logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stowarzyszenie Demagog: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 12
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację

Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie. Chcąc ułatwić zrozumienie im tej zależności Fundacja Szkoła z Klasą i Stowarzyszenie Demagog przygotowały specjalne materiały: publikację i grę karcianą, które w sposób angażujący i ciekawy zachęcają młodych do rozmowy o ich uczuciach, perspektywie i działaniach w sieci.

18.04.2024 | przeczytano: 224 razy
Złote Spinacze 2023 rozdane!

Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.

09.12.2023 | przeczytano: 2187 razy
Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2023!

Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, Jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji w tym roku otrzymały agencje MSL i 24/7Communication – po 8 nominacji.

09.10.2023 | przeczytano: 2295 razy
Znamy Jury konkursu Złote Spinacze 2023

Przewodniczącą Jury 21. edycji Złotych Spinaczy została Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill+Knowlton Strategies Poland).

21.08.2023 | przeczytano: 859 razy

Radio ZET oraz Stowarzyszenie Demagog rozpoczynają współpracę w ramach przedwyborczego projektu fact-checkingowego. Jej celem jest weryfikacja informacji, na które powołują się politycy na antenie Radia ZET, a także zmotywowanie kandydatów na parlamentarzystów do podniesienia poziomu debaty publicznej.

26.06.2023 | przeczytano: 307 razy
Rosja nadal próbuje polaryzować zachodnie społeczeństwa

Od ponad roku Rosja prowadzi nie tylko zbrojne ataki na ukraińskie miasta i wsie, ale i wojnę informacyjną w cyberprzestrzeni. W internecie już od pierwszych dni wojny nasiliła się antyukraińska propaganda, która ma zniechęcać społeczeństwa zachodnie do wspierania walczącej Ukrainy i uchodźców z tego kraju. Rosjanie wykorzystują różne narzędzia dezinformacji, m.in. emocjonujący język i metodę „kozła ofiarnego” m.in. do stawiania NATO i Zachodu w roli agresora, szerzenia teorii spiskowych i manipulowania opinią publiczną. Wszystkie te działania mają na celu zaciemnienie faktycznego obrazu wojny i wywołanie podziałów w społeczeństwach Europy. Dlatego w ujawnianiu jej technik konieczna jest weryfikacja faktów w wiarygodnych źródłach – podkreśla Stowarzyszenie Demagog, które zainaugurowało w tym celu specjalną kampanię edukacyjną.

13.03.2023 | przeczytano: 795 razy
Kto powiela antyukraińską propagandę w social mediach?

Zjawisko antyukraińskiej narracji w mediach społecznościowych wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie – potwierdzają analitycy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Stowarzyszenia Demagog. W grudniu ubiegłego roku internauci negatywnie odnosili się do Ukrainy i Ukraińców blisko 50 tys. razy. Autorzy antyukraińskich treści notujący najwyższe zasięgi, to w większości te same profile i osoby, które zostały zidentyfikowane w publikacji za listopad. Oficjalne konta Konfederacji na Twitterze i Ruchu Narodowego na Facebooku stale są obecne w raportach.  

21.02.2023 | przeczytano: 1531 razy
Antyukraińska propaganda w mediach społecznościowych

Dezinformacja w social mediach na temat Ukrainy i Ukraińców wciąż wzrasta – wynika z badania realizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) we współpracy z Demagogiem. W listopadzie ubiegłego roku w mediach społecznościowych opublikowano ponad 73 tys. polskojęzycznych wpisów i komentarzy, które w negatywny sposób odnosiły się do społeczności ukraińskiej. Wśród najbardziej zasięgowych kont szerzących antyukraińską narrację na Twitterze i Facebooku znalazły się między innymi profile Grzegorza Brauna i Konfederacji.

13.01.2023 | przeczytano: 1110 razy
Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Demagog i Fundacja Digital Poland stworzyły koalicję przeciw dezinformacji

– Dezinformacja to potężna broń, która w realny sposób może negatywnie wpływać na kraje i bieg ich historii, dlatego musimy działać tu i teraz, by powstrzymać skutki jej użycia – mówią wspólnie członkowie Związku Firm Public Relations, Stowarzyszenia Demagog i Fundacji Digital Poland. To właśnie z inicjatywy tych organizacji powstała Koalicja „RAZEM PRZECIW DEZINFORMACJI”, która poprzez różnorodne działania edukacyjne chce walczyć z tym szkodliwym zjawiskiem.

14.04.2022 | przeczytano: 565 razy
Kampania społeczna Stowarzyszenia Demagog - Nie bądź botem. Włącz myślenie.

25 października startuje kampania "Nie bądź botem. Włącz myślenie." przygotowana na zlecenie Stowarzyszenia Demagog. Za jej realizację odpowiada Nieagencja.

25.10.2021 | przeczytano: 600 razy
1 2
Strona 1/2 (artykułów: 12)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764