logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ustawa „lex pilot” odrzucona

  PR 03.04.2023, przeczytano 778 razy
ilustracja

W środę 29 marca Sejmowa Komisja Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii odrzuciła projekt Ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej - „lex pilot”, która miała zastąpić obowiązujące prawo telekomunikacyjne. Oznacza to, że telewizja publiczna nie będzie zajmowała pierwszych miejsc na pilotach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ustawa-_lex-pilot_-odrzucona,399499,artykul.html

Ustawa Lex Pilot od wielu miesięcy budziła wyraźny sprzeciw wielu środowisk w tym Business Centre Club, pod naciskiem których Rząd wycować miał najbardziej kontrowersyjne zapisy między innymi – pomysł, aby na pierwszych miejscach wszystkich operatorów znajdowały się stacje: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info i TVP Kultura, a także zapisy nadające Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prawo do powiększenia listy stacji stosujących zasadę "must carry – must offer”. Zasada nakładać miała na operatorów płatnej telewizji obowiązek zapewnienia abonentom dostępu do określonych stacji, natomiast na nadawców obowiązek nieodpłatnego udostępniania tych kanałów.

- Odrzucenie przez Komisję Sejmową ds. Cyfryzacji projektu ustawy lex pilot jest bardzo dobrą wiadomością. BCC od początku sprzeciwiało się takiej ingerencji w prowadzenie działalności gospodarczej przez prywatne podmioty dostarczające obywatelom usługi telekomunikacyjne. Nie widzieliśmy w tym pomyśle poprawy dostępu do informacji, lecz próbę narzucenia odbiorcom usług państwowej telewizji, z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wyrażamy nadzieję, że ta sprawa na tym się zakończy co będzie także z korzyścią dla wolności słowa w naszym kraju. – komentuje Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców Business Centre Club, przewodniczący Rady Dialogu Społecznego.

Źródło: Związek Pracodawców Business Centre Club

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764