logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

1,5 mln kary za reklamę „likwidującą” Żabki

   19.04.2011, przeczytano 8816 razy
ilustracja
Sklep Żabka przy pl. Św. Macieja we Wrocławiu fot. Julo

Spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując podczas kampanii reklamowej o rzekomej likwidacji sieci sklepów. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes Urzędu nakładającą na sieć ponad 1,5 mln zł kary oraz obowiązek upublicznienia decyzji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1%2C5-mln-kary-za-reklame-likwidujaca-zabki,12414,artykul.html

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji Prezes UOKiK z lipca 2009 roku. Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 roku wprowadzała konsumentów w błąd. Towarzyszące jej hasło: Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego.

Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości 1 553 317,81 zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację Prezes Urzędu.

Zgodnie z prawem od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji do Sądu Apelacyjnego.

Źródło: UOKiK

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A może marketingowcy z Żabki liczyli także i na tę karę oraz związany z nią szum w mediach? Może sami wysłali skargę do UOKiK? ;-)

Najnowsze w tym dziale

Nadchodzi najprzyjemniejszy okres w roku – lato. To kolejny sezon, w którym konsumenci będą mieli okazję spróbować unikalnego smaku lodów E.Wedel OH!. Ich promocję wspierać będą wyjątkowe działania marketingowe oraz konkurs z oryginalnymi nagrodami. Zasady są proste – wystarczy ruszyć do sklepu w poszukiwaniu lodów E.Wedel, których...
Dalszy rozwój zespołu PA w SEC Newgate CEE
Nowym Senior Advisorem SEC Newgate CEE został Krzysztof Kępa, ekspert rynku elektro-energetycznego oraz sektora oil&gas. Dwóch kolejnych konsultantów to Piotr Górski, dotychczasowy analityk i redaktor prowadzący Res Publica Nova oraz Szymon Dziewięcki, tegoroczny zwycięzca Young Creative Cannes Lions.
Os3 odpalają Mistrzostwa Polski w Grillowaniu dla marki Duda Nasze Polski
Grillowanie to narodowy sport Polaków. W tej dziedzinie realizują się wszyscy, jak Polska długa i szeroka. Już niedługo dowiemy się kto zostanie Mistrzem Polski w Grillowaniu. Rusza najgorętsze wydarzenie sezonu grillowego w naszym kraju. Fani rywalizacji i niepowtarzalnych smaków już czują w powietrzu aromat, którego nie da się pomylić z niczym innym.
Agencja Webtalk wzmacnia Dział Mediów – do zespołu dołącza Wojciech Dworzyński
WebTalk, agencja oferująca rozwiązania full service digital, zatrudniła kolejnego specjalistę z wieloletnim doświadczeniem. Wojciech Dworzyński, który dołączył do zespołu na stanowisku Digital Media & Performance Director, odpowiada za dalszy rozwój działu mediów i jego kompetencji.
Sinajet 1007MT w drukarni Fastgraw
Firma Grafmasz zainstalowała kolejny ploter tnąco-bigujący 1007 MT. W pierwszym kwartale 2022 roku wdrożenie nastąpiło w drukarni FastGRAW w Zamościu, z którą Grafmasz współpracuje od wielu lat. Firma użytkowała dotychczas między innymi, krajarkę Grafmasz i inne urządzenia introligatorskie. FastGRAW oferuje druk cyfrowy, offsetowy, sublimację oraz wiele innych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764