logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polsko-norweskie ludowe inspiracje taneczne" na Dworcu Centralnym

  PR 11.10.2017, przeczytano 682 razy
ilustracjastrzałka

Spontaniczny występ Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk" na tle kolorowej scenografii imitującej skandynawskie miasteczko – tym nietypowym wydarzeniem, w poniedziałkowe przedpołudnie, 9 października 2017 r., zostali zaskoczeni podróżni i oczekujący w hali głównej warszawskiego Dworca Centralnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_polsko-norweskie-ludowe-inspiracje-taneczne_-na-dworcu-centralnym,34055,artykul.html

Ku zaskoczeniu podróżujących, przed kasami biletowymi stołecznego dworca kolejowego tancerze Zespołu Śląsk, wykonali tradycyjny taniec zwany trojakiem. Energia, kolory oraz świetna zabawa udzieliły się obecnym, którzy szybko zostali wciągnięci do wykonywania nietrudnych figur tanecznych.

Zaprezentowany pokaz nawiązywał do projektu „Polsko-norweskie ludowe inspiracje taneczne", zrealizowanego przez Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk" we współpracy z norweskim partnerem – zespołem ludowym „Strilaringen", przy wsparciu ze środków funduszy norweskich i EOG.

Ten niecodzienny flash mob na Dworcu Centralnym był elementem akcji promocyjnej pod hasłem „TAKK dla Norwegii”, rozpoczynającej kampanię podsumowującą II edycję funduszy norweskich i EOG w Polsce. Słowo takk w języku norweskim i islandzkim oznacza dziękuję. A dziękować jest za co – podczas wydarzenia można było zapoznać się z efektami wdrażania przykładowych projektów, dofinansowanych w ramach ww. instrumentów wsparcia.

ilustracjastrzałka

Fundusze norweskie i EOG

Fundusze norweskie i EOG są formą bezzwrotnej pomocy przyznanej przez Norwegię, Islandię i Liechtenstein Polsce i kilkunastu innym państwom członkowskim UE. Za ich wdrażanie w Polsce odpowiada Ministerstwo Rozwoju.

Pierwsza edycja funduszy miała miejsce w latach 2004-2009. Wówczas dla Polski przeznaczono kwotę ponad 528 mln euro. Zrealizowano 1413 pojedynczych projektów i programów.

Obecnie finalizowana jest  druga edycja funduszy. Łączna kwota środków na lata 2009-2014 dla Polski to 578,1 mln euro.

- Polska jest największym beneficjentem funduszy norweskich i EOG. W naszym kraju dofinansowanych zostało również najwięcej, bo ponad  1300 projektów konkursowych. Na tle pozostałych państw korzystających z tych środków, zajmujemy 7. miejsce pod względem zaawansowania wydatkowania funduszy norweskich. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę tak dużą alokację. Obserwujemy wysoką dynamikę płatności zarówno na poziomie projektów, jak i programów – mówi wiceminister rozwoju Paweł Chorąży.

Źródło: Apella

www.apella.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764