logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

1,5 mln kary za reklamę „likwidującą” Żabki

   19.04.2011, przeczytano 9700 razy
ilustracja
Sklep Żabka przy pl. Św. Macieja we Wrocławiu fot. Julo

Spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując podczas kampanii reklamowej o rzekomej likwidacji sieci sklepów. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes Urzędu nakładającą na sieć ponad 1,5 mln zł kary oraz obowiązek upublicznienia decyzji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1%2C5-mln-kary-za-reklame-likwidujaca-zabki,12414,artykul.html

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji Prezes UOKiK z lipca 2009 roku. Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 roku wprowadzała konsumentów w błąd. Towarzyszące jej hasło: Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego.

Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości 1 553 317,81 zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację Prezes Urzędu.

Zgodnie z prawem od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji do Sądu Apelacyjnego.

Źródło: UOKiK

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A może marketingowcy z Żabki liczyli także i na tę karę oraz związany z nią szum w mediach? Może sami wysłali skargę do UOKiK? ;-)

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764