logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwykli - niezwykli ludzie w kampanii galerii handlowej

  PR 13.11.2019, przeczytano 1107 razy
ilustracjastrzałka

Gemini Park Tarnów odsłoniło już 50 ambasadorów swojej kampanii wizerunkowej, realizowanej pod hasłem "Tarnowskie Oblicza Mody". Oryginalny projekt ma za zadanie wypromować galerię, ale także pokazać potencjał ludzki miasta i regionu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwykli---niezwykli-ludzie-w-kampanii-galerii-handlowej,384698,artykul.html

Bez modelek i celebrytów też można

Kampania centrum handlowego bez modelek? Gemini Park udowadnia, że można iść pod prąd trendów panującym na rynku i to w dodatku z sukcesem. Od stycznia br., ta największa galeria w regionie, realizuje kampanię wizerunkową pod hasłem "Tarnowskie Oblicza Mody".  Projekt angażuje blisko 100 ambasadorów, którzy od stycznia 2019 pojawiają się w kolejnych odsłonach na billboardach.

Wśród nich znaleźli się zwykli-niezwykli ludzie - osoby mocno związane z Tarnowem i regionem, które swoją działalnością przyczyniają się do zmiany postrzegania miasta. W gronie tym są m.in. sportowcy, alpiniści, malarze, aktorzy, muzycy, tancerze, projektanci mody, miejscowi przedsiębiorcy, a nawet nauczyciele, społecznicy i pracownicy służby mundurowych.

Jednocześnie, jak podkreślają pomysłodawcy, nie są to celebryci, a osoby związane mocno ze swoją społecznością, znane w niej i aktywne działające na jej rzecz. Co ciekawe, każda z tych osób wzięła udział w  projekcie nieodpłatnie. Pionierska kampania na rynku retail jest jedną z największych pod względem liczby zaangażowanych bohaterów.

- W kampanii sięgnęliśmy po zwykłych ludzi, którzy robią rzeczy niezwykłe  w dodatku z ogromną pasją. Chcieliśmy przez to pokazać potencjał miasta i regionu tkwiący w ludziach, a tym samym udowodnić, że Tarnów tętni ludźmi kreatywnymi, kochającymi to co robią i gotowymi inspirować innych - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów, pomysłodawczyni kampanii. - Ponadto, mając na uwadze, że jesteśmy galerią handlową o profilu modowym, chcieliśmy podkreślić, że w byciu modnym nie chodzi dziś tylko o ubrania i stylizację, ale przede wszystkim o nietuzinkową osobowość, która pozwala wyróżnić się z tłumu. Tej ambasadorom naszej kampanii nie brakuje, co dodatkowo podkreśliliśmy ekspresyjnym, bodypainingowym makijażem - dodaje.

Ambasadorzy zeszli z billboardów

Efekt? W 50 odsłonach kampanii galeria zaprezentowała już 50 ambasadorów. Wśród nich można znaleźć m.in.  Annę Bożek, 23-letnią wicemistrzyni we wspinaczce sportowej, Jacka Durała, muzyka rockowego,  Jacka Hazukę, malarza znanego na całym świecie, Mirosława Bieniasza, Mistrz Polski w kolarstwie górskim, Annę Nowak-Curyło, projektantkę mody czy Katarzynę Olszewską, chórzystkę. Miejsce znalazło się także dla 10 letniego-Macieja Gładysza, kartingowego Mistrza Polski.

Na samej kampanii billboardowej w regionie "Tarnowskie Oblicza Mody" jednak nie poprzestają. Od początku roku Gemini Park zorganizował aż 16 różnych wydarzeń z udziałem ambasadorów. Dzięki nim mieszkańcy Tarnowa mogli poznać bohaterów projektu, a także wziąć udział we wspólnych akcjach inspirowanych przez ambasadorów.

