logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koenig & Bauer Flexotecnica: nowa nazwa, nowe kierownictwo, nowe wyzwania

  PR 23.10.2018, przeczytano 378 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnim czasie w firmie Koenig & Bauer Flexotecnica zaszły istotne zmiany. Jej stery przejął Peter Lechner, który na stanowisku CEO zastąpił Christopha Muellera. Przedsiębiorstwo zmieniło też nazwę, co było konsekwencją rebrandingu całej grupy. Jako jedni z pierwszych z nowym kierownictwem firmy, działającej już pod marką Koenig & Bauer Flexotecnica, mogli spotkać się jej polscy klienci i partnerzy handlowi. We wrześniu br. z kilkudniową wizytą do naszego kraju zawitali Peter Lechner – nowy dyrektor zarządzający i Maria Constantino – dyrektor sprzedaży i marketingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koenig-and-bauer-flexotecnica%3A-nowa-nazwa%2C-nowe-kierownictwo%2C-nowe-wyzwania,379833,artykul.html

Dział fleksografii Koenig & Bauer rośnie w siłę

Flexotecnica, włoski producent średnio- i szerokowstęgowych zwojowych maszyn fleksograficznych oraz urządzeń uszlachetniających (do lakierowania i laminowania), stał się częścią Koenig & Bauer w 2013 roku. Firma zmieniła wówczas nazwę na KBA-Flexotecnica, a jej rozwiązania sukcesywnie zaczęły pojawiać się w ofercie lokalnych oddziałów Koenig & Bauer. Podobnie było w przypadku naszego kraju – w 2016 roku maszyny tej marki, od strony handlowej i serwisowej, znalazły się w gestii KBA CEE, działającej obecnie pod nazwą Koenig & Bauer (CEE). Niedługo później szefem nowo utworzonego w spółce działu fleksograficznego został Andrzej Wasielak. Firma rozpoczęła wówczas znaczące wzmacnianie swoich struktur z myślą o klientach z branży opakowań i etykiet bazujących na tej technice drukowania. Miało to związek z wprowadzeniem do jej oferty maszyn KBA-Flexotecnica, a w ubiegłym roku – rozwiązań Nilpeter i Iberica (przy czym druga z wymienionych firm również została przejęta przez Koenig & Bauer i działa obecnie pod nazwą KBA-Iberica).

Polska jednym ze strategicznych rynków Koenig & Bauer Flexotecnica

W czerwcu br. CEO firmy Koenig & Bauer Flexotecnica został Peter Lechner, od wielu lat związany z branżą druku fleksograficznego. Polska to kolejny z ważnych dla firmy krajów, w którym odwiedził on jej kluczowych klientów i partnerów biznesowych.

- Polska jest dla nas jednym ze strategicznych rynków, jeżeli chodzi o kontynent europejski, nie tylko z uwagi na usytuowanie geograficzne, ale przede wszystkim tkwiący w nim potencjał – mówi Peter Lechner. – Mamy tu bardzo ciekawe instalacje, uwzględniające najnowocześniejsze maszyny z centralnym cylindrem z serii Evo. Wymagania ze strony ich użytkowników są bardzo duże, stąd nasza wizyta u kluczowych klientów z Polski.

Maria Constantino dodaje: - Co więcej, Polska jest jednym z nielicznych krajów w regionie, gdzie maszyny Koenig & Bauer Flexotecnica są wykorzystywane nie tylko do zadrukowywania folii i papieru, ale także kartonu. Świadczy to z jednej strony o ich elastyczności, z drugiej – o sprawności biznesowej naszych polskich klientów, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał technologiczny.

Budowa struktur z myślą o przyszłości

Peter Lechner podkreśla, że w najbliższych miesiącach działalność zarówno jego, jaki i całego zespołu Koenig & Bauer Flexotecnica, będzie się koncentrować na dalszej rozbudowie i wzmacnianiu struktur handlowo-serwisowych, również w Polsce: - Jesteśmy na bardzo ważnym etapie naszego rozwoju. Systematycznie realizujemy wzrosty przychodów ze sprzedaży – w ostatnim roku wyniósł on 30%. Mamy pełen portfel zamówień, a rozwiązania fleksograficzne mają coraz większy udział w obrotach całej grupy Koenig & Bauer, niegdyś niemal w 100% bazującej na sprzedaży maszyn offsetowych.

Obecnie produkcja Koenig & Bauer Flexotecnica odbywa się w dwóch lokalizacjach: Tavazzano w północnych Włoszech oraz w Würzburgu w Niemczech. We włoskim zakładzie, zatrudniającym około 130 osób, budowane są wszystkie modele maszyn, w tym najbardziej kompleksowe ich konfiguracje.

