logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” - kampania NCK i Grupy Lotos

  PR 25.04.2018, przeczytano 1776 razy
ilustracjastrzałka

2 maja 2018 roku startuje kampania społeczna zainicjowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem. Celem kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.” jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nasza-historia-ma-dwa-kolory.-nie-pisz-na-fladze_---kampania-nck-i-grupy-lotos,36298,artykul.html

Polska flaga, czyli dwa równe prostokąty o proporcji 5:8 i biało-czerwonych barwach, odwzorowuje kolory godła polskiego. Jest symbolem wspólnoty oraz dumy wielu pokoleń z polskości. Pomimo burzliwej historii Polski oraz wielu zmian, jakim uległ wygląd flagi, do dziś barwy bieli i czerwieni pozostały niezmienione. Kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS jest wyrazem poszanowania historii pokoleń Polaków, dla których biało-czerwone barwy były oraz niezmiennie są wizualizacją najważniejszych ideałów.

 – Jesteśmy firmą dumną ze swoich polskich korzeni. Jako polska marka czujemy się odpowiedzialni nie tylko za rozwój gospodarczy naszego kraju, ale mamy też świadomość swojego oddziaływania na społeczeństwo. Wierzymy, że szerzenie wiedzy na temat prawidłowego używania barw narodowych to temat ważny dla każdego Polaka, w tym również dla naszych klientów – mówi Piotr Ciach, p.o. członka Zarządu Grupy LOTOS. LOTOS jest aktywnym mecenasem polskiego sportu, wspiera, m.in. dwie najpopularniejsze dyscypliny sportowe w Polsce: piłkę nożną i skoki narciarski. Flaga Narodowa często towarzyszy kibicom podczas wydarzeń sportowych i właśnie dlatego chcemy, aby dzięki naszym działaniom pojawiała się w tych miejscach w sposób godny. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” będziemy wspólnie z polskimi kibicami przeżywać wielkie sportowe emocje, stając się jedną drużyną narodową świadomie korzystającą ze swoich najważniejszych barw i symboli. – podsumowuje Piotr Ciach.

W ramach kampanii m.in. wyemitowana zostanie seria spotów telewizyjnych i radiowych pod hasłem „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.”, których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.

Z badania opinii społecznej, przeprowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury, wynika, że szacunek dla symboli narodowych jest dla Polaków podstawowym wymiarem patriotyzmu – mówi dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW, Dyrektor Narodowego Centrum Kultury – Kampania „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” jest elementem szeroko zakrojonych działań NCK popularyzujących wiedzę na temat historii, tradycji i zwyczajów zawartych w polskich symbolach narodowych. W setną rocznicę odzyskania niepodległości NCK zaprasza wszystkich Polaków do wspólnego, radosnego świętowania pod biało-czerwonymi barwami.

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz TVP i Polskiego Radia realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Według organizatorów kampanii, data ta naturalnie kojarzy się z flagą przede wszystkim ze względu na symbolikę, ponieważ to właśnie 2 maja w PRL był dniem, kiedy Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.

Źródło: Grupa LOTOS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764