logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics podsumowuje rok 2012

  PR 16.01.2013, przeczytano 1391 razy
ilustracjastrzałka

Miniony rok był dla polskiego oddziału Agfa Graphics okresem kolejnych wzrostów pod względem przychodów ze sprzedaży oraz udziałów w kluczowych dla firmy rynkach cyfrowego prepressu i przemysłowego druku inkjetowego. W jej ofercie pojawiło się sporo nowych i wzbogaconych wersji oprogramowania, urządzeń oraz materiałów eksploatacyjnych, z których część debiutowała na licznych wydarzeniach branżowych, w których Agfa Graphics brała aktywny udział.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics-podsumowuje-rok-2012,17712,artykul.html

W Polsce firma odnotowała wiele instalacji i wdrożeń zaawansowanych rozwiązań w dziedzinie software’u, naświetlarek CtP, płyt cyfrowych, a także wielkoformatowych ploterów UV z serii :Anapurna i :Jeti. Kierownictwo polskiego oddziału Agfa Graphics zakłada, że rok 2013 będzie dla niej okresem dalszego, stabilnego wzrostu.

Nowości, premiery, innowacyjne rozwiązania

Agfa Graphics, jako jeden z liderów w dziedzinie cyfrowego prepressu i przemysłowego druku atramentowego, systematycznie wprowadza do swojej oferty nowe i wzbogacone rozwiązania, dedykowane dla obu ww. obszarów rynkowych. Podobnie było w minionym roku, kiedy to w jej portfolio znalazła się kolejna wersja pakietu dla firm poligraficznych i wydawniczych :Apogee 8, zawierająca m.in. zupełnie nowy moduł :Apogee StoreFront – sklep internetowy, bazujący na technologii cloud computing i przeznaczony na rynek druku akcydensowego.  Dla segmentu prasowego Agfa Graphics nadal rozwija moduł :Arkitex Eversify, pozwalający na tworzenie treści z myślą o elektronicznych urządzeniach przenośnych.

Bogate portfolio naświetlarek CtP dla tego sektora zostało w 2012 roku rozszerzone o dwa modele :Advantage N HS, system CtP dla drukarń gazetowych, pozwalający na ładowanie płyt bezpośrednio z palety (wersja PL) bądź z wózka (wersja TR). Z kolei dla firm bazujących na wysokonakładowej i zarazem bezchemicznej produkcji form drukowych (zużywających do 40 tys. m2 płyt rocznie) w ofercie firmy pojawiło się nowe urządzenie czyszcząco-gumujące :Azura CX125 COU, a dla małych firm dedykowane jest najprostsze urządzenie :Azura C65.

W dziedzinie materiałów eksploatacyjnych dla prepressu miniony rok przyniósł m.in. premierę niewymagających wypalania płyt termoczułych :Energy Xtra, dedykowanych do zastosowań akcydensowych o nakładach do 600 tys. egzemplarzy (i większych po wypaleniu formy).

W zakresie druku atramentowego Agfa Graphics wprowadziła do oferty płaski ploter :Anapurna M2540FB oraz 40-głowicową wersję urządzenia :Jeti 3020 Titan, które wyposażono w funkcję podwójnej bieli kryjącej/podkładowej. Nowe opcje automatyzujące pracę pojawiły się także w jednej z największych maszyn w ofercie firmy – systemie :M-Press Leopard

Targi, konferencje, seminaria

Firma Agfa Graphics od lat bierze aktywny udział w różnych wydarzeniach branżowych, zarówno o charakterze ogólnoświatowym, jak też regionalnym i krajowym. W ubiegłym roku najważniejszym z nich były targi drupa w Düsseldorfie, na których firma wprowadziła do swojej oferty wiele premierowych rozwiązań. Polski oddział Agfa Graphics był na nich licznie reprezentowany, przyjmując klientów z naszego kraju, zainteresowanych rozwiązaniami w zakresie cyfrowego prepressu oraz druku wielkoformatowego. Kolejne premiery rynkowe, dedykowane na poszczególne segmenty rynkowe, można było zobaczyć na stoiskach Agfa Graphics podczas takich targów jak: Fespa w Barcelonie, World Publishing Expo we Frankfurcie, Graph Expo w Chicago czy SGIA Expo w Las Vegas.

Ciekawych wydarzeń z aktywnym udziałem Agfa Graphics i jej przedstawicieli nie zabrakło też na rynku krajowym. Jesienią firma zorganizowała kolejną już Ogólnopolską Konferencję Użytkowników Systemu :Apogee, w której wzięła udział niemal setka jej klientów z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania była nowa wersja systemu :Apogee 8, pokazana po raz pierwszy na majowych targach drupa.