- Warto zauważyć, że ten swoisty „mariaż” technologiczny niesie za sobą synergię – mówi Peter Lechner. – Niemcy i Włochy to dwa największe europejskie rynki produkcji i przetwórstwa opakowań. Mamy tu liczną grupę lojalnych użytkowników maszyn Koenig & Bauer Flexotecnica. Z uwagi na położenie geograficzne jesteśmy w stanie sprawnie obsłużyć klientów ze wszystkich regionów Europy. O tym, że idziemy w dobrym kierunku, świadczy nie tylko rosnąca sprzedaż, ale też pozytywny odbiór rynkowy zachodzących w firmie zmian.

Maria Constantino dodaje: - Wiele dobrego usłyszeliśmy od naszych obecnych i potencjalnych klientów podczas tegorocznej edycji targów Print4All w Mediolanie, na których byliśmy obecni wraz z siostrzanymi spółkami KBA-Italia i KBA-Iberica. Nie tylko zrealizowaliśmy na nich zakładaną sprzedaż, ale odbyliśmy też wiele ciekawych rozmów biznesowych. Część z nich kontynuujemy, m.in. podczas spotkań z naszymi klientami z Polski.

Nowe modele maszyn – jeszcze w tym roku

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy firma Koenig & Bauer Flexotecnica wdrożyła szereg udoskonaleń w produkowanych maszynach, które uwzględniają nie tylko możliwość drukowania w różnych technikach (fleksografia, rotograwiura), ale też dodatkowe uszlachetniania i wykańczanie podłoży (ich zapowiedź znalazła się już na targach drupa 2016, gdzie pokazany został model Neo XD LR, pozwalający na zadrukowywanie różnorodnych podłoży giętkich z zastosowaniem farb wodnych, rozpuszczalnikowych, LED-UV oraz EB).

Jak zapowiada Peter Lechner, niebawem w ofercie Koenig & Bauer Flexotecnica pojawi się zupełnie nowa maszyna: - Poza dalszym rozwojem technologicznym i inżynierskim, wszystkie nasze rozwiązania przejdą unifikację wizerunkową – będą oferować jednolity design i kolorystykę. Podobny zabieg miał miejsce w przypadku maszyn offsetowych Koenig & Bauer, co spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem rynku.

Jak dodaje, firma wychodzi tym samym naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom rynkowym: - Obserwujemy wzmożony popyt na maszyny nisko- i średnionakładowe, o szerokości 820 mm, komplementarne w stosunku do tzw. szerokiej wstęgi. Klienci oczekują rozwiązań dedykowanych krótkim seriom, umożliwiających szybkie przezbrojenie, a przy tym bardziej proekologicznych, dostosowanych do obecnych, restrykcyjnych wymogów, np. względem opakowań żywnościowych. Stąd coraz większe zainteresowanie produkcją z zastosowaniem farb wodnych, co obserwują także nasi partnerzy technologiczni, m.in. z Polski. Liczy się przy tym ergonomia pracy i możliwość obsługi maszyny przez jednego operatora. Wszystkie te aspekty braliśmy pod uwagę, tworząc nowe i udoskonalając już istniejące w naszym portfolio maszyny i urządzenia – mówi Peter Lechner.

Andrzej Wasielak, kierujący działem fleksograficznym w firmie Koenig & Bauer (CEE) podsumowuje: - Wizyta nowego kierownictwa Koenig & Bauer Flexotecnica w Polsce zbiegła się w czasie z istotnymi zmianami zachodzącymi w samej firmie, nie tylko wizerunkowymi. Z rozmów z naszymi polskimi klientami i partnerami technologicznymi wynika, że są one bacznie obserwowane i dostrzegane. Cenią sobie oni również fakt, że użytkowane przez nich maszyny znajdują się w Polsce w gestii globalnego dostawcy, jakim jest Koenig & Bauer. Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, by zapewnić naszym polskim klientom obsługę posprzedażową na najwyższym poziomie, a w niedalekiej przyszłości – zrealizować kolejne wdrożenia rozwiązań marki Koenig & Bauer Flexotecnica.

Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.

www.pl.koenig-bauer.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konica Minolta wchodzi na rynek produkcji wysokonakładowej
Na początku przyszłego roku firma Konica Minolta po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje swój nowy sztandarowy produkt  – urządzenie do produkcji wysokonakładowej, oparte na technologii tonerowej. Producent kieruje to rozwiązanie do firm poligraficznych, które myślą o ekspansji biznesowej, możliwej dzięki przyspieszeniu procesów produkcyjnych, a co za tym idzie – poprawie...
Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764