logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Analiza reakcji użytkowników w czasie rzeczywistym

  PR 26.07.2017, przeczytano 631 razy

Dzięki analizie danych w czasie rzeczywistym HBO było w stanie dokładnie zbadać emocje, jakie towarzyszyły widzom podczas premiery 7 sezonu Gry o Tron, która bije rekordy oglądalności - donosi amerykański portal technologiczny Mashable.com. Co z tego jest nauczką dla rynku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/analiza-reakcji-uzytkownikow-w-czasie-rzeczywistym,33240,artykul.html

Producent popularnego serialu przeanalizował w czasie rzeczywistym 172 000 emocjonalnych reakcji użytkowników Twittera. 24,3 % widzów w trakcie oglądania serialu wyraziło “miłość”, 19,9 % “ekscytację”. Pozostałe dwie kategorie, które zbadano to “radość - 9,2%” i „szaleństwo - 8,9%”. Dane dostarczyły szczegółowej wiedzy jak dalej promować serial w mediach społecznościowych. Stacje telewizyjne powszechnie wykorzystują dane z komentarzy pozostawianych na serwisach społecznościowych jak Instagram, Facebook, YouTube czy Twitter. Analizują je w czasie rzeczywistym i wyciągają konkretne wnioski z reakcji emocjonalnych widzów.

Emocje konsumentów drogowskazem do sukcesu

Podobnie jak HBO, działa Netflix. W przypadku obu firm analiza reakcji emocjonalnych użytkowników służy następującym celom - promocji treści oraz dostarczaniu tych, które najlepiej odpowiadają potrzebom użytkownika. Ale najważniejsze jest to, że pomaga im w osiąganiu przewagi nad konkurencją.

- To, co zrobiło HBO podczas premiery Gry o Tron to praktyka, którą muszą wdrożyć wszystkie branże, walczące o konsumenta. Takie “odczytywanie emocji” to sprawna analiza online’owych zachowań widzów nie tylko w mediach społecznościowych ale w całej sieci. Dzięki narzędziom korzystającym z Data Science, a często też z metod Machine czy Deep learningu można z łatwością analizować dane o zachowaniu klientów w czasie rzeczywistym. Najważniejsze jest to, że dzięki tym narzędziom można “od ręki” zbudować ofertę dopasowaną do ich aktualnych potrzeb. Takie działania to dziś konieczność, ze względu na ogromną ilość informacji jakie docierają do użytkowników sieci. W chaosie niezliczonych komunikatów przebijają się tylko te, które trafnie celują w najpilniejsze potrzeby konsumenta. Umiejętność ich identyfikacji to ważny element skutecznej strategii sprzedażowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy. - przekonuje Paweł Brach, wiceprezes pierwszego w Polsce Data Science House - TogetherData

Źródło: TogetherData

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764