logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

20-lecie Robert Majkut Design

  PR 07.04.2016, przeczytano 1096 razy
ilustracjastrzałka

2 kwietnia 2016 r. Robert Majkut Design – jedno z pierwszych profesjonalnych studiów designerskich w Polsce rozpoczęło 20. rok działalności. Jak są obchodzone te designerskie urodziny? Wielbiciele dobrego designu i fani dokonań Roberta Majkuta będą mieli okazję dowiedzieć się więcej o tajnikach jego pracy oraz projektach zrealizowanych w ciągu tych dwóch dekad.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/20-lecie-robert-majkut-design,28075,artykul.html

Rocznicowe wspomnienia i podsumowania dwóch dekad istnienia studia pojawią się między innymi 18 maja 2016 r. podczas festiwalu Wroclove. Robert Majkut wystąpi tam z jubileuszowym wykładem „OD PRZYSZŁOŚCI DO TERAZ”, na który już dziś serdecznie zaprasza.

Oto zapowiedz wystąpienia: „To oparta na 20-letnim doświadczeniu i obserwacjach opowieść o tym, jak z subiektywnej perspektywy zmieniły się nie tylko standardy postrzegania designu i pracy projektantów, ale i same wyzwania, metody oraz obszary aktywności. […] O ewolucji pracy projektanta i istotnych czynnikach, które zmieniły oblicze współczesnego designu, ewolucji  postrzegania jego roli. To historia  także o tym jak zmieniano i redefiniowano pewne pojęcia – z pełną brutalnością eksperymentu na żywym organizmie społecznym. To także wynikające z tego wnioski jaka jest przyszłość – tutaj, teraz…

Będzie o czym opowiadać, bo 20 lat istnienia studia Robert Majkut Design to ponad sto tysięcy metrów kwadratowych powierzchni unikalnie zaprojektowanych wnętrz i przeszło 130 klientów. Wiele projektów zyskało opinię pionierskich i przełomowych. Choćby słynny na cały świat, przypominający wyłaniającego się z fal wieloryba, fortepian Whaletone, będący połączeniem wysmakowanego, dojrzałego wzornictwa i zaawansowanej technologii. Jego premiera miała miejsce na Design Week w Mediolanie w 2011 r. Warto tu wspomnieć także o kompleksowym projekcie wnętrz Multikina Złote Tarasy, uznanego w sektorze rozrywkowym za jeden z najbardziej spektakularnych projektów kin na świecie.

Studio Robert Majkut Design opracowywało m.in. projekty dla sieci Expander, Open Finance oraz dla pierwszej w Polsce sieci private banking dla Noble Bank. Współpracuje też z firmami z sektora dóbr luksusowych. To według projektów Robert Majkut Design zostały wyposażone salony sprzedaży markowych zegarków Time Trend czy warszawski showroom Moliera 2 dla marek Valentino i Salvatore Ferragamo.

Na przestrzeni lat swojej działalności Robert Majkut otrzymał też wiele nagród i wyróżnień od środowisk branżowych i dziennikarskich. W 2004 r. został uhonorowany przez British Council wyróżnieniem „Rising Star”, a w 2007 r. nominowany do ElleStyle Awards w kategorii „dobry design”. Został także laureatem European Property Awards 2015/2016 w kategorii Leisure Interior Design za projekt Multikino Złote Tarasy.

A wszystko zaczęło się 2 kwietnia 1996 roku, kiedy to powstało Progress Design Studio w Poznaniu, gdzie Robert Majkut studiował. Pierwszym jego klientem była Grażyna Kulczyk, dla której stworzył projekt sklepu rowerowego 10,5 bike.

Studio graficzne, w którym pracowałem nie chciało się tego podjąć, a mi brakowało trzeciego wymiaru – wspomina Robert Majkut. – W 1998 roku dołączyła Ela Madej i jest ze mną do dzisiaj.

W ciągu 20 lat wiele się zmieniło nie tylko w firmie Roberta Majkuta, ale też ewoluował świat.

20 lat temu były rzeczy dziś niewyobrażalne, a my, jeszcze nie wiedząc, że to bardzo ważne, zarejestrowaliśmy domenę „design.pl”. 20 lat temu komórki były wielkości cegły, najnowszy Mac, którego wtedy kupiłem, wyglądał jak PC. Przeglądarka Google była w powijakach, z siecią łączyliśmy się przez modem, a do zarządzania plikami służył Norton Comander. Maila miałem zarejestrowanego w Szwajcarii – podkreśla Majkut na profilu firmowym na Facebooku.

W 2003 r. Progress Design Studio zmieniło nazwę na Robert Majkut Design. Specjalizuje się w kompleksowych projektach obiektów komercyjnych – obejmujących design miejsca, wzornictwo i elementy identyfikacji wizualnej. Do grona klientów Robert Majkut Design należą m.in.: Alior Bank Private Banking, PKO Bank Polski, Bank Pekao, Kronverk Cinema, Orange Sky Golden Harvest, Kolosej, Imax Nescafe, Orange, Era, Plus, ING Bank, Tonsil. Studio ma swoją siedzibę w Warszawie oraz filie w Londynie i Hong Kongu.

Dzięki setkom realizacji, od pojedynczych produktów i butikowych przestrzeni po wielofunkcyjne obiekty o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych, studio Robert Majkut Design posiada unikalną, specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzieli się z innymi.

20. rocznica powstania jest doskonałą okazją, aby podzielić się zdobytym doświadczeniem i wiedzą z innymi za pośrednictwem różnych środków przekazu i na różnorodnych płaszczyznach. Wykład podczas festiwalu Wroclove jest bowiem tylko jednym z wielu jubileuszowych przedsięwzięć, które ma w swoich planach Robert Majkut Design. Kolejne odsłony 20-lecia Robert Majkut Design już wkrótce.

Źródło: Robert Majkut Design

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764