logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Popularność inauguracji sportów zimowych w TV

  PR 02.12.2016, przeczytano 1019 razy

W miniony weekend rozpoczęły się zmagania w sportach zimowych. Jak podsumowuje dom mediowy Codemedia większą oglądalnością od biegów narciarskich niezmiennie cieszą się skoki narciarskie. Inauguracyjne zawody sezonu 2016/2017 skoków zdecydowało się obejrzeć średnio prawie 2 mln więcej osób niż biegów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/popularnosc-inauguracji-sportow-zimowych-w-tv,30725,artykul.html

Piątkowy konkurs skoków narciarskich w Kuusamo przyciągnął do TVP 1 średnio blisko 2,8 mln widzów w grupie ogólnej (4+), a sobotni ponad 3,1 mln. Średnia widownia obu konkursów była niższa o 2% od tej w poprzednim roku. Początek Pucharu Świata w skokach narciarskich wciągu ostatnich 5 lat cieszył się największą popularnością w 2013 roku. Wydarzenie obejrzało średnio 4,1 mln widzów w grupie 4+. Od 2014 roku zauważalny jest spadek widowni z roku na rok – mówi Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia. Na dobry wynik oglądalności inauguracji sezonu 2013/2014 mogły mieć wpływ sukcesy Kamila Stocha, który w ostatecznej klasyfikacji poprzedniego sezonu zajął 3 miejsce. Choć zdobycie przez niego Kryształowej Kuli za sezon 2013/2014 nie przełożyło się już na wzrost zainteresowania transmisją początku kolejnego.

Inauguracyjne zawody w biegach narciarskich w TVP 2 obejrzało średnio prawie 0,9 mln osób, a te kolejnego dnia nieco ponad 1 mln. Początek rywalizacji w sezonie 2015/2017 obejrzało średnio 980 tys. widzów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim rokiem. Znaczący spadek widowni transmisji biegów narciarskich względem poprzednich lat widoczny jest w roku 2015. Wyniósł on wtedy aż 186%. W ciągu ostatnich 5 lat największą popularnością cieszył się start sezonu 2012/2013, który średnio w grupie ogólnej obejrzało ponad 1,5 mln osób – wskazuje Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.

Obie dyscypliny w weekend rozpoczynający nowy sezon przyciągnęły przed telewizory więcej osób drugiego dnia zawodów. W ciągu ostatnich 5 lat tylko w 2014 roku transmisja skoków narciarskich i w 2012 roku biegów cieszyły się nieznacznie większą widownią pierwszego dnia.

Według badań CBOS-u skoki i biegi narciarskie to jedne z najbardziej popularnych wśród Polaków sportów zimowych. Co ciekawe skokami narciarskimi interesuje się niewiele mniej osób niż piłką nożną. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat można założyć, że średnia oglądalność transmisji zawodów w tych dyscyplinach w rozpoczynającym się sezonie będzie wzrastać. Przed kibicami skoków przecież Turniej Czterech Skoczni, a biegów Tour de Ski. Na oglądalność pozostałych zawodów będzie miała też z pewnością wpływ forma naszych reprezentantów. Rekordowe pod względem oglądalności w sezonie 2016/2017 mogą okazać się zawody Mistrzostw Świata w Lahti – podsumowuje – Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.

Źródło: Codemedia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764