Najnowsze wydanie tygodnika „Wprost” ukaże się w nowym układzie graficznym. Poprawiona została m.in. winieta tytułu, a na okładce pojawiło się oznaczenie „polski wydawca”.
Zmiany w tygodniku wyraźnie nawiązują do zmian w serwisie internetowym Wprost.pl, który został udostępniony użytkownikom w połowie kwietnia. W układzie kolumn dodano więcej światła, a w całym magazynie wprowadzono bardziej elastyczne zasady łamania tekstu. Przeprojektowane zostały m.in. kolumny wprowadzające do tygodnika (popularny „Skaner”) oraz te, które zawierają drobne formy dotyczące kultury, biznesu, technologii i motoryzacji. Nowa czcionka została wprowadzona w tytułach, nagłówkach, wybiciach oraz tekstach pobocznych. W makiecie pisma pojawiły się też nowe elementy graficzne. Zmiany mają służyć przede wszystkim czytelnikom, którzy dzięki temu łatwiej odnajdą interesujące ich treści i będą mogli się z nimi zapoznać szybciej i bardziej komfortowo.
Tak jak nowy Wprost.pl jest – w opinii wielu ekspertów - dobrze zaprojektowanym serwisem internetowym, tak nowy layout tygodnika „Wprost” został zaprojektowany w oparciu o najnowsze trendy i badania preferencji czytelników, z dbałością o kwestie ergonomii czytania artykułów. Nowoczesna typografia ma przyciągnąć przede wszystkim czytelnika młodego, przyzwyczajonego do wygodnego przeglądania i czytania tekstów w Internecie. Większa przejrzystość tekstów to również wyjście naprzeciw oczekiwaniom czytelników, dla których coraz ważniejszy jest czas – chcą szybko i łatwo dotrzeć do najbardziej interesujących ich materiałów.
Na okładce tygodnika, nad lekko odświeżoną winietą, pojawiło się oznaczenie „polski wydawca”.
Zmianie layoutu i serwisu internetowego towarzyszyć będzie wprowadzenie rozbudowanej części infograficznej pozwalającej na przejrzystą prezentację twardych danych i informacji uzupełniających główne tematy w tygodniku.
Newsowy charakter ma zachować odświeżony serwis Wprost.pl, wzmocniony opiniami ekspertów.
Tygodnik „Wprost” ukazuje się od grudnia 1982 r.
Źródło: PMPG Polskie Media SA