logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics: podsumowania, prognozy i plany na rok 2009

  PR 05.03.2009, przeczytano 6225 razy
ilustracjastrzałka
Przedstawiciele Agfa Graphics Sp. z o.o. podczas spotkania z prasą (od lewej) - Halina Gryka, Bogusław Decowski, Beata Bogdańska, Wojciech Pawłowski, Angela Golba, Stefan Piotrowski i Tomasz Zatorski

18 lutego w warszawskim hotelu Bristol Le Meridien odbyło się spotkanie prasowe zorganizowane przez Agfa Graphics Sp. z o.o. Wzięli w nim udział dziennikarze czołowych magazynów poligraficznych, którzy mieli okazję wysłuchać ze strony przedstawicieli firmy informacji na temat jej ubiegłorocznych działań, planów na rok 2009 oraz podyskutować na wiele tematów nurtujących polskich drukarzy, związanych w dużej mierze z obecną, niezbyt sprzyjającą koniunkturą gospodarczą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics%3A-podsumowania%2C-prognozy-i-plany-na-rok-2009,8619,artykul.html

Spotkanie tego rodzaju, zorganizowane w formie lunchu prasowego, odbyło się już po raz drugi i – jak zapowiedział podczas powitania dziennikarzy Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny Agfa Graphics Sp. z o.o. – ma ono stać się doroczną tradycją. Ze strony Agfa Graphics udział w nim wzięli: Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny i członek zarządu, pełniący też funkcję dyrektora handlowego; Bogusław Decowski, odpowiedzialny za rynek gazetowy; Stefan Piotrowski, dealer manager; Tomasz Zatorski, dyrektor działu serwisu; Beata Bogdańska, dyrektor działu operacyjnego; Angela Golba, kierująca działem personalnym; oraz Halina Gryka, zajmująca się administracją i marketingiem.

2008: wzrost o niemal 40%
Miniony rok był dla firmy Agfa Graphics Sp. z o.o. bardzo ważnym, a jednocześnie bardzo udanym okresem działalności. Przeprowadziliśmy w tym czasie niezwykle istotne zmiany w naszych strukturach, jak też w sposobie funkcjonowania na rynku – mówił Wojciech Pawłowski. – Obecnie zatrudniamy 35 osób, z których część dołączyła do nas na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy znacznie wzmacniając zespół Agfy w Polsce. Rok 2008, w którym obroty Agfa Graphics Sp. z o.o. wyniosły 26 mln euro, był jednym z najlepszych okresów naszej w działalności w Polsce. W porównaniu z rokiem 2007 odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 37%, przede wszystkim dzięki licznym instalacjom systemów CtP (28 dostarczonych urządzeń) oraz skokowemu zwiększeniu udziałów w rynku płyt cyfrowych, dokonanemu poprzez zmiany w kanale dealerskim. W pierwszym przypadku do szczególnych sukcesów zaliczamy instalację kolejnych systemów CtP w ramach kontraktu zawartego z firmą Cezex oraz dalsze zwiększanie naszych udziałów na rynku gazetowych urządzeń CtP. Jeśli chodzi o sprzedaż dealerską, przełomem było nawiązanie współpracy z firmą Reprograf, której udział w naszej ubiegłorocznej sprzedaży materiałów eksploatacyjnych był znaczący.

