logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nastroje w przemyśle najgorsze od 2013 r.

  PR 14.01.2019, przeczytano 144 razy

Odczyt PMI dla polskiego przemysłu drugi miesiąc z rzędu wyniósł poniżej 50, co oznacza ogólne pogorszenie warunków w sektorze. Grudniowy odczyt wyniósł 47,6 (vs 49,5 w listopadzie), a więc najniżej od kwietnia 2013 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nastroje-w-przemysle-najgorsze-od-2013-r.,380793,artykul.html

Liczba nowych zamówień ogółem spadła w grudniu trzeci raz w ciągu ostatnich czterech miesięcy, a tempo tego spadku było najsilniejsze od czerwca 2009 r. Z kolei liczba nowych zamówień eksportowych spadła piąty miesiąc z rzędu, co było spowodowane słabszym popytem w krajach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Niemczech.

Również produkcja spadła w najszybszym tempie od czerwca 2009 r. Z uwagi na spadek nowych zamówień i brak istotnych zmian w zatrudnieniu, zmniejszeniu uległy zaległości produkcyjne.

Zdaniem IHS Markit grudniowe dane sugerują, że w najbliższym czasie trend spadkowy zostanie utrzymany.

Źródło: Michael/Ström Dom Maklerski

Dodatkowe informacje:

Autor: Piotr Ludwiczak, Zarządzający funduszem, Michael/Ström Dom Maklerski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Szczecin 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Szczecin 2018

Prezentujemy kolejny odcinek przeglądu stanu prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski. Przed przystąpieniem do prac nad uchwałą w Szczecinie przeprowadzono szczegółową inwentaryzację, która pokazała, że jedynie 19% reklam w mieście zostało ustawionych legalnie.
Badanie: Codzienne Polaków zakupy – dane z badania Gemius/PBI
Robienie codziennych zakupów deklaruje 15 394 063 polskich internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. Porównując tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okazuje się, że stanowią oni ponad 40% dorosłych Polaków. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polakach na zakupach? Dzięki nowym zmiennym, wprowadzonym do badania, możemy znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących...
Selectivv to firma zajmująca się pozyskiwaniem i analizą danych ze smartfonów i tabletów, które służą do prowadzenia projektów badawczych oraz realizacji kampanii mobile marketingowych. Selectivv specjalizuje się w analizie danych o lokalizacji oraz big data, które są wykorzystywane m.in. w takich obszarach jak turystyka, transport czy handel. Wykorzystując posiadane narzędzia i...
Badanie: Czego Polacy szukają w internecie przed Wielkanocą?
Wielkanoc to jedne z najważniejszych świąt w kalendarzu. Spędzamy je zazwyczaj w rodzinnym gronie, więc spotkanie poprzedza wiele przygotowań – gotowanie i przygotowywanie ozdób świątecznych czy kartek z życzeniami. Inspiracji szukamy oczywiście w internecie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości – zwracamy się do wyszukiwarki Google.
Rekordowo wysoka kwartalna liczba niewypłacalności polskich firm
W I kwartale 2019 opublikowano informację o 285 niewypłacalnych przedsiębiorstwach wobec 260 w I kwartale 2018 roku – wzrost o 10% w porównaniu r/r, dynamika z ub. roku nie zmniejsza się. Jest to aktualnie czwarty rok z rzędu wzrostu liczby niewypłacalności polskich firm, a tym samym kwartał z najwyższa liczbą niewypłacalności w ciągu dekady.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764