logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Employer branding i trendy HR

  PR 25.07.2018, przeczytano 2504 razy
ilustracjastrzałka

Spółka Studio Wiedzy wydała swój doroczny raport dotyczący rynku HR – #Trendy HR_2018. Głównym partnerem merytorycznym tegorocznej edycji jest agencja digital Social Media London Style. Raport powstaje w oparciu m.in. o szerokie badanie rynkowe, przeprowadzone na grupie 720 respondentów. W tegorocznym raporcie, oprócz tematów takich jak Employer Branding, rekrutacja, prawo pracy czy RODO, szczególnie dużo uwagi poświęcono wpływowi dynamicznych zmian technologicznych na rynek HR (social recruiting, crowdsourcing w HR, e-learning, rekrutacja i utrzymanie talentów w start-upach itp.).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/employer-branding-i-trendy-hr,37366,artykul.html

Z badania wynika m.in. że firmy rozumieją wagę employer brandingu, jednak przeznaczają na ten obszar stosunkowo nieduże budżety. Jest to przyczyną pewnego paradoksu – mimo iż 85% respondentów deklaruje, że regularnie śledzi w sieci opinie na temat swojej firmy, to tylko 23% twierdzi, że ma jasno opracowaną strategię budowania wizerunku pracodawcy w internecie, a kolejne 33% badanych przyznaje, że prowadzi takie działania tylko sporadycznie. Przy czym najczęściej podejmowane działania to po prostu uzupełnienie zakładki „kariera” na firmowej stronie albo publikowanie w serwisie społecznościowym postów z wydarzeń firmowych (robi to ponad 60% badanych).

Znacznie rzadziej firmy decydują się na prowadzenie bloga, wrzucanie na YouTube filmów wizerunkowo-rekrutacyjnych, wchodzenie na forach w dyskusje o pracodawcach. Tylko nieliczni mogą sobie pozwolić natomiast na współpracę z agencją Employer Brandingową lub sami próbują kreować swój wizerunek poprzez udzielanie wywiadów, zamieszczanie artykułów w mediach oraz uczestnictwo w konferencjach. Wyniki pokazują, iż kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji. Jak wskazuje badanie, głównymi działami odpowiedzialnymi za monitoring opinii o firmie i reagowanie na nie (udzielanie odpowiedzi), są marketing i HR. Warto jednak odnotować, że co piąty respondent nie był w stanie wskazać, kto w jego firmie zajmuje się tego typu działaniami.

Tymczasem bez wypracowanego wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy, najlepiej popartego pozytywnymi opiniami wśród internautów, prowadzenie procesu rekrutacyjnego jest obecnie coraz trudniejsze. Jak ważne jest monitorowanie sieci pod względem wizerunku wskazuje fakt, iż aż 13% firm często spotyka się z rezygnacją z procesu rekrutacyjnego przez kandydatów, a 31% ma z tym do czynienia sporadycznie. Wyniki pokazują, iż kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji. Z badania #TrendyHR_2018 wynika również, że istnieje zależność między widocznością firmy w sieci i odbywającą się w niej komunikacją a ilością planowanych rekrutacji – wynika to głównie z tego, że przedsiębiorstwa planujące najwięcej rekrutacji są również najbardziej aktywne online.

Prawie 90% badanych firm przyznaje, że w prowadzeniu rekrutacji korzysta z portali rekrutacyjnych i serwisów społecznościowych (najczęściej z pracuj.pl, LinkedIn, GoldenLine oraz Facebooka), przy czym 73% firm jest zadowolona z efektów takich działań. Spadek skuteczności tradycyjnych ogłoszeń publikowanych w mediach lub na firmowej stronie, przestały zmuszać rekruterów do poszukiwania nowych rozwiązań, które mogłyby wspomóc ich w pozyskiwaniu kandydatów. Może świadczyć o tym fakt, że około 40% uczestników badania #TrendyHR_2018 jest w stanie spontanicznie wymienić przynajmniej jedno innowacyjne narzędzie rekrutacyjne, które stosuje w swojej pracy.

- To już trzecia edycja badania i raportu #Trendy HR_2018. Od lat monitorujemy rynek HR, a raport #TrendyHR_2018 jest odpowiedzią na potrzeby polskich HR-owców. Publikacja stanowi swoiste kompendium wiedzy na temat najgorętszych trendów 2018/2019 oraz prezentuje najlepsze rozwiązania dla branży HR. Wnioski, jakie płyną z ostatniej edycji naszego badania, są budujące, bo wyraźnie pokazują, że działy HR są świadome stojących przed nimi wyzwań, a co ważniejsze, są do nich coraz lepiej przygotowane, a to pozwala z optymizmem patrzyć w przyszłość branży HR w Polsce – mówi Magdalena Garstka, Project Manager, Studio Wiedzy.

- Rynek pracy w Polsce nieustannie się zmienia, potrzebujemy nowego spojrzenia i weryfikacji dotychczasowych działań. Media społecznościowe są doskonałym miejscem do wyszukiwania talentów oraz budowy marki pracodawcy. Ich zastosowanie w działaniach rekrutacyjnych ma zarówno wpływ na skuteczność jak i i efektywność kosztową. W chwili obecnej mamy w Polsce 20 mln użytkowników social mediów. Według danych GoWork 85% kandydatów, zanim wybierze się na rozmowę kwalifikacyjną, weryfikuje pracodawcę w sieci i sprawdza informacje na jego temat. Kanały firmowe social media są często najwyżej pozycjonowanie w Google. Pytanie jakie powinni sobie stawiać dzisiaj pracodawcy, to nie czy być czy nie być w social mediach, ale jak w nich być – dodaje Krystian Dryniak, CEO agencji Social Media London Style.

Źródło: Social Media London Style

www.smls.pl

Dodatkowe informacje:

Social Media London Style Sp. z o.o. to agencja interaktywna powstała w 2010 roku w Londynie. Agencja buduje kompleksowe strategie, wykorzystujące wszelkie narzędzia online dostępne na rynku. Pomaga zaistnieć markom w Social Media, wspiera pracodawców w budowaniu strategii Employer Brandingowych w internecie. Wykorzystuje sieć do zwiększenia świadomości marki klienta, przyciągnięcia najlepszych talentów z rynku oraz zwiększenia jego sprzedaży. W gronie jej klientów znaleźli się m.in.: Aon Hewitt, ASSA Abloy, CH2M, HID Global, Dancake, Farby KABE, Kongsberg Automotive, PKL S.A., Cement Ożarów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764