„Przed nami trudny rok”
Wojciech Pawłowski odniósł się także do obecnej, trudnej sytuacji rynkowej oraz związanych z tym planów Agfa Graphics: Zdajemy sobie sprawę, że czeka nas niełatwy rok. Takie głosy słyszymy również od naszych klientów – już dziś część z nich wstrzymuje swoje inwestycje. Dość powiedzieć, że aż 80-90% z nich jest realizowana z pomocą środków unijnych. Dlatego z jednej strony liczymy się ze spadkiem obrotów, z drugiej zaś choćby wyniki stycznia A.D. 2009 mamy lepsze niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jesteśmy zatem umiarkowanymi optymistami, zwłaszcza że w ostatnich miesiącach przeprowadziliśmy wiele działań mających zoptymalizować działalność firmy i przygotować nas na gorsze scenariusze rynkowe. Dlatego czekamy bez obaw na rozwój wydarzeń i nie przewidujemy tzw. „restrukturyzacji”.
Mamy też zamiar aktywnie uczestniczyć w różnych wydarzeniach branżowych oraz wspierać edukację – kontynuował Wojciech Pawłowski. – Stąd „gościnny” udział na stoisku naszego dealera – firmy Lambda – podczas lutowych targów Promo Expo w Warszawie, plany obecności z własnym stoiskiem na kwietniowej Poligrafii w Poznaniu czy też wsparcie, także od strony merytorycznej, Konferencji Poligraficznej organizowanej przez Polską Izbę Druku. W najbliższym czasie przekażemy też na potrzeby Zespołu Szkół Poligraficznych im. Marszałka J. Piłsudskiego w Warszawie kompletne rozwiązanie CtP, obejmujące półformatową naświetlarkę termiczną :Acento produkującą bezodczynnikowe płyty :Azura TS, sterowaną najnowszą wersją systemu produkcyjnego :Apogee.

Nowe rynki i właściwy „mix” produktów
W ostatnim roku w firmie Agfa Graphics Sp. z o.o. powstał dedykowany dział inkjetowy, którego zadaniem jest sprzedaż i serwisowanie wielkoformatowych systemów UV z rodziny :Anapurna. Jego powstanie zaowocowało sprzedażą trzech 2,5-metrowych urządzeń w pierwszych dwóch miesiącach tego roku – podkreślał Wojciech Pawłowski. – Jesteśmy też dostawcą atramentów UV do tych maszyn, jak również atramentów solwentowych :Aldura, których – w skali roku – sprzedajemy tysiące litrów. Przychody z nowego dla nas rynku druku wielkoformatowego to kolejny czynnik, który ma nas uchronić przed negatywnymi skutkami spowolnienia gospodarczego.
Podobne znaczenie ma zdaniem dyrektora generalnego Agfa Graphics zróżnicowane portfolio produktów oferowanych przez firmę: Ubiegły rok przyniósł szereg premierowych rozwiązań, nie tylko w zakresie wspomnianego przed chwilą druku wielkoformatowego, ale także w dziale prepress. Mamy dziś w ofercie zupełnie nowe portfolio systemów CtP we wszystkich klasach formatowych. Na rynek zostały wprowadzone nowe płyty dla technologii termicznej i fioletowej. Pojawił się też nowy pakiet oprogramowania :Apogee Suite, którego integralną część stanowi system workflow :Apogee Prepress 5.0. Ważną częścią naszej oferty jest też pakiet usług serwisowych, zapewniany przez jeden z największych zespołów serwisowych spośród wszystkich firm działających na rynku poligraficznym.

Dywersyfikacja klientów i zmiany w sprzedaży dealerskiej
Kolejnym ważnym elementem przeciwdziałającym kryzysowi ma być dywersyfikacja klientów Agfa Graphics: Bezpośrednio obsługujemy kilkadziesiąt firm, wśród których przeważają drukarnie gazetowe i duże, kluczowe dla nas przedsiębiorstwa – mówił Wojciech Pawłowski. – Pozostali są zaopatrywani przez naszych dealerów, zarówno większych jak Reprograf, Eurintrade, Fantom Poligrafia czy BDDS Poligrafia, jak też mniejszych, działających lokalnie. To zróżnicowanie w zakresie sprzedaży również powoduje, że nasze obroty są mniej wrażliwe na ewentualne spadki rynkowe.
W minionym roku znacznym przemianom uległa struktura sprzedaży urządzeń i materiałów Agfa Graphics za pośrednictwem partnerów handlowych firmy. Stefan Piotrowski, powołany z początkiem 2008 roku na stanowisko dealer managera, dodał: Przede wszystkim bardzo dobrze została wdrożona umowa z firmą Reprograf, dzięki której nasze udziały w polskim rynku płyt wzrosły do ok. 40%. Było to o tyle trudne zadanie, że wiązało się z konwersją klientów Reprografu z płyt innego dostawcy na produkty Agfa Graphics oraz uniknięciem konfliktów z dotychczasowymi dealerami. Dziś możemy mówić o sukcesie. Wspomniana konwersja udała się niemal w 100%, zaś siedmiu mniejszych dealerów Agfa Graphics zwiększyło swoje obroty w sumie o 10%.
Dealerzy firmy sfinalizowali sprzedaż aż 10 spośród 28 systemów CtP dostarczonych przez Agfa Graphics w ubiegłym roku. Oznacza to dwukrotny wzrost sprzedaży urządzeń półformatowych dostarczonych dzięki staraniom naszych partnerów handlowych – mówił Stefan Piotrowski. – Dziś generują oni ok. 60% obrotów Agfa Graphics na rynku polskim.

