logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Żywe witryny w Empiku – nietypowa akcja z okazji 70. urodzin sieci

  PR 08.10.2018, przeczytano 320 razy
ilustracjastrzałka

„70 lat spotkań z kulturą” – tak Empik podsumowuje swój jubileusz. Grafika, która towarzyszy obchodom i ilustruje to hasło zostanie odzwierciedlona w witrynach wybranych salonów. Okna wystawowe nawiązujące do wystroju czytelni i kawiarni w dawnych Klubach MPiK, pojawią się w Empikach w wybranych galeriach handlowych i przy najczęściej uczęszczanych ulicach w Warszawie, Łodzi, Krakowie i Gdańsku. Będzie można je oglądać od października do listopada. Dodatkowo, w Warszawie, Łodzi i Gdańsku specjalnie zaprojektowane instalacje „ożyją”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zywe-witryny-w-empiku-%E2%80%93-nietypowa-akcja-z-okazji-70.-urodzin-sieci,379646,artykul.html

Międzynarodowe Kluby Prasy i Książki przez dziesięciolecia tętniły kulturalnym życiem. Gościły najpopularniejszych twórców swoich czasów, dając publiczności szansę na kontakt z pisarzami, aktorami, muzykami i artystami, którzy wyznaczali kulturalne trendy. Tak jak dziś w salonach Empiku, tak w czytelniach i kawiarniach Klubów MPiK, odbywały się spotkania autorskie, dyskusje i mini recitale. Nawiązując do tej tradycji, w roku obchodów 70. urodzin, Empik przygotował dla swoich klientów niecodzienną instalację. Dzięki niej będzie można poczuć klimat towarzyszący spotkaniom z kulturą w klubowych czytelniach przed laty.

Fascynująca podróż w czasie

Retro stylistyka specjalnie zaprojektowanej przestrzeni wystaw sklepowych nawiązuje do tej z Klubów MPiK. To będzie swoisty powrót do korzeni – sentymentalna podróż w czasie do jednej z dekad, w których rozkwitały kluby. Jako tło dla książek i winyli w witrynach, niczym na „żywym” obrazie, pojawią się charakterystyczne dla epoki meble, akcesoria i rośliny.

Ożywiony plakat

Dodatkowo, w trzech miastach: Warszawie, Łodzi i Gdańsku, Empikowe witryny ożyją. W   sklepowych wystawach zagoszczą… ludzie. Specjalnie rozświetlone witryny staną się sceną, na której zobaczymy zwyczajne życie odbiorców kultury sprzed dekad: będą oddawać się lekturze i słuchać nastrojowej muzyki z gramofonu. Przechodnie będą mogli podglądać empikowy świat spotkań z kulturą.

W tym roku Empik obchodzi 70. urodziny. Pierwszy Klub Międzynarodowej Prasy i Książki został otwarty w październiku 1948 roku w Warszawie przy Placu Unii Lubelskiej. Salon Prasy Zagranicznej stał się ulubionym miejscem spotkań warszawiaków, czytelnią i kawiarnią. Pojawiali się w nim uczeni i studenci, pisarze i dziennikarze, artyści, inżynierowie i robotnicy. Z czasem KMPiKi zagościły w większości polskich miast, stając się lokalnym centrum kultury i oknem na świat. W czytelniach i kawiarniach odbywały się tysiące spotkań autorskich, debat, wernisaży sztuki, koncertów czy wieczorków poetyckich.

Źródło: Empik S.A.

www.empik.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764