I tak np. tancerka Konstancja Kowalczyk zaprezentowała w galerii umiejętności taneczne, nauczycielka Bożena Traciak – Wiatr zachęciła młodzież do realizacji flash moba, a Krzysztof Tomasik zorganizował Dzień Kobiet ze Strażą Miejską.  Był on też inicjatorem innych działań, w tym znakowania rowerów i rejestracji psów w sklepach zoologicznych na terenie Gemini Park . Z kolei Piotr Barszczowski, artysta, zorganizował w centrum handlowym casting do swojego dzieła "Ostatnia Wieczerza". Wyłonił on 17 statystów którzy wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej.

A to tylko cześć aktywności. Największą był zorganizowany latem Festiwal Foodtrucków, Muzyki i Koloru, który zaangażował aż 7 ambasadorów, w tym muzyków i tancerzy. Nie zabrakło także bardziej nietypowych działań.

Wspólnie z dyrektorką galerii sztuki Ewą Łączyńską stworzono torby wykonane ze zużytego billboardu z jej wizerunkiem, promując w ten sposób ideę zero waste. Razem z Mirosławem Bieniaszem przygotowano natomiast trening kolarski. Jeden z ambasadorów - Dominik Fitrzyk napisał z kolei muzykę do spotu i zrealizował teledysk promujący kampanię.

Aktywne w projekcie są zwłaszcza kobiety: Iwona Wróbel - Przebięda zorganizowała Targi „Mama&Dziecko”, na których lokalni wystawcy mieli szansę promować swoje produkty i usługi. Podczas tych targów kolejna ambasadorka Gabriela Kuca, która jest certyfikowanym coachem podzieliła się swoim talentem i zaprosiła kolejne 6 ambasadorek do sesji treningowej. Jej celem było pokazanie siły kobiet w regionie oraz wsparcie ich szkoleniami. Tylko do końca tego roku galeria zaplanowała jeszcze 9 podobnych przedsięwzięć.

Sama kampania stała się także parasolem dla innych wydarzeń. W jej ramach zorganizowano m.in. 7 kampanii wizerunkowych związanych z kalendarzem handlowym,  a także 17 działań  związanych z aktywnością  galerii. Całości towarzyszyły też 4 eventy, w tym największy  na Dzień Dziecka z udziałem duetu Fit Lovers, w którym zachęcano, aby zostać yotuberem.

- Unikalne w tej kampanii jest swoiste "zejście" ambasadorów z billboardów. Niemal z każdą osobą, która wystąpiła w kampanii prędzej czy później można spotkać się w Gemini Park na wspólnie organizowanych wydarzeniach, a tym samym lepiej poznać jej działalność i dać się zainspirować - mówi Witek. - Korzystają na tym wszystkie strony przedsięwzięcia. Z jednej strony, ambasadorzy zyskują unikalną platformę do promocji swojej osoby i działalności, a także do wymiany doświadczeń i wiedzy. Z drugiej strony, Gemini Park zyskuje lokalnych partnerów, z którymi może organizować ciekawe wydarzenia, atrakcyjne dla lokalnej społeczności - dodaje.

To nie jedyne, co wyróżnia projekt.  W kampanii Gemini Park znaczna część aktywności promocyjnych została przejęta przez ambasadorów. To oni publikują na swoich kanałach w mediach społecznościowych zdjęcia w bodypaintingowych makijażach lub jak stoją na tle billboardów i ścian na terenie miasta, zwiększając tym samym zasięg kampanii i przepływ followersów.

- To podnosi wiarygodność projektu, bo komunikaty docierają do osób, które darzą ambasadorów sympatią i zaufaniem. Tym samym część tej sympatii, wyrażona np. komentarzem pod zdjęciem  przenosi się na Gemini Park. Każdy "like" dla ambasadora staje  się także "like'em" dla naszej galerii - mówi Witek. - Nie bez znaczenia jest, że dzięki takiemu działaniu w szybszy, tańszy i celowy sposób docieramy do odpowiednich grup docelowych, zwłaszcza w promocji wspólnych wydarzeń z ambasadorami. Przykładem są chociażby Targi "Mama&Dziecko" realizowane wspólnie z Iwoną Wróbel-Przybiędą. To właśnie jej fan page "Tarnowskie Mamy" był naszym głównym kanałem promocji. W ten sposób wprost z komunikatem dotarliśmy do pożądanej grupy - mówi.

