logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak media wspierają profilaktykę raka piersi

  PR 17.11.2014, przeczytano 1164 razy

W październiku szczególnie często przypominano, jak ważna jest profilaktyka raka piersi. Według najświeższego badania, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, liczba materiałów z prasy, internetu i RTV na ten temat w analizowanym okresie wyniosła 4,8 tys.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-media-wspieraja-profilaktyke-raka-piersi,23226,artykul.html

Na temat raka piersi najwięcej informacji (70 proc.) zostało opublikowanych w internecie, głównie na stronach TVP.pl, Rynekzdrowia.pl oraz Kobieta.wp.pl. W prasie tematykę tę poruszono w 980 artykułach. Najwięcej uwagi poświęcił jej magazyn „Twój Styl” oraz „Dziennik Łódzki”. Natomiast w RTV pojawiły się 415 wzmianki.

Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że  największa aktywność w mediach przypadła na 15 października – ogłoszony Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi, który ma przypominać kobietom o tym, że styl życia istotnie wpływa na zdrowie piersi, a także ma uwrażliwiać na możliwości zapobiegania chorobie. W tym dniu opublikowanych zostało 446 materiałów, co stanowiło ponad 9 procent całego miesięcznego przekazu.

Temat omawiany był przez media regionalne w związku z lokalnymi inicjatywami, np. bezpłatnym badaniem piersi, ale problematyka została poruszona także przez ogólnopolskie środki masowego przekazu. Należało do nich 44 proc. wszystkich treści. Najwięcej uwagi poświęciły tej sprawie źródła w województwach wielkopolskim (354 materiały), mazowieckim (247) i warmińsko-mazurskim (273). Najmniej publikacji odnotowano w województwach opolskim oraz podkarpackim.

Szereg informacji dotyczył profilaktyki raka piersi – jak wykonywać badanie, jak zdiagnozować chorobę czy także porad brafitterek na temat prawidłowego dobierania rozmiaru biustonosza. W publikacjach informowano także o możliwościach bezpłatnego wykonania badań. Hasło „rak piersi” zawierało najwięcej informacji – 2475, mniej materiałów poruszało temat amazonek oraz profilaktyki raka piersi.

Na popularność medialną tematu z pewnością cały czas ma również wpływ decyzja Angeliny Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii. I choć od jej zabiegu minęło już sporo czasu, to aktorka wywołała powszechną dyskusję na temat raka piersi, co pozwoliło na przełamanie pewnego tabu. W omawianym okresie jej nazwisko przywołano w ponad stu informacjach.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

Dodatkowe informacje:

Raport został przygotowany na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1–31 października i uwzględniał 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764