#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie - zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.
Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie”[1].
Poniżej prezentujemy wybrane dane dotyczące tematu anonimowości. Zdecydowaliśmy się pisać o poszczególnych wynikach badania – mając nadzieję, że uznają Państwo temat za istotny społecznie i uznają, że warto wziąć udział w działaniach mających na celu szerzenie wiedzy na temat personal brandingu.
Czy anonimowość w sieci jest ważna?
Na to pytanie, aż 70% badanych w raporcie #Think Social odpowiedziało twierdząco.
Jak się okazuje istotnie większą wagę do anonimowości w sieci przywiązują osoby z wyższym wykształceniem (75%) ze stażem w sieci powyżej 10 lat (73%).
A istotnie mniejszą wagę do anonimowości w sieci przywiązują osoby młode poniżej 24 roku życia (59%).
To może wskazywać, że dojrzałość przynosi większą świadomość związaną z konsekwencjami wynikającymi z nieuważności związanej z brakiem zachowania prywatności w sieci.
Aż 2/3 respondentów ceni sobie możliwość zachowania anonimowości w czasie korzystania z internetu. To pozwala na większą swobodę - w internecie piszemy i mówimy więcej właśnie dlatego, że czujemy się anonimowi.
Na ile łatwo jest zachować anonimowość w sieci?
Prawie 50% twierdzi, że to dość proste zadanie. Jednak czy wszyscy umiemy zadbać o nią w internecie?
Korzystając z dobrodziejstw sieci warto pamiętać, że poprzez to, co w niej zostawiamy budujemy swój wizerunek. A prywatność online ma to do siebie, że istnieje tak długo, jak my sami będziemy potrafili nią zarządzać i sprawować nad nią kontrolę. Może warto się tego nauczyć?
Ten ważny temat został opisany i skomentowany przez największe w branży autorytety, min. przez Joannę Malinowską- Parzydło, Pawła Tkaczyka czy Natalię Hatalską, w najnowszym raporcie #ThinkSocial - raport o trendach i zarządzaniu wizerunkiem w internecie. Publikacja dostępna jest bezpłatnie pod adresem: http://newsroom.upc.pl/thinksocial/
Raport powstał na zlecenie UPC Polska - firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.
Źródło: Brainlab