logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy aktywniej wykorzystują internet

  PR 24.08.2016, przeczytano 1024 razy
ilustracjastrzałka

Prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-aktywniej-wykorzystuja-internet,29692,artykul.html

66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy.
Równocześnie, rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa.

Zgodnie z najnowszym badaniem wykonanym na zlecenie PayPal przez GfK, prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Wśród najpopularniejszych krajów, gdzie kupują e-konsumenci transgraniczni, są Chiny (36%), Wielka Brytania (31%), Stany Zjednoczone (24%) i Niemcy (23%).

Zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Co ciekawe, poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Tylko w przypadku Chin, decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to główna motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku.

Mimo, że decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów.

Cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Dlatego też możemy teraz obserwować, że coraz chętniej, niemalże codziennie, sprawdzają oni możliwości atrakcyjnych cenowo zakupów z Chin, a liczba konsumentów kupujących tam dalej rośnie. W 2015 roku było to 10%, a teraz jest to już 36% polskich e-kupujących - dodaje Matt Komorowski.

Równocześnie, klienci biorący pod uwagę  jakość i wyjątkowość poszukiwanych produktów, zwracają się w stronę takich zagranicznych rynków, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy. Również tam nasi użytkownicy mogą wiele zyskać – dzięki Ochronie Kupujących PayPal, chronimy zakupy dokonane w każdym zakątku na świecie, a dzięki usłudze zwrotu kosztów odesłania przedmiotu umożliwiamy odzyskanie pieniędzy za przesyłkę danego zakupu z powrotem do sprzedawcy. Naszym celem jest umożliwienie zakupów na całym świecie i zawsze pod naszą ochroną.

Zakupy online nie tylko na specjalną okazję

Polacy idący na zagraniczne e-zakupy kupują przede wszystkim ubrania (38% e-kupujących wybiera tego rodzaju produkty), elektronikę (20%), a także biżuterię i zegarki (17%). Jednocześnie, inne kategorie, takie jak bilety bądź codzienne zakupy spożywcze również cieszą się rosnącą popularnością: te produkty zostały zakupione przez odpowiednio 37% i 18% konsumentów kupujących online w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Wśród wszystkich przebadanych konsumentów w Polsce, 66% nie obawia się dokonywania zakupów w sklepach działających za granicą, a handel transgraniczny nie jest już dla nich egzotycznym doświadczeniem. 21% tych kupujących nie przejmuję się lokalizacją firmy o ile jest to zaufany i rozpoznawalny sprzedawca, a dla 12% badanych w takiej sytuacji jest najważniejsza cena – jeżeli pełen koszt zakupu jest korzystny, nie rozpatrują ponownie swoich zakupów nawet, jeżeli sprzedawca jest zagraniczny. Równocześnie, jest kilka innych czynników, które mogą dodatkowo zachęcić Polaków do kupowania za granicą – najważniejszym z nich jest darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu w polskiej wersji językowej (43%).

Bezpieczeństwo, ochrona i wygoda to najważniejsze czynniki wyboru transgranicznej metody płatności

Zapytani o najważniejszy czynnik wpływający na wybór transgranicznej płatności online, 44% polskich e-konsumentów wskazuje wygodę procesu płatniczego. Wśród kolejnych wyróżników znajduje się również bezpieczeństwo (38%), szybkość procesu (34%) i popularność pośród innych sprzedawców (26%).

E-pieniądze nie tylko dla zakupów

Mimo, że smart konsumpcja najczęściej łączona jest ze świadomymi zakupami (kiedy bierzemy pod uwagę jakość i praktyczność produktów), Polacy coraz częściej podejmują smart decyzje również w kontekście sprzedaży. Okazuję się, że chętnie podejmujemy dodatkowe, zdalne prace lub otrzymujemy płatności za sprzedaż produktów wykonanych własnoręcznie. 11% polskich respondentów otrzymało płatność online za rękodzieła w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a ponad 35% za odsprzedaż rzeczy, których już nie potrzebują. Szczególnie chętnie pozbywamy się ubrań, używanej elektroniki oraz mebli i produktów dekoracyjnych do domu.

Rosnące możliwości e-commerce jako drugiego źródła dochodu coraz częściej znajdują się w kręgu zainteresowania polskich konsumentów, a co za tym idzie – zwiększają zapotrzebowanie na usługi finansowe, które bezpiecznie, łatwo i szybko pomogą zarządzać finansami online.

Rozwój technologii pomaga dostarczyć konsumentom odpowiednie narzędzia, które rozszerzają możliwości e-handlu ponad granicami, niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia – mówi Matt Komorowski. – Polacy bezpośrednio uczestniczą w globalnym e-handlu, wykorzystując cyfrowe platformy, aby uczyć się, znajdować pracę, pokazywać swoje talenty i budować osobistą sieć znajomości. Ponad 34% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali płatność online od rodziny bądź znajomych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 29% Polaków otrzymało e-płatność za usługi dostarczone przez internet – dodaje.

Źródło: PayPal

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764