logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cannual Report 2017: digital zdobywa coraz większą część marketingowego tortu

  PR 20.10.2017, przeczytano 753 razy
ilustracjastrzałka

Ukazała się już trzecia edycja CANnual Report – wszechstronnego przewodnika po branży reklamowej w regionie CEE. Jego premiera miała miejsce 17 października br. w Pradze podczas CANnual Conference 2017. Jej organizatorem i wydawcą raportu jest weCAN, sieć zrzeszająca niezależne agencje reklamowe i domy mediowe z Europy Środkowo-Wschodniej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cannual-report-2017%3A-digital-zdobywa-coraz-wieksza-czesc-marketingowego-tortu,34194,artykul.html

weCAN to największa niezależna sieć agencyjna w Europie Środkowo-Wschodniej. Zrzesza niezależne agencje reklamowe i domy mediowe z 16 państw. Jednym z jej podstawowych celów jest dzielenie się wiedzą ekspercką na temat branży reklamowej w regionie CEE zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Dlatego też weCAN m.in. od trzech lat wydaje CANnual Report, w którym znajdują się informacje dotyczące sytuacji i trendów marketingowych w regionie CEE oraz w poszczególnych krajach.

Tegoroczny raport obejmuje analizy przekrojowe i szczegółowe opisy rynków reklamowych w 14 państwach: Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Polsce, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Litwie, Łotwie, Ukrainie oraz Węgrzech. Autorami rozdziału poświęconego Polsce są: Weronika Szwarc-Bronikowska - Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Media People, Dawid Bartosik – Content Director Walk oraz Grzegorz Dzięgielewski – Content Designer Walk.

Jak wynika z raportu w 2016 roku, mimo 1% spadku, telewizja pozostała najchętniej wykorzystywanym medium. Wydatki na OOH (9%) i reklamę radiową (6%) pozostają na tych samych poziomach, co rok wcześniej. Podobnie jak na Zachodzie – digital staje się coraz popularniejszy, a reklama prasowa utrzymuje trend spadkowy. Różnica w wydatkach reklamowych na obydwa typy mediów z 4% w 2014 roku wzrosła do 17% w roku 2016, a w Polsce z 22% do 32%. W poprzedniej edycji raportu tylko w Czechach i na Węgrzech wydatki na reklamę w telewizji były mniejsze niż na rozwiązania digitalowe. W 2016 roku dołączyła do nich Litwa. Biorąc pod uwagę dane z CANnual Report 2017, w tym roku najprawdopodobniej do tego grona wejdą też Polska, Rosja i Słowacja, ponieważ różnica w wydatkach reklamowych na obydwa typy mediów w tych krajach wynosi od 2 do 5%.

Do wzrostu popularności digitalu w Europie Środkowo-Wschodniej w bardzo dużym stopniu przyczynili się tacy giganci, jak Facebook i Google. W zeszłym roku największy przyrost użytkowników, na poziomie 10% w niemal każdym z krajów, odnotował portal YouTube, podczas gdy liczba nowych użytkowników Facebooka wzrosła o 3-5%, a Instagrama o 5-10%. Te trzy portale są też najchętniej używanymi w większości krajów regionu CEE. Wyjątkami są Rosja i Ukraina, gdzie liderem jest VKontakte i Łotwa, w której na podium znalazł się Draugiem.

W związku z rosnącym znaczeniem digitalu tematem przewodnim tegorocznego raportu został content marketing. Hasła “Content is King” Bill Gates użył w tytule artykułu już w 1996 r., jednak to dopiero era internetu i digitalowych rozwiązań sprawiła, że stało się ono obowiązującym mottem „ludzi reklamy”. Jednym z kluczowym elementów w tym procesie było wprowadzenie przez internetowe media możliwości segmentacji użytkowników, co pozwoliło markom docierać do ściśle wyselekcjonowanych grup potencjalnych klientów. W Polsce bardzo dobrze pokazuje to wykres popularności wyszukiwania frazy “content marketing” w Google. W latach 2014-2015 zainteresowanie tematem wzrosło trzykrotnie w porównaniu do lat 2010-2011 i utrzymuje się na podobnym poziomie do dziś.

Źródło: Walk

www.walk.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764