Raport Polskie Chatboty 2018 został przygotowany przez dział strategii agencji K2. Spośród blisko 100 polskich chatbotów, badacze wybrali 18 najciekawszych oraz poddali je ocenom specjalistów i użytkowników