logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Życie po śmierci: Skazani za morderstwo w kampanii PCK

   15.03.2016, przeczytano 1726 razy
ilustracjastrzałka

Czy łatwiej jest odebrać komuś życie, czy je uratować? Takie pytanie stawia kampania dla Centrum Szkoleniowego Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża, która zachęca do odbycia kursu pierwszej pomocy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zycie-po-smierci%3A-skazani-za-morderstwo-w-kampanii-pck,27839,artykul.html

„Życie po śmierci” to program przeprowadzenia kursów pierwszej pomocy wśród osób skazanych prawomocnym wyrokiem sądu za zabójstwo, które niedługo wyjdą na wolność. Poprzez edukację kampania daje skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku i przygotowuje ich do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia.

Misją kampanii jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w kursach ratownictwa.

- Wszyscy powinniśmy umieć udzielić pierwszej pomocy bez względu na to, czy jesteśmy zobowiązani do zdobycia takich umiejętności, czy robimy to tylko dla siebie i swojej rodziny. Większość wypadków powoduje tylko nieznaczne obrażenia, ale zdarza się też, że szybka reakcja decyduje o życiu lub śmierci, dlatego chcieliśmy zwiększyć świadomość Polaków w dziedzinie pierwszej pomocy, a szczególnie zwrócić uwagę na to jak ważne jest nabycie umiejętności w tym zakresie – mówi Agnieszka Skura z Centrum Szkoleniowego Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncept odpowiadał GREY Group Poland zainspirowane działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcję odpowiadała agencja SHOOTME.

Mimo obostrzeń i specyficznych reguł panujących na terenie placówek, ekipie filmowej i instruktorom PCK przy współpracy z kierownictwem aresztów, udało się sportretować bohaterów filmu w ich codziennym otoczeniu. Kluczowe było uchwycenie ich autentycznych emocji, historii i przeżyć, które zdobyli dzięki unikalnemu doświadczeniu kursu pierwszej pomocy.

- Typowe kampanie telewizyjne zawsze planujemy w najmniejszych szczegółach. Słowa, obraz – wszystko projektujemy na długo przed kręceniem. W „Życiu po śmierci” zależało nam jednak na stworzeniu projektu na styku reklamy i dokumentu i byliśmy otwarci na niezaplanowane sytuacje które wynikną ze spotkania z osadzonymi. Kręcąc w tak trudnych warunkach absolutnie nie dało się niczego zaplanować. Pomysł musiał być na tyle mocny, żeby przetrwać próbę ciężkiej więziennej rzeczywistości - mówią Jan Cieślar i Rafał Ryś, team kreatywny odpowiedzialny za kampanię. – Naturalnym partnerem było ShootMe i reżyser Marcin Filipowicz, najlepsi w Polsce specjaliści od trudnych, wydawałoby się niemożliwych, produkcji. Muzykę skomponowali czołowi producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti – dodają.

Ta kampania to nie tylko promocja kursów pierwszej pomocy, ale także możliwość resocjalizacji dla skazanych i szansa na ponowną adaptację do społeczeństwa w oparciu o nabyte nowe kompetencje i umiejętności. Pozwala także na potencjalną zmianę postrzegania społecznego byłych skazanych po wyjściu na wolność - w sytuacji zagrożenia życia umiejętność udzielenia pierwszej pomocy jest niezwykle istotna niezależnie od tego, kto jej udziela.

Kara jaka grozi za zabójstwo to czas nie krótszy niż 8 lat pozbawienia wolności. Wyłączonych z życia społecznego skazańców, czeka powrót do rzeczywistości, która może okazać się okrutna. Po latach, osadzeni chcą wykorzystać swoje „drugie życie” jak najlepiej.

- Dzięki akcji pomagamy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a także tworzymy perspektywę na wyrównywanie szans edukacyjnych, społecznych i zawodowych. Pokazujemy również, że osoby zresocjalizowane mogą być bardzo wartościowe dla otoczenia. Równie ważne jest, aby dać skazanym szansę, na zmianę sposobu, w jaki myślą o samych sobie. Dla kogoś, kto zabrał życie, perspektywa w której mogą je także uratować może mieć wielkie znaczenie, pozwolić na uwierzenie w możliwość realnego odkupienia swoich win - mówi Filip Konopczyński z Fundacji Pedagogium.

Więcej informacji na stronie internetowej MOO PCK: www.pck-warszawa.pl, na kurs można zapisać się pod numerem telefonu (22) 50 65 193, lub e-mailowo: warszawa12(at)pck.org.pl

„Życie po śmierci”:

  • Klient: Centrum Szkoleniowe Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża
  • Koncept, kreacja: GREY Group Poland
  • Produkcja: ShootMe
  • Współpraca: Fundacja Pedagogium
  • Muzyka: Mikołaj Bugajak (Noon) i Piotr Kaliński (Hatti Vatti)

Źródło: GREY Group Poland

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764