Firma była też obecna ze stoiskiem na odbywającym się po raz pierwszy w warszawskiej Soho Factory dwudniowym wydarzeniu pod nazwą Festiwal Druku. Podczas imprezy, zorganizowanej przez redakcję OOH Magazine, firma prezentowała swój „przebój rynkowy”, także na rynku polskim – ploter :Anapurna M2050, zaś uczestnicy towarzyszących wystawie warsztatów mieli możliwość wysłuchania m.in. referatu na temat możliwości oferowanych przez to urządzenie.

Przedstawiciele Agfa Graphics byli również obecni z prezentacjami na różnych wydarzeniach o charakterze konferencyjno-seminaryjnym. Znalazły się wśród nich: warsztaty Świata Druku nt. zarządzania barwą, zorganizowane podczas marcowych targów Euro-Reklama w Poznaniu (prezentacja o drukowaniu wielkoformatowym dla drukarzy), konferencja Świata Poligrafii na temat nowoczesnych wysoko przetworzonych opakowań i etykiet (prezentacja na temat płyt dedykowanych dla drukarń opakowaniowych), Poligraficzne Konfrontacje nt. rozwiązań Web2Print zorganizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Politechniki Warszawskiej (prezentacja sklepu internetowego :Apogee StoreFront) i Akademia Zarządzania Barwą zorganizowana przez redakcję Świata Druku (prezentacja modułu CMS wchodzącego w skład systemu :Apogee Prepress 8). Bezpośrednią kontynuacją udziału Agfa Graphics w ostatniej z wymienionych imprez było zorganizowane przez nią – po raz pierwszy z myślą o klientach firmy – webinarium, podczas którego w praktycznej formie demonstrowane były funkcje i możliwości modułu :Apogee CMS.

Sukcesy na rynkach cyfrowego prepressu i druku inkjetowego

W dziedzinie cyfrowego prepressu Agfa Graphics przeprowadziła w ub.r. szereg instalacji systemów CtP, z których na szczególną uwagę zasługują: wdrożenie w pełni automatycznej wersji wielkoformatowego systemu :Avalon N24 oraz dostawa dwóch gazetowych linii CtP. Co istotne, większość drukarń prasowych, korzystających z rozwiązań Agfa Graphics, używa dziś bezchemicznych płyt fotopolimerowych produkowanych przez tę firmę, kolejne zaś przygotowują się do przejścia na materiały eksploatacyjne bardziej przyjazne dla środowiska.

Z kolei dla klientów Agfa Graphics z segmentu produkcji akcydensowej i opakowaniowej miniony rok był okresem konwersji na niedawno wprowadzone do jej oferty płyty termoczułe :Energy Elite Pro. Warto również odnotować przeprowadzone u części klientów procesy integracji oprogramowania :Apogee z działającymi u nich systemami MIS, a także o rozbudowanych kontraktach technologicznych, na które coraz częściej decydują się firmy z Polski.

Dla działu przemysłowego druku inkjetowego Agfa Graphics minione dwanaście miesięcy były na polskim rynku przełomowe. W tym obszarze rynkowym firma dokonała licznych wdrożeń wielkoformatowych ploterów z serii :Anapurna i :Jeti. Tu na szczególną uwagę zasługują: pierwsze w naszym kraju instalacje modelu :Jeti 3020 Titan (w tym egzemplarza 40-głowicowego), liczne dostawy modelu :Anapurna M2050 (będącego najlepiej sprzedającą się maszyną z tej serii, nie tylko w naszym kraju), sprzedaż bazującego na atramentach wodnych plotera :Jeti AquaJet oraz dwóch rolowych urządzeń UV :Jeti Galaxy.

Mówi Michał Śliz, dyrektor generalny polskiego oddziału Agfa Graphics: „Biorąc pod uwagę niesprzyjającą koniunkturę i uwarunkowania zewnętrzne, miniony rok uważam za udany dla nas okres. Zwiększyliśmy w nim sprzedaż i udziały w rynku płyt CtP, zaś nasz dział inkjetowy osiągnął już w 2012 roku cele sprzedażowe, jakie nasza centrala przyjęła na lata 2013/2014. Dzięki temu w dwóch kluczowych dla nas obszarach budżet został zrealizowany. Patrząc wstecz na minione dwanaście miesięcy, a jednocześnie mając na uwadze rozpoczęte już projekty i instalacje oraz zapowiadane przez centralę Agfa Graphics kolejne premiery w dziedzinie prepressu i inkjetu, liczymy, że rok 2013 będzie dla nas okresem dalszego stabilnego wzrostu.

Źródło: Agfa Graphics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764