A+E Networks Poland rozpoczęło kampanię promującą nowy serial dokumentalny „Z archiwum 997”. Premiera koprodukcji z TVP Łódź odbędzie się jutro, 23 kwietnia na kanale kryminalnym CI Polsat (Crime + Investigation™).
Serial „Z archiwum 997” sięga po nierozwiązane morderstwa popełnione w Polsce w ciągu ostatnich 30 lat i nawiązuje do legendarnego „Magazynu kryminalnego 997”. Każdy odcinek jest poświęcony innej zbrodni, której w przeszłości nie udało się wyjaśnić. Ekipa realizacyjna odwiedza miejsca kluczowe dla każdej ze spraw, jak również rozmawia z rodzinami ofiar, świadkami, policjantami, którzy brali udział w śledztwach, oraz przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości. Dziennikarze sprawdzają, co zmieniło się w sprawach oraz czy przy pomocy nowoczesnych technik kryminalistycznych jest szansa na ujęcie sprawców. Ważnym elementem serialu są materiały archiwalne z „Magazynu kryminalnego 997”, emitowanego na antenie TVP od 1986 do 2010 roku.
„Przez 24 lata „Magazyn kryminalny 997” pomógł rozwikłać setki zagadek, a dzięki pomocy telewidzów udało się zatrzymać ponad 300 morderców. Jednak są takie zbrodnie, których nie udało się rozwiązać i to właśnie one pozostały we mnie na długie lata – mówi Michał Fajbusiewicz. „Z archiwum 997” wraca do tych przestępstw, które do tej pory pozostają niewyjaśnione. Nigdy nie jest za późno na poznanie prawdy.”
Kampania reklamowa „Z archiwum 997” rozpoczęła się w tym tygodniu i potrwa przez kolejne 4. Obejmuje ona cross-promocję na antenie kanałów z portfolio A+E Networks (HISTORY i Lifetime), reklamę prasową (m.in. Tele Tydzień, Naj, To&Owo, Życie na gorąco, Tele Świat) oraz spoty radiowe w RMF FM oraz RMF Classic. Zaplanowana jest również kampania w Internecie na Facebooku oraz You Tube. W związku z premierą serialu powstało również badanie opinii społecznej „Crime+Investigation – obawy Polaków a rzeczywistość”.
Za przygotowanie materiałów promocyjnych (spotu telewizyjnego, reklamy prasowej i radiowej) odpowiadał dom produkcyjny F25 we współpracy z działem kreacji A+E Networks w Londynie. Planowaniem mediów zajął się dom mediowy OMD Media Direction.
„Praca nad materiałami nawiązującymi do kultowego „Magazynu kryminalnego 997” była dla nas nie lada wyzwaniem. Chcieliśmy zrobić coś świeżego, co będzie zauważone przez odbiorców. Kilkanaście godzin spędzonych na planie podzieliliśmy między intensywną pracę z Michałem Fajbusiewiczem w studiu na greenboxie oraz naturalną lokacją, gdzie zaaranżowaliśmy miejsce zbrodni. Jesteśmy dumni z otrzymanego efektu” – komentuje Marcin Dworucha, managing director i producent w F25.
Zespół kreatywno-produkcyjny:
Pomysł: Maciek Szupica, Krzysztof Kiziewicz, Łukasz Gregorek, Bartek Gregorek
Copywriterzy: Agnieszka Kubiak (A+E Networks), Paweł Gogler (F25)
Nadzór kreatywny (A+E Networks): Agnieszka Kubiak, Martin Gent
Reżyseria: Maciek Szupica, Krzysztof Kiziewicz
Zdjęcia: Wojciech Rytel
Producent: Marcin Dworucha, Monika Wagner
Postprodukcja: Krzysztof Kiziewicz
Projekty graficzne: Bartek Gregorek, Łukasz Gregorek
Dom produkcyjny: F25
Fotograf: Łukasz Fabiś
Premiera pierwszego odcinka „Z archiwum 997” odbędzie się w czwartek, 23 kwietnia o godz. 22:30 na CI Polsat oraz w niedzielę, 3 maja o godz. 22:30 na TVP Łódź.
Źródło: A+E Networks Poland