O kolekcji PhotoPlanet - Identyfikacja wizualna, oznakowanie kiosków, www
Autor: PSD:fitch, Wielka Brytania
Klient: BT / Photo-Me International.
Problem: PhotoPlanet łączy usługi fotograficzne i internetowe. Pozwala przesyłać wykonane w automacie zdjęcia do znajomych i korzystać z usług internetowych takich jak zakupy on-line, czy nawet tworzyć własne strony WWW. Kioski PhotoPlanet lokalizowane są w miejscach publicznych o dużym natężeniu ruchu - supermarketach, centrach handlowych i komunikacyjnych itp. Celem opracowania było stworzenie zarówno systemu identyfikacyjnego jak i interfejsu użytkownika, który charakteryzowałby nową usługę PhotoPlanet jako interesującą, zabawną i przyjazną dla odbiorcy.
Rozwiązanie: Stworzono spójny system identyfikacyjny oddający najważniejsze cechy związane z nową marką: prostotę, wygodę, indywidualność. Pojęcia te przetłumaczono na język wizualny, w sposób wzbudzający uczucie zabawy i zaciekawienia oraz podkreślający szeroki, międzynarodowy zasięg usług wykorzystujących Internet. Sam kiosk od strony zewnętrznej służy jako nośnik kampanii plakatowej promującej pojawiające się nowe usługi PhotoPlanet.
Centralne miejsce w projekcie zajął interfejs użytkownika - ekran będący głównym miejscem kontaktu z klientem. Zaprojektowano zestaw ikon ułatwiających jego obsługę.
Zasady stosowania systemu identyfikacji i projektowania kolejnych elementów interfejsu użytkownika zebrano w specjalnej dokumentacji.
(19.12.2001)