logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Twitter dostrzegł polski rynek reklamowy

  PR 19.07.2014, przeczytano 1027 razy
ilustracja
Ali Jafari

Polscy reklamodawcy coraz aktywniej działają na rynku mediów społecznościowych, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docenił to serwis mikroblogowy Twitter, który po półrocznej obserwacji rynku zdecydował się ułatwić dostęp do reklam polskim spółkom. Amerykański serwis ma już ponad 250 milionów użytkowników, a reklamy są bardzo skuteczne dzięki wykorzystaniu zwykłych narzędzi Twittera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/twitter-dostrzegl-polski-rynek-reklamowy,22205,artykul.html

Jak wynika z danych Twittera, na świecie z serwisu korzysta już 255 milionów osób, które codziennie wysyłają ponad 500 milionów tweetów, czyli krótkich wiadomości zawierających do 140 znaków. Aż 78 proc. użytkowników serwisu loguje się do niego za pomocą urządzeń mobilnych. To szczególnie ważne nie tylko dla samego Twittera, który powstał jako aplikacja mobilna, lecz także dla reklamodawców, którzy coraz mocniej doceniają ten kanał promocji.

Choć Twitter nie ujawnia danych dotyczących poszczególnych rynków, również w Polsce popularność serwisu rośnie. Jak ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Ali Jafari, wiceprezes Twittera ds. sprzedaży na Europę, użytkownicy korzystają z Twittera często po to, by wchodzić w kontakt z firmami, politykami, celebrytami i dziennikarzami. To odróżnia serwis od innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, które służą według niego zwykle do kontaktu ze znajomymi i rodziną. Aż 60 proc. użytkowników Twittera obserwuje konkretne marki, a połowa z nich potem odwiedza sklepy internetowe tych firm.

 ‒ Media społecznościowe są ważnym trendem, za którym starają się podążać użytkownicy na całym świecie. Dzięki temu ludzie mogą się komunikować, wymieniać poglądami, przekazywać informacje i być na bieżąco z tym, co ich interesuje – uważa Jafari. ‒ Nasze trzy produkty reklamowe są zgodne z naszą filozofią – działają, wyglądają i funkcjonują tak samo, jak nasze normalne narzędzia. Cały ten koncept jest powodem, dla którego te produkty notują tak dobre wyniki.

Twitter ma trzy podstawowe usługi dla reklamodawców – promowane tweety, promowane konta i promowane trendy. Pierwszy sposób jest obliczony na budowanie interakcji z użytkownikami, drugi – na zdobywanie nowych obserwujących, a trzeci – na rozwijanie internetowej dyskusji na dany temat. 

Do tej pory dostęp do tych narzędzi był jednak dla polskich reklamodawców ograniczony. Niedługo to się zmieni: Twitter podpisał umowę z gdańską spółką 140 Media, która została oficjalnym partnerem reklamowym w Polsce. Trwają przygotowania do wdrożenia tej współpracy. Do tej pory polscy reklamodawcy musieli korzystać z usług zagranicznych agencji oraz biur Twittera. Jafari wylicza, że serwis ma swoje oddziały w Europie, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech, a wkrótce planuje uruchomienie kolejnego ‒ w Niemczech.

140 Media będzie naszym zespołem sprzedażowym, który będzie współpracować z markami, reklamodawcami, agencjami we wszystkich sprawach, których oni oczekują od Twittera, niezależnie od tego, czy jest to: planowanie kampanii, jej wdrażanie lub zdobywanie odpowiednich analiz i danych ‒ tłumaczy Jafari.

Choć dostęp przez zagraniczne agencje nie ogranicza oferty reklamowej Twittera, partnerstwo z 140 Media ma znacząco zwiększyć efektywność współpracy z polskimi firmami. Jafari podkreśla, że teraz reklamodawcy z naszego kraju będą mogli spotkać się z agencją i wybrać najlepiej dostosowany do nich produkt.

Reklamodawca przychodzi do nas, rozmawia o tym, co chce reklamować i ustala, z jakich produktów może skorzystać i jaką strategię przyjąć ‒ mówi Rafał Janik, szef 140 Media. ‒ Zaletą dla reklamodawców jest, po pierwsze, bezpośredni dostęp do zasobów Twittera na rynku polskim. Po drugie, możliwość rozliczania się w polskiej walucie i bycia w stałym kontakcie z Twitterem. To było utrudnione, kiedy współpraca odbywała się poprzez agencje zagraniczne.

Źródło: 140 Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764