logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Api Folie Polska podsumowuje miniony rok

  PR 10.01.2020, przeczytano 849 razy
ilustracjastrzałka

Nowe produkty w coraz szerszym portfolio obejmującym folie, laminaty i rozwiązania holograficzne; kolejne pozyskane do współpracy drukarnie offsetowe i fleksograficzne; dalszy wzrost udziałów rynkowych; aktywność na wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą; nowa edycja API Trends Folio – przewodnika po trendach opakowaniowych na najbliższe lata – to najkrótsze podsumowanie działalności API Folie Polska w minionym roku. Jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca firmą, był to okres dalszego umacniania się polskiego oddziału w globalnych strukturach API, m.in. w związku z przejęciem dystrybucji folii pigmentowych w Europie oraz dalszymi inwestycjami sprzętowymi w jej podwarszawskim centrum konfekcjonowania i logistyki materiałowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-folie-polska-podsumowuje-miniony-rok,385287,artykul.html

- Za nami ciekawy i ważny, ale trudny rok, także wobec niełatwej sytuacji na światowym rynku surowcowym oraz zmian geopolitycznych, zachodzących w skali globalnej – mówi Katarzyna Kozińska. – Tym bardziej cenimy sobie, że udało nam się wzmocnić pozycję API na krajowym rynku szeroko rozumianych materiałów uszlachetniających. Duży w tym udział nowych, udoskonalonych rozwiązań jakie pojawiły się w naszej ofercie, m.in. kolejnych wersji kolorystycznych proekologicznego laminatu Transmet czy też nowych folii do hot stampingu – UB i CB, jakie zadebiutowały w połowie roku. Staraliśmy się być bardzo aktywni, promując naszą firmę i oferowane przez nią materiały zarówno w kraju, choćby podczas konferencji organizowanych przez rodzime czasopisma branżowe, jak też za granicą – na targach takich jak Labelexpo Europe czy Packaging Innovations. Przyniosło to wymierne efekty w postaci dalszego wzrostu sprzedaży i udziałów rynkowych w Polsce, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

Nowe rozwiązania w portfolio

W minionym roku portfolio rozwiązań API poszerzyło się o kilka ważnych – jak twierdzi Katarzyna Kozińska – produktów, skierowanych przede wszystkim z myślą o uszlachetnianiu opakowań i etykiet.

- Z dużym entuzjazmem przyjęte zostały przez rynek kolejne wersje kolorystyczne proekologicznego laminatu Transmet – mówi. – Obok znanych już złotej i srebrnej, wprowadziliśmy do oferty warianty holograficzny i soczewkowy. W sumie przełożyło się to na 12 nowych wzorów, jakie mają do dyspozycji nasi klienci – właściciele marek czy producenci, którym zależy na wyróżnieniu opakowań swoich produktów na półce sklepowej.

Transmet był też produktem, na który firma API Folie Polska zwracała w ubiegłym roku szczególną uwagę, a to z uwagi na jego proekologiczne aspekty, związane z wyeliminowaniem plastiku z konstrukcji laminatu.

- Dzięki temu laminat ten, posiadający wszystkie zalety charakterystyczne dla tradycyjnych, metalizowanych laminatów poliestrowych stosowanych przy uszlachetnianiu opakowań wykonanych z kartonu, może być poddany odzyskowi w powszechnie stosowanych liniach do utylizacji odpadów – podkreśla Katarzyna Kozińska.

Druga ważna premiera w ofercie API miała miejsce podczas majowych targów Packaging Première w Mediolanie, gdzie zadebiutowały dwie nowe serie folii dedykowanych uszlachetnianiu opakowań. Pierwsza z nich – CBH – to metalizowana folia do hot stampingu (z możliwością zadrukowywania). Druga to folia metalizowana do tłoczenia na gorąco, dostępna w wariancie do zastosowań ogólnych (UB) oraz specjalistycznych, uwzględniających duże obszary krycia i trudne w obróbce, niepowlekane podłoża (UBH).

- Zostały one bardzo dobrze przyjęte zwłaszcza w krajach Europy Zachodniej, np. we Włoszech stały się prawdziwym przebojem rynkowym. Także w Polsce spotkały się z dużym zainteresowaniem, prezentujemy je i realizujemy testy produkcyjne z ich udziałem w kolejnych drukarniach offsetowych – mówi Katarzyna Kozińska.

