logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miasto Wciąga - kolejna odsłona kampanii społecznej

   14.04.2014, przeczytano 959 razy
ilustracjastrzałka

W warszawskich klubach pojawiły się zawieszone na ścianach różowe ulotki z symbolem czarnej dłoni. Napis nad dłonią prowokuje do dotknięcia ulotki: „Chcesz kupić jointa lub kreskę? To przyłóż rękę”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miasto-wciaga---kolejna-odslona-kampanii-spolecznej,21384,artykul.html

Jest to druga część akcji społecznej MIASTO WCIĄGA adresowanej do osób używających narkotyków, a realizowanej przez Fundację Inspiratornia. Działania odbywają się we współpracy z wybranymi klubami muzycznymi i klubokawiarniami w Łodzi i w Warszawie. Ulotki umieszczane są w toaletach (na ścianach lub lustrach), ponieważ to tam najczęściej dochodzi do przyjmowania narkotyków.

Nasza akcja ma dwa cele – kontakt bezpośredni z osobami okazjonalnie sięgającymi po narkotyki po to, by przekazać im informacje na temat tego, jak mogą ograniczyć używanie narkotyków i zmniejszyć ryzyko szkód. Drugi zaś to wzbudzenie świadomości obywatelskiej – na ile każdy z nas kupując, nawet sporadycznie, jointa, kokainę, heroinę – przykłada rękę do rozwoju narkobiznesu. Po dotknięciu ulotki, pod wpływem ciepła ręki, czarna farba znika i pojawiają się informacje, z których można dowiedzieć się, jakich sum sięgają roczne dochody karteli narkotykowych – mówi Maja Ruszpel, pomysłodawczyni i autorka akcji.

Szacuje się, że aż 208 milionów ludzi sięga rocznie po narkotyki; głównym ich konsumentem są Ameryka Północna i Europa Zachodnia, a krajami producenckimi Ameryka Południowa i Azja. Jednak kupując narkotyki, raczej nie myślimy o tym, że właśnie wsparliśmy wojny gangów narkotykowych w Meksyku czy wyzysk rolników z Afganistanu. Ważne, by mieć tego świadomość i zastanowić się czy naprawdę chce się do tego przykładać rękę – dodaje. 

Ręka po dotknięciu

Nierozłącznie związane z działaniami Fundacji w akcji MIASTO WCIĄGA są dyżury w wybranych klubach i klubokawiarniach poświęcone profilaktyce i edukacji przeznaczone dla osób używających narkotyków.

Będziemy rozmawiać z użytkownikami o możliwości wzięcia udziału w programach profilaktycznych, takich jak jak FreD goes net, którego celem jest podniesienie wiedzy uczestników na temat szkodliwości używania substancji psychoaktywnych, a także zachęcenie ich do oceny indywidualnego ryzyka używania substancji psychoaktywnych i w efekcie do zmiany zachowań, czyli ograniczenia używania substancji lub abstynencji. Udzielamy także porad prawnych online oraz przekazujemy informacje na temat polskiego prawa narkotykowego w czasie dyżurów w klubach – mówi Agnieszka Sieniawska z Fundacji Inspiratornia.

Dodatkowo, osoby, które nadużywają marihuany zostaną poinformowane o specjalnym programie terapeutycznym o nazwie Candis, dedykowanym tylko im. Najczęściej używanym narkotykiem w Polsce jest marihuana, stąd dodatkowo przeznaczona dla tej grupy osób ulotka informacyjna. Po przyłożeniu dłoni pojawi się informacja na temat programu, obok zaś znajduje się adres strony internetowej i kod qr do programu Candis.

Ulotki są przyklejone do ścian w formie bloczków po 10 kartek, każdy może jedną z takich kartek oderwać i zabrać ze sobą, jeśli informacje w nich zawarte uzna za interesujące i potrzebne. Autorem projektu jest Robert Poryzała, architekt i grafik współpracujący z agencjami reklamowymi i organizacjami pozarządowymi.

Akcja finansowana jest przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Źródło: Fundacja Inspiratornia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764