logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Productivity Tour 2007

  PR 11.10.2007, przeczytano 948 razy
ilustracjastrzałka

W dniach 4-20 września w dziewięciu miastach Europy Środkowej odbywały się konferencje z cyklu Agfa Productivity Tour 2007, zorganizowane przez Agfa Graphics we współpracy z firmą Zipcon Consulting. W polskiej części „tournee”, w Warszawie i Krakowie, wzięło udział w sumie 150 osób, które wysłuchały wielu informacji na temat technologii i automatyzacji produkcji w sieciowym, opartym na rozwiązaniach internetowych środowisku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-productivity-tour-2007-,6204,artykul.html

Po ubiegłorocznym sukcesie Agfa Productivity Tour w tym roku zwiększono liczbę miast, w których odbywały się konferencje. Dzięki temu polscy przedstawiciele branży poligraficznej mieli możliwość wyboru spośród jednego z dwóch spotkań zorganizowanych przez Agfa Graphics – 17 września w Warszawie i 18 w Krakowie. W obu przypadkach frekwencja dopisała; wzięło w nich udział w sumie około 150 osób, zaś we wszystkich europejskich spotkaniach z cyklu Agfa Productivity Tour 2007 – ok. 500.

Jeżeli chodzi o konferencje zorganizowane w Polsce, w obu przypadkach ich przebieg był niemal identyczny. Spotkania rozpoczynały się powitaniem i krótkim wstępem ze strony Stefana Piotrowskiego, dyrektora handlowego Agfa Graphics Sp. z o.o. Następnie miał miejsce referat Bernda Zippera, właściciela i dyrektora zarządzającego firmy konsultingowej Zipcon Consulting z niemieckiego Essen. W swoim wystąpieniu, zatytułowanym „Nadchodzące wydarzenia oraz trendy w perspektywie targów Drupa 2008”, starał się on zaprezentować obecną sytuację branży poligraficznej w kontekście stosowanych w niej systemów usprawniających pracę, jak również przedstawił swoją wizję rozwoju poligrafii w tym zakresie. Nie zabrakło informacji dotyczących przyszłorocznych targów Drupa w Düsseldorfie i zapowiedzi najważniejszych dostawców oferujących rozwiązania w dziedzinie technologii cyfrowych.

Jak wynika z przedstawionych informacji, przyszłoroczna Drupa będzie rekordowa pod względem wykupionej powierzchni wystawienniczej (180 tys. m2). W porównaniu z poprzednią edycją, ekspozycja zajmie dwie dodatkowe hale (w jednej z nich swoje stoisko będzie mieć Agfa Graphics), organizatorzy przewidzieli też szereg przestrzeni specjalnych, poświęconych inteligentnym rozwiązaniom cyfrowym usprawniającym produkcję poligraficzną. Bernd Zipper zwrócił szczególną uwagę na organizowaną już po raz drugi ekspozycję „Drupa Innovations Parc” (której był inicjatorem na targach Drupa w 2004 roku), gdzie znajdzie się kilka stref tematycznych, m.in. poświęcone rozwiązaniom przeznaczonym dla klientów drukarń oraz technologiom wydawniczym. Sponsorem jednej z nich, Print & Publishing Parc, będzie Agfa Graphics. Zdaniem Bernda Zippera, ekspozycja ta ma szansę być swego rodzaju „think tankiem” targów Drupa 2008. Wśród nowości, na które będzie warto zwrócić uwagę, szef Zipcon Consulting wymienił m.in. nowe, szybkie systemy druku cyfrowego, przeznaczone zarówno dla niższego segmentu cenowego, jak też zaprojektowane z myślą o druku transakcyjnym czy zastosowaniach fotograficznych, oraz nowe wersje systemów workflow, wykorzystujące moduł Adobe PDF Print Engine i pozwalające na włączenie klientów w proces produkcji za pośrednictwem Internetu.

Następnie Bernd Zipper przedstawił obecne trendy w branży poligraficznej, skupiając się na takich zagadnieniach jak integracja (zarówno jeśli chodzi o włączenie klienta w proces produkcji, jak też połączenie różnych systemów workflow czy kompatybilność różnych rozwiązań z Internetem), rozwiązania hybrydowe (dotyczące stosowanych w druku kolorów, systemów workflow oraz łączenia różnych technologii drukowania) i wzajemna komunikacja. Druk znów staje się cenny – mówił Bernd Zipper, podkreślając, że następuje obecnie zmiana ról komputerów i mediów drukowanych: Te pierwsze niegdyś bawiły, dziś – dzięki Internetowi – oferują wiedzę. Z kolei firmy poligraficzne przekształcają się z typowych drukarń w interaktywne centra oferujące różnego rodzaju usługi multimedialne.

Firmy poligraficzne stają się dostawcami interaktywnych usług o różnych zastosowaniach (Application Media Providers) – mówił Bernd Zipper. – Wiąże się to przede wszystkim z coraz szerszym wykorzystaniem Internetu, zastosowań typu Web-to-Print, a w konsekwencji oznacza łączenie czy też mieszanie się branży poligraficznej z innymi przemysłami. I na to współcześni drukarze powinni być przygotowani.

