logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Avery Dennison przejmuje firmę Paxar

  PR 20.04.2007, przeczytano 1154 razy

Pod koniec marca koncern Avery Dennison poinformował o planach przejęcia za kwotę 1,3 mld USD firmy Paxar, jednego ze światowych liderów rozwiązań w zakresie identyfikacji produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/avery-dennison-przejmuje-firme-paxar,5452,artykul.html

Oczekuje się, że transakcja pozwoli na skuteczną walkę konkurencyjną i wzrost Avery Dennison na wartym 15 mld USD rynku identyfikacji marki i informacji o produktach.

Prezes i CEO koncernu Avery Dennison Dean A. Scarborough powiedział: To połączenie będzie dla nas strategicznym posunięciem. Komplementarna w stosunku do naszych rozwiązań oferta firmy Paxar wesprze nasze działania w zakresie dostarczania wyjątkowych produktów i wysokiej jakości usług dla klientów ze wszystkich poziomów ogólnoświatowej sieci sprzedaży. Przejęcie pomoże nam też w zwiększeniu wydajności i redukcji kosztów, co jest szczególnie istotne wziąwszy pod uwagę wciąż zmieniające się i coraz bardziej konkurencyjne otoczenie rynkowe. Oznacza ono też dla nas możliwość inwestycji innowacyjne produkty i usługi, które pomogą nam w jeszcze lepszej obsłudze dotychczasowych klientów Avery Dennison.

Warto podkreślić, że dział Retail Information Services (RIS), w skład którego zostaną włączone aktywa firmy Paxar, to jedna z najszybciej rozwijających się części koncernu Avery Dennison. Dostarcza on rozwiązania w zakresie identyfikacji marki i zarządzania łańcuchem dostaw, przeznaczone przede wszystkim dla producentów i dystrybutorów z segmentów takich jak: projektowanie i drukowanie etykiet oraz przywieszek, śledzenie dostaw i stanów magazynowych czy systemy zarządzania danymi.

Planowane przejęcie firmy Paxar oznacza dla nas pozyskanie nowych zdolności produkcyjnych, rozszerzonego portfolio produktów i zwiększony zasięg geograficzny jeśli chodzi o nowe segmenty światowego rynku informacji handlowej i identyfikacji marki. Wśród nich znajdują się m.in. dystrybutorzy i producenci obsługujący lokalne rynki w Indiach i Chinach – podkreślił Dean A. Scarborough.

Włączenie naszej firmy w struktury Avery Dennison oznacza znaczące korzyści dla naszych klientów, jak również akcjonariuszy – powiedział Rob van der Merwe, prezes i CEO firmy Paxar. – Połączenie sił Avery Dennison i Paxar pozwoli na lepszą obsługę naszych klientów, wprowadzanie kolejnych innowacyjnych produktów i szybszą ich dostawę. Mimo że w wyniku fuzji część stanowisk pracy w firmie Paxar jest zagrożona, pracownicy nowo powstałej organizacji otrzymają nowe możliwości będąc częścią większej niż dotychczas struktury.

Opublikowany przez obie firmy komunikat stwierdza m.in., że na dzisiejszym, ewoluującym rynku jest niezwykle ważne, aby być blisko lokalnych jednostek produkcyjnych. Pod względem geograficznym sieci sprzedaży obu firm wzajemnie się uzupełniają, przy czym Paxar koncentruje się głównie na rynku europejskim. Po przejęciu nowe możliwości Avery Dennison i Paxar Corporation w zakresie obsługi klientów będą dotyczyć nie tylko odbiorców z Europy, ale też z Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Azji.

Niższe koszty produkcji oraz wyższa jakość i prędkość dostaw będą kluczowymi czynnikami w walce z lokalną i regionalną konkurencją – zaznaczył Dean A. Scarborough. – Połączenie naszych sił oznacza szereg dodatkowych korzyści zarówno dla fabryk kupujących od nas etykiety i zawieszki, jak też dla współpracujących z nimi dystrybutorów i właścicieli marek.

Oczekuje się, że w wyniku przejęcia roczne oszczędności Avery Dennison związane z działalnością koncernu na rynku identyfikacji marki i informacji produktowej zostaną obniżone o 90-100 mln USD. Redukcja kosztów ma objąć przede wszystkim obsługę sprzedaży oraz wydatki ogólne i administracyjne. Koszty związane z integracją firmy Paxar ze strukturami Avery Dennison wyniosą od 100 do 125 mln USD, zaś dodatkowe wydatki na integrację w zakresie IT – co najmniej kolejne 50 mln USD. Docelowe oszczędności wynikające z przejęcia firmy Paxar mają zostać osiągnięte najpóźniej w okresie 24 miesięcy od sfinalizowania transakcji.

Obie firmy opracują też plan integracyjny, który ma pomóc w zidentyfikowaniu najlepszych pracowników i systemów obu organizacji. Jak w przypadku każdego przejęcia, tak i tutaj zakładane są zwolnienia – nie ukrywa Dean A. Scarborough. – Jednak ci pracownicy, którzy pozostaną w nowej strukturze, staną się częścią silniejszego i szybciej rozwijającego się biznesu o zasięgu światowym. Dlatego bardzo nam zależy na wyłowieniu z obu firm wszystkich utalentowanych pracowników, którzy pomogą nam w osiągnięciu pozycji światowego lidera w tym segmencie.

Transakcja przejęcia Paxar Corporation ma zostać sfinalizowana do końca tego roku, musi ją jeszcze zatwierdzić Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy firmy Paxar. Umowa wymaga też zgody lokalnych urzędów w USA i innych krajach, gdzie obie firmy są obecne. W wyniku transakcji Avery Dennison przejmie wszystkie udziały Paxar Corporation po cenie 30,5 USD za 1 akcję. Biorąc pod uwagę wycenę akcji z marca (ok. 24 USD), oznacza to dodatkową premię dla akcjonariuszy w wysokości 27% ich aktualnej wartości.

Źródło: Avery Dennison Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764