Ciepło przyjęty projekt

Sam projekt przynosi także znacznie więcej wymiernych korzyści. Od startu kampanii w styczniu 2019 towarzyszące jej wydarzenia wygenerowały blisko 150 publikacji w mediach lokalnych i branżowych oraz dzięki kampanii powstało 127 postów na facebooku związanych tylko z tematem ambasadorów i samej kampanii. Posty te wygenerowały 7120 like'ów i 663 komentarze. Różne filmy dedykowane kampanii wyświetliły się natomiast ponad pół miliona razy.

Od stycznia do października strona internetowa dedykowana kampanii www.tarnowskieobliczamody.pl zanotowała aż 64 tys. odsłon. Realizowane za pośrednictwem Google Adwords kampanie dotarły natomiast do ponad 300 tys. osób z całego regionu tarnowskiego. Galeria nawiązała także stałą, redakcyjną współpracę z radiem RDN. To właśnie na jego antenie, w specjalnych audycjach, przedstawiani są kolejni ambasadorzy.

- Dotychczasowe wyniki kampanii, jakie udało się nam osiągnąć, są znacznie lepsze, niż wyniki kampanii z udziałem modelek. Widzimy także, że odbiór komunikatów jest lepszy, bo mieszkańcy mogą utożsamić się ambasadorami - ludźmi, których znają z ulicy. Nie bez znaczenia jest także lokalny akcent. Tarnowianie wiedzą, że tego typu projekt to nie tylko promocja galerii, ale przede wszystkim ich miasta i jego wyjątkowości - mówi Kinga Witek.

Jak zapowiada przedstawicielka Gemini Park, projekt będzie kontynuowany w 2020 r.

- Jesteśmy prawie na półmetku. Przed nami kolejni bohaterowie i kolejne wydarzenia z ich udziałem - mówi.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Tarnów, Gemini Holding

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowości Epson na Promo Show 2023
Już wkrótce startują targi Promo Show 2023 – tym razem spotkamy się w Warszawie 8 i 9 lutego. W trakcie tegorocznej edycji targów Epson zaprezentuje szerokie portfolio modeli, w tym najnowsze rozwiązania przeznaczone dla producentów reklamy, wydruków fotograficznych czy branży tekstylnej. Nie może tam zabraknąć wszystkich tych, którzy planują...
Panasonic rozszerza ofertę monitorów dotykowych prezentując serię EQ2-PCAP
Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na intuicyjne technologie współpracy, Panasonic Connect Europe rozszerzył ofertę monitorów dotykowych 4K, prezentując najlepszą w swojej klasie serię EQ2-PCAP. Dzięki sześciu rozmiarom ekranów - od 43 do 86 cali - te wysokiej jakości interaktywne monitory z pojemnościową technologią dotykową sprawiają, że...
Już jutro startuje Promo Show – Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku
Już jutro rozpoczną się Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8 i 9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy.
Fachowiec w… konfesjonale, czyli kolejna odsłona kampanii Atlasa
Atlas wchodzi w kolejną fazę komunikacji związanej z nowym Gruntem NKP. To innowacyjny produkt, który dzięki swoim właściwościom nie kapie, nie chlapie i zapewnia w 100 proc. czystą pracę. Nawiązując do możliwości gruntu, ale także haseł kampanii, firma przygotowała spot, którego akcja dzieje się w… konfesjonale, a głównymi postaciami są Fachowiec...
Medallia wspiera Schneider Electric w zwiększaniu satysfakcji klientów dzięki przekazaniu spersonalizowanych informacji pracownikom w czasie rzeczywistym
Medallia nawiązał współpracę z firmą Schneider Electric, aby zmodernizować proces zbierania, mierzenia i zarządzania satysfakcją klientów. Koncentrując się na uwagach odbiorców, Schneider Electric wdrożył innowacyjne sposoby wspierania działań związanych z ich obsługą oraz satysfakcją poprzez zmianę sposobu postrzegania podróży klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764