Integracja na żywo
Kwestii integracji wszystkich stron procesu produkcyjnego w części prepress– klienta (zleceniodawcy lub agencji reklamowej działającej w jego imieniu), przygotowalni i działu produkcji – była poświęcona druga część Agfa Productivity Tour 2007. Wcielając się w role każdej ze stron, prezentację „na żywo”, demonstrującą działanie obiegu prac w zintegrowanym środowisku produkcyjnym (składającym się z systemu workflow Agfa :ApogeeX 4.0, Agfa :Delano 3.0 i systemu MIS firmy Hiflex), poprowadzili trzej przedstawiciele firmy Agfa Graphics Central Europe: Juergen Birreg, Thomas Haeuptli, Lars Warkentin, wspomagani przez Lodewijka Vlayena z firmy Hiflex.

Pokazano w niej kolejne elementy, składające się na zautomatyzowany, oparty na formacie JDF, międzyzakładowy proces produkcji. W systemie MIS firmy Hiflex miało miejsce złożenie i przygotowanie zlecenia: kalkulacja, planowanie produkcji, stworzenie karty technologicznej. Drugi element środowiska JDF – internetowy system zarządzania projektami :Delano – pozwolił na interaktywną współpracę na linii klient–dział produkcji w zakresie przesyłania plików i softproofów, zdalnej akceptacji i podmiany stron oraz podglądu postępu prac. Wreszcie zautomatyzowany system workflow :ApogeeX umożliwił przygotowanie i kontrolę poprawności stron, impozycję oraz rasteryzację plików. W kolejnych sesjach przedstawiono też integrację formatu JDF w środowisku postpress.

Podczas prezentacji omówiono szczegółowo zalety i możliwości poszczególnych rozwiązań wykorzystywanych w systemie, m.in. moduły Adobe PDF Print Engine, Agfa :IntelliTune (program pozwalający na automatyczną optymalizację obrazu) oraz Agfa :OptiInk, rozwiązanie umożliwiające redukcję zużycia farby podczas drukowania. Na zakończenie szczegółowo omówiono moduły związane z softproofingiem.

Strategia Agfa Graphics
W ostatniej części konferencji Agfa Productivity Tour 2007 wystąpił Rudolf Tippner, odpowiedzialny za komunikację marketingową firmy Agfa Graphics w regionie Europy Środkowej. Przestawił on pokrótce obecną strukturę i pozycję rynkową koncernu Agfa-Gevaert, w skład którego wchodzą Agfa Graphics, Agfa Healthcare i Agfa Materials. Szczególną uwagę poświęcił firmie Agfa Graphics, generującej połowę obrotów całej grupy.

Rudolf Tippner przedstawił strategię Agfa Graphics na rynku poligraficznym, której celem jest „ochrona konkurencyjności branży poligraficznej przed innymi mediami”. Odniósł się też do strategii firmy na rynku przemysłowego druku inkjetowego, zwanej C3 (Complete Solutions, Complete Integration, Complete Services). Następnie zaprezentował ofertę Agfa Graphics skierowaną na poszczególne rynki: inkjetowy, gazetowy, akcydensów i opakowań. Szczególną uwagę zwrócił na innowacyjność rozwiązań Agfa Graphics, podkreślając, że firma była pionierem w zakresie systemów workflow opartych na formacie PDF (:Apogee), fioletowej technologii naświetlania płyt CtP, termicznych płyt bezobróbkowych (:Azura, :Amigo), technologii rastra krzyżowego (:Sublima), a ostatnio – fotopolimerowych płyt fioletowych niewymagających wywoływania i rozwiązań w zakresie zabezpieczania produktów przed piractwem i podróbkami (:Secuseal).

Po krótkiej prezentacji planowanych przez Agfa Graphics działań w zakresie nowych rozwiązań znajdujących zastosowanie w codziennej produkcji, Rudolf Tippner zaprosił uczestników konferencji do odwiedzenia targów Drupa 2008, na których pełną ofertę firmy będzie można obejrzeć w pawilonie 8a (nowa hala, w północnej części terenów targowych).

Źródło: Agfa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinarium firm Mark Andy i Flexo Image Graphics
Firma Mark Andy, z uwagi na wciąż istniejące w skali globalnej obostrzenia, kontynuuje działania związane ze zdalnymi prezentacjami swoich rozwiązań dla klientów z różnych stron świata. 24 lipca br., wspólnie z jej indyjskim partnerem handlowym – Flexo Image Graphics – zorganizowała webinarium pod hasłem „Cyfrowe rozwiązania z oferty Mark...
Ponad milion kolorów w palecie drukarek Xerox
Xerox zaprezentował pierwszy na rynku zestaw Adaptive CMYK+ Kit do druku, który dodaje siedem specjalnych kolorów i milion nowych odcieni do maszyn Xerox Versant. Dzięki tej nowości drukarnie mogą zwiększyć swój zysk nawet do 400%.
W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji
Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych...
Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach: proekologiczne partnerstwo
Stora Enso podpisała ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach porozumienie o współpracy, którego celem jest wprowadzanie proekologicznych i obniżających tzw. ślad węglowy działań, realizowanych na tym obiekcie sportowym. W tym celu w możliwie największym stopniu, podczas organizowanych tu wydarzeń, wykorzystywane będą materiały odnawialne oraz rozwiązania spełniające...
Firma Koenig & Bauer Durst zapowiada beta testy na maszynie Varijet 106
Firma Koenig & Bauer Durst na początek przyszłego roku zapowiada wprowadzenie na rynek maszyny VariJET 106 poprzez przeprowadzenie jej pierwszej instalacji u klienta. Oficjalna prezentacja maszyny nastąpi podczas targów drupa w Düsseldorfie, które zostały przesunięte na 20. do 30. kwietnia 2021.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764