Ekologia i estetyka

Dwa powyższe aspekty zdominowały ubiegłoroczną aktywność API Folie Polska w kontekście jej udziału w różnych wydarzeniach branżowych, zarówno w Polsce, jak i poza nią.

- Prezentację naszych proekologicznych rozwiązań opakowaniowych klasy premium rozpoczęliśmy podczas wiosennej konferencji Label Innovations, której byliśmy partnerem merytorycznym – mówi Katarzyna Kozińska. – Oddźwięk był na tyle duży, że postanowiliśmy kontynuować temat właściwego połączenia estetyki opakowań i etykiet z polityką zrównoważonego rozwoju także podczas jesiennych imprez branżowych. We wrześniu wystąpiliśmy na organizowanej podczas targów Taropak konferencji „Koncepcja GOZ dla opakowań branży spożywczej”, w październiku byliśmy wśród współorganizatorów konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zaś miesiąc później – po raz pierwszy wzięliśmy udział w spotkaniu z cyklu „Bezpieczne opakowanie”. Wszystkie te wydarzenia stanowiły znakomitą okazję nie tylko do zaprezentowania marki API i oferowanych przez firmę rozwiązań, ale przede wszystkim do bezpośrednich spotkań z setkami przedsiębiorców działającymi w sferze projektowania, produkcji oraz – co nie mniej istotne – utylizacji opakowań i etykiet. Ten ostatni aspekt, w dobie powszechnego odchodzenia od materiałów zawierających plastik, jest coraz bardziej istotny także w naszej działalności. Stąd duży nacisk na promocję laminatu Transmet.

Na arenie międzynarodowej najważniejszym wydarzeniem branżowym, podczas którego API Group pojawiła się z własnym stoiskiem, były wrześniowe targi Labelexpo Europe w Brukseli. Z jej rozwiązaniami można było spotkać się również podczas innych wydarzeń targowych – wystawy Packaging Première w Mediolanie (gdzie zadebiutowały folie CBH i UBH) czy Packaging Innovations w Londynie (gdzie swoją premierę miała najnowsza edycja API Trends Folio).

- Rok bieżący zapowiada się pod tym względem równie intensywnie – mówi Katarzyna Kozińska. – Poza targami drupa 2020, na których będziemy obecni z naszymi materiałami na stoiskach różnych dostawców maszyn drukujących i uszlachetniających, chcemy utrzymać aktywność podczas konferencji organizowanych w Polsce, skierowanych do różnych grup odbiorców: właścicieli marek, projektantów czy przedstawicieli agencji reklamowych, ale też drukarń i konwerterów działających na rynkach opakowań i etykiet.

Nowa wersja API Trends Folio na lata 2020/2021

Ważnym obszarem działalności API jest od kilku lat wskazywanie, a nawet kreowanie trendów opakowaniowych, jakie mają – w założeniach firmy – obowiązywać przez nadchodzące lata. Za tę część jej działalności odpowiada dedykowany zespół specjalistów, którym kieruje David Peters – Creative Development Manager. Jest on twórcą takich projektów jak Holonique Boutique (prezentującym różne możliwości zastosowania rozwiązań holograficznych i soczewkowych z oferty API), czy API Trends Folio – specjalnej publikacji, mającej być z jednej strony źródłem inspiracji dla projektantów i właścicieli marek, z drugiej – wskazującej obecne i przyszłe trendy w branży opakowaniowej.

- Wydawnictwo to stało się już marką samą w sobie – przekonuje Katarzyna Kozińska. – Jego najnowsza edycja na lata 2020/2021 zadebiutowała na targach Packaging Innovations w Londynie, a szerokiej publiczności z całego świata została zaprezentowana dwa tygodnie później – podczas Labelexpo Europe. Na brukselskich targach była ona jednym z naszych targowych przebojów, wzbudzając olbrzymie zainteresowanie. Cieszymy się, że ten aspekt naszej działalności jest coraz bardziej doceniany, także ze strony polskich firm. Rynek opakowań, ale też etykiet jest dla nas bardzo ważny, więc chcemy nie tylko dostarczać tu najwyższej klasy materiały, ale też doradzać, kreować i wskazywać naszym klientom i partnerom najlepsze z możliwych rozwiązań.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764