najlepiej wywiązali się Adam Rudzki i Wiktor Bielski z Grey Group. Wyróżniony został team z Artegence – Mateusz Felsmann i Dorota Bubka, którzy wyjadą do centrali Google’a w Paryżu.

Z kolei w tegorocznej edycji konkursu Young Creatives, stanowiącego swoiste polskie eliminacje do Young Lions, można było brać udział w 6 różnych kategoriach: PR, CLIENTS, CYBER, DESIGN, PRINT, FILM i MEDIA. Zgłoszeń mogli dokonywać pracownicy branży komunikacji marketingowej, którzy nie ukończyli 29 lat. Wyjątkiem jest kategoria CLIENTS skierowana do młodych marketerów poniżej 31 lat. W przypadku każdej kategorii celem było stworzenie pracy kreatywnej zgodnej z przedstawionymi zadaniami, innymi dla każdej kategorii. Do konkursu
w sumie zapisało się 89 teamów.

PR
Partnerem kategorii PR było PZU, które również odpowiadało za przygotowanie dla uczestników zadania konkursowego. W tym przypadku należało zaproponować nowy wizerunek Kapitana Nostresa, który miałby być spójny z budowanym przez markę PZU pozycjonowaniem. Dodatkowo należało opracować pomysły z obszaru PR mające prezentować rolę Kapitana w rozwiązywaniu problemów klientów PZU.
W kategorii PR uczestniczyło 12 teamów.
Jury najwyżej oceniło pracę Piotra Młynka i Macieja Sobieskiego z Havas Worldwide Warsaw. Nominacje otrzymały Magda Ciereszko oraz Monika Sidorowicz z 180heartbeats + Jung v. Matt. Ze zwycięską propozycją oraz pozostałymi pracami można zapoznać się pod poniższym linkiem:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716959258345767.1073741882.165759990132366&type=3

CLIENTS
Partnerem kategorii CLIENTS zostało Miasto Poznań. Rolą uczestników kategorii CLIENTS było opracowanie strategii zaangażowania działań firmy reprezentowanej przez uczestników w 15. Poznań Maraton pod kątem realizacji celów strategicznych i komunikacyjnych. Ponadto pary musiały stworzyć brief kreatywny, który miał łączyć działania reprezentowanych przez nie marek, które wiązałyby się z Maratonem Poznańskim.
Tego zadania podjęło się 10 zespołów.
Najlepiej ocenioną pracą okazała się ta, przygotowana przez Rafała Marciniaka i Jana Kastorego z Banku BPH. Jury doceniło również prace Łukasza Grzegorczyka i Łukasza Foksa z Microsoft, a także Justyny Brocławik i Bartosza Szymeczko z Samsunga, przyznając obu teamom nominacje. Z pracami można zapoznać się klikając w poniższy link:   
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716968911678135.1073741883.165759990132366&type=3

CYBER
Tematem kategorii CYBER był Bitcoin. Z tego względu uczestnicy mieli za zadanie opracowanie projektu zintegrowanej kampanii w Social Mediach, która miałaby na celu popularyzację wirtualnej waluty Bitcoin. W pracy należało skupić się na aspekcie mody, wolności i przyszłości, dbając o ukazanie jedynie pozytywnego wymiaru tego pieniądza.
Do tej kategorii zgłosiło się 25 zespołów.
W najwyższym stopniu oczekiwania partnera spełnił duet Bartłomiej Rutkowski oraz Tomasz Matuszewski z Ogilvy & Mather Advertising. Po nominacji otrzymali Inez Kujda i Marcin Szmidt z TBWA oraz Michał Dębski i Mateusz Pasik z DDB Warszawa. Przygotowane przez wszystkie zespoły propozycje można obejrzeć pod poniższym linkiem:   
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716949568346736.1073741881.165759990132366&type=3

PRINT
Zadaniem uczestników w kategorii PRINT było stworzenie plakatu/serii plakatów kampanii społecznej wokół obchodów 70. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Myślą przewodnią pracy miało być hasło: „Doceń wolność, bo ją masz!”.
Swoich sił z tak poważnym tematem spróbowało 20 teamów.
Seria plakatów autorstwa     Kamila Kotarby i Marcina Pucyka z Ogilvy & Mather Advertising cieszył się największym zainteresowaniem jurorów. Z kolei Piotr Cichoński i Marcin Kopeć z DDB Warszawa,
a także Inez Kujda i Marcin Szmidt z TBWA zostali uhonorowani nominacją. Wszystkie layouty można obejrzeć pod poniższym linkiem:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716935488348144.1073741879.165759990132366&type=3

DESIGN
Partnerem kategorii DESIGN była Kurka Wolna (Polskie Fermy Grupa Producentów). Zadanie dla młodych designerów polegało na zaprojektowaniu foodtrucka Kurki Wolnej, jego menu, a także opakowania na zamówienia brane na wynos.
W tej kategorii udział wzięło 14 teamów.
Zwyciężyła para Emilia Szkurłat i Tomasz Bujok z DDB Warszawa. Ponadto jury zdecydowało się wyróżnić nominacją projekt przygotowany przez Kamila Lehmanna i Piotra Pawlinę z Joy Intermedia.
Z ich i pozostałymi pracami można zapoznać się pod linkiem:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.716945738347119.1073741880.165759990132366&type=3

FILM
Zadaniem uczestników kategorii FILM było nakręcenie i zmontowanie filmiku promującego partnera kategorii – The Kings Foundation, organizacji pozarządowej mającej na celu ułatwianie Polakom podejmowanie studiów na zagranicznych uczelniach wyższych.
Jurorom najbardziej do gustu przypadł pomysł i realizacja zaprezentowana przez Bartłomieja Walczuka z 180 heartbeats + Jung v. Matt i Kubę Sagana z K2. Helena Nowakowska oraz Tomasz Bujok z DDB Warszawa za swój film otrzymali nominację.
Wszystkie filmy można obejrzeć na YouTube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLA_SVYVit0xe3QdjjT4wVj_NTpulM8gVm

MEDIA
Z kolei w kategorii MEDIA wystartowały 33 teamy, z których najlepszym okazał się duet Łukasz Malinowski i Łukasz Kowalczyk ze Starlinka. Wyróżnienia natomiast zdobyli: Joanna Szwilling i Daniel Przygoda z K2 Media oraz Aleksandra Dębińska i Aleksanda Pastwa z Mindshare.

Eliminacje konkursowe odbywały się w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych.

Eliminacje Cannes Lions Young Creatives, są częścią całorocznego programu Young Creatives skierowanego do młodych pracowników branży reklamowej oraz studentów.

Źródło: SAR

www.young.ktr.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764