logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Większość Polaków nie kojarzy marek związanych z Mistrzostwami Świata w Rosji

  PR 23.05.2018, przeczytano 1904 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Spontaniczna znajomość marek związanych z MŚ 2018

Agencja mediowa Starcom zbadała świadomość marek, które Polakom kojarzą się z Mistrzostwami Świata w Rosji i polską reprezentacją w piłce nożnej. Ponad 60 proc. respondentów nie potrafiła wskazać żadnej marki. Wśród marek zagranicznych najczęściej wskazywane były Coca-Cola i Adidas, a wśród polskich Biedronka i Lotos.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wiekszosc-polakow-nie-kojarzy-marek-zwiazanych-z-mistrzostwami-swiata-w-rosji,36595,artykul.html

Miesiąc przed rozpoczęciem piłkarskich finałów Mistrzostwa Świata w Rosji ponad 60 proc. Polaków nie potrafiło, w badaniu świadomości spontanicznej, wskazać żadnej marki kojarzącej się z MŚ 2018. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich: Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA.

Coca-Cola i Adidas były również najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej. Pierwszą z marek wymieniło 50 proc. badanych, a drugą 46 proc. Co ciekawe marka Nike, która nie jest oficjalnie związana z FIFA, ale dostarcza sprzęt dla polskiej reprezentacji, pojawiła się na trzecim miejscu zestawienia (43 proc.). Na kolejnych miejscach respondenci wskazali trzy marki, które są sponsorami MŚ 2018 – McDonalds (40 proc.) lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/KIA (36 proc.).

ilustracjastrzałka

Wykres 2. Wspomagana znajomość marek związanych z MŚ 2018

Jeszcze mniej respondentów, niż w przypadku pytania o marki kojarzące się z MŚ 2018, potrafiło spontanicznie wymienić marki, które są związane z polską reprezentacją piłki nożnej. Żadnej marki nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), a kolejne miejsca zajęły: Coca-Cola (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.)

ilustracjastrzałka

Wykres 3. Spontaniczna znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w Piłce Nożnej

W badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos (główny sponsor reprezentacji) i Biedronka, a na kolejnych miejscach uplasowały się Alior Bank i Ustronianka (po 42 proc.) i cinkciarz.pl (38 proc.). Na siódmym miejscu znalazła się marka Leroy Merlin (36 proc.), która sponsoruje polską reprezentację od sierpnia 2016 r.

ilustracjastrzałka

Wykres 4. Wspomagana znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w piłce nożnej

- Nasze badanie przeprowadziliśmy równo miesiąc przed rozpoczęciem finałów Mistrzostw Świata w Rosji, a więc w momencie kiedy działania marketingowe wokół MŚ 2018 dopiero się rozpoczynały. Wyniki potwierdzają tylko, że inwestycje w marketing sportowy przynoszą zamierzone efekty, gdy są rozpisane na lata i traktowane długofalowo. Najbliższe tygodnie pokażą, czy oprócz zestawu marek oficjalnie wspierających FIFA i PZPN, pojawią się reklamodawcy, którzy będą potrafili wykorzystać to najważniejsze sportowe wydarzenie do zbudowania wystarczająco silnych asocjacji z ich markami – powiedziała Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Źródło: STARCOM

Dodatkowe informacje:

Badanie agencji Starcom z serii HX Study zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna w dniach 11-13 maja, na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+ (N=1075).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764