logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Życie skrojone na miarę: projekt filmowy domu produkcyjnego G58

  PR 31.10.2018, przeczytano 1172 razy
Janusz Wiśniewski fot. Sara Napierała

Historia ogromnej pasji, budowania i prowadzenia wielopokoleniowej firmy oraz losów dawnej Gdyni i jej mieszkańców – to temat najnowszej realizacji trójmiejskiego domu produkcyjnego G58. Bohaterem pierwszego z serii #gstories filmu dokumentalnego zrealizowanego przez studio jest znany i ceniony rzemieślnik oraz pisarz, Janusz „Krawiec” Wiśniewski, od ponad pół wieku aktywnie pracujący w zawodzie. Snuta przez niego opowieść to wędrówka ulicami nadmorskiego miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zycie-skrojone-na-miare%3A-projekt-filmowy-domu-produkcyjnego-g58,379971,artykul.html

- Taka Pani Marynarzowa, jak szła Starowiejską ulicą, to pachniała cała ulica, bo niosła ze sobą powiew tamtego świata – tymi słowami zaczyna się opisywana przez Janusza Wiśniewskiego historia o nauce zawodu i sztuce rzemieślniczej. Nie brakuje w niej również krótkich anegdot o życiu prywatnym krawca, panującej dawniej modzie czy zwyczajach społecznych. Z ciepłej i ujmującej opowieści wyłania się także obraz odwiedzających przez lata klientów zakładu, zarówno mieszkańców Gdyni, jak i znanych w Polsce osobistości.

Jak przyznają twórcy, dom produkcyjny G58, do powstania filmu zainspirowało ich spotkanie z bohaterem, grającym jedną z głównych ról w realizowanych dla klienta firmy spocie reklamowym. Szybko okazało się, że pasjonujące historie krawca mogą stanowić scenariusz osobnej opowieści. Stąd pomysł twórców na kolejne spotkania, rozmowy i realizację autorskiego pomysłu na film z udziałem Janusza Wiśniewskiego w roli głównej.

– Pan Janusz  to bardzo ciekawa i szanowana postać, której barwnych opowieści można by było słuchać godzinami. Nasz film trwa ponad 840 sekund, jednak lekka narracja o minionych czasach w połączeniu z ujęciami ukazującymi precyzję pracy krawieckiej i plastycznymi, szerokimi widokami współczesnej Gdyni tworzy sentymentalną podróż po historii, z którą warto się zapoznać – mówi Dawid Napierała, reżyser i współwłaściciel G58.

Choć realizowane z własnych środków przedsięwzięcie powstało z chęci pokazania pasji bohatera oraz zapisu jego fascynujących opowieści, twórcy myślą nad kolejnymi dokumentalnymi odcinkami z udziałem interesujących osobowości.

– Niezwykle ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkaliśmy, sprawiło, że z entuzjazmem myślimy o kolejnych seriach pokazujących wrażliwe, ciekawe postacie i ich historie. Nasz projekt nazwaliśmy #gstories. Liczymy, że wkrótce będziemy mogli przedstawić kolejne tego typu realizacje – mówi Leszek Golonka, producent wykonawczy i współwłaściciel studia G58.

Autorem zdjęć do filmu jest tworzący na co dzień w Montrealu operator Patryk Antoniewicz.

Źródło: G58

www.g58.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764