Sukcesy na rynku gazetowym
Rok 2008 przyniósł też kolejne instalacje gazetowych systemów CtP firmy Agfa Graphics w naszym kraju. Najbardziej spektakularna była dostawa czterech w pełni automatycznych systemów fioletowych z rodziny :Polaris XTV do dwóch drukarń wydawnictwa Presspublica zlokalizowanych w Koninku k. Poznania i w podwarszawskim Raszynie. Umowa uwzględniała też początkowo dwuletnią dostawę płyt do wszystkich urządzeń, a następnie została włączona do kontraktu na dostawy materiałów do drukarń grupy Mecom, będącego jednym z najważniejszych tego rodzaju umów zawartych przez Agfę na polskim rynku gazetowym.
Bogusław Decowski, odpowiedzialny za sprzedaż systemów gazetowych w Polsce, mówił: W roku 2009 prognozujemy wzrost sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarń gazetowych o kolejne 20%. W przypadku urządzeń rok obecny nie będzie z pewnością aż tak spektakularny, ale jesteśmy przekonani, że Agfa Graphics utrzyma swoją pozycję w tym segmencie produkcji poligraficznej w Polsce.
Może też zdarzyć się tak, że dekoniunktura spowoduje zwiększone zainteresowanie drukiem coldsetowym ze strony firm zlecających druk różnego rodzaju ulotek i innych materiałów obecnie wykonywanych w technologii heatsetowej – dodał Stefan Piotrowski. – Oznacza to nowe źródło przychodów dla drukarń prasowych i obłożenie dziennej zmiany, dziś niewykorzystywanej w przypadku zakładów specjalizujących się w produkcji typowych gazet.

Silne struktury serwisowe
Spośród 35 osób zatrudnionych w Agfa Graphics Sp. z o.o. aż 11 pracuje w dziale serwisu, firma posiada trzy lokalne ośrodki serwisowe – w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu. Szef działu serwisu Tomasz Zatorski przedstawił kompleksowe działania firmy w zakresie instalacji sprzętu, szkoleń, wsparcia technicznego i opieki posprzedażowej: Chciałbym podkreślić, że o jakości naszych usług decydują przede wszystkim wykwalifikowani ludzie, będący wysokiej klasy specjalistami i konsultantami. To dzięki ich wiedzy oraz zaangażowaniu i bliskim relacjom z klientami opinia na temat polskiego serwisu Agfa Graphics jest z roku na rok coraz lepsza. A warto podkreślić, że w zakres naszej współpracy z klientami wchodzą nie tylko standardowe naprawy, ale też doradztwo i rozwiązywanie najprzeróżniejszych problemów związanych z użytkowanych przez nich oprogramowaniem, urządzeniami oraz materiałami eksploatacyjnymi. Podsumowując, wszystkim naszym użytkownikom oferujemy kompleksową obsługę posprzedażową realizowaną przez tzw. grupę wsparcia technicznego.
Tomasz Zatorski w szczególny sposób odniósł się do wyzwania, jakim dla serwisu Agfa Graphics Sp. z o.o. była instalacja czterech systemów gazetowych w zakładach Presspubliki. Musieliśmy wziąć pod uwagę specyfikę produkcji naszego klienta – mówił. – Drukarnie Presspubliki wykonują nie tylko własną produkcję, czyli m.in. druk „Rzeczpospolitej”, ale realizują też wiele prac dla klientów zewnętrznych. Dlatego niezwykle ważne było zachowanie ciągłości produkcji oraz „bezbolesne” przejście z technologii konwencjonalnej na cyfrową. Cała operacja udała się znakomicie, a instalacja i rozruch sprzętu odbywał się w czasie normalnej pracy drukarni.

Sprawny dział operacyjny
Wojciech Pawłowski podkreślał, że sprawna praca serwisu oraz całej firmy nie byłaby możliwa bez odpowiednio zarządzanego działu operacyjnego. Od ubiegłego roku kieruje nim Beata Bogdańska, związana z polskim oddziałem Agfy od wielu lat. Zajmujemy się realizacją wszystkich umów sprzedaży w zakresie dostaw i logistyki – mówiła podczas spotkania. – Odpowiadamy m.in. za dostarczenie sprzętu do klienta, zapewnienie dostaw materiałów eksploatacyjnych w ciągu 24-48 godzin oraz organizację stanów magazynowych, obejmujących obecnie około 500 pozycji.
Staramy się również elastycznie reagować na potrzeby naszych klientów nawet w przypadku nagłego wzrostu ich zapotrzebowania na materiały i w trybie awaryjnym organizować pilne dostawy.
Wśród ostatnich działań, mających dodatkowo usprawnić obsługę klientów, Beata Bogdańska wymieniła m.in. możliwość fakturowania w euro oraz uruchomienie portalu internetowego pozwalającego na zamawianie materiałów online. Platforma ta jest bardzo ceniona, zwłaszcza przez mniejszych klientów – mówiła. – Często nie posiadają oni własnych rozbudowanych systemów informatycznych, więc korzystając z naszego portalu mogą nie tylko zrealizować bieżące zamówienia, ale też mieć podgląd dotychczasowych zleceń, historię faktur itd.

Właściwe relacje międzyludzkie podstawą sukcesu
Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano zoptymalizowaną strukturę Agfa Graphics Sp. z o.o. oraz wartość, wiedzę i kwalifikację osób zatrudnionych w firmie. Angela Golba, kierująca działem HR, mówiła: Jesteśmy przekonani, że relacje międzyludzkie są jednym z fundamentów funkcjonowania i sukcesu firmy. Dlatego bardzo dbamy o rozwój naszych pracowników, promujemy wewnętrzne awanse, wreszcie zapewniamy odpowiednią komunikację wewnętrzną poprzez liczne spotkania, szkolenia i prezentacje. Wszystko po to, by zespół Agfa Graphics był bardzo zintegrowany i dążył do wspólnego celu. Biorąc pod uwagę nasze osiągnięcia w ostatnich latach mogę śmiało stwierdzić, że zadanie to zostało przez nas zrealizowane. Jestem dumna z tego, jaki zespół pracowników tworzymy; zespół o wysokich kompetencjach i umiejętnościach, ludzi zaangażowanych, odpowiedzialnych i lojalnych.
Wojciech Pawłowski dodał: Jak już wspomnieliśmy, w ostatnim roku nasza firma przeszła liczne zmiany, także w zakresie zatrudnienia. Dziś, również dzięki starannej selekcji naszego działu personalnego, zatrudniamy we wszystkich działach fachowców najwyższej klasy. I mam nadzieję, że już niebawem Agfa Graphics Sp. z o.o. stanie się tzw. „pożądanym pracodawcą”, oferując satysfakcjonującą i dającą wiele możliwości rozwoju ścieżkę zawodową.

Źródło: Agfa Graphics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother HL-L2402D, HL-L2442DW, HL-L2460DN - 3x druk mono
Firma Brother dodała do portfolio 3 wydajne monochromatyczne drukarki laserowe. Nowe kompaktowe modele Brother – HL-L2402D, HL-L2442DW, HL-L2460DN umożliwiają łatwą konfigurację, proste podłączenie oraz szybkie i perfekcyjne wydruki. Drukarki zostały zaprojektowane z myślą o wydajności i szybkości drukowania oraz zachowaniu niskich kosztów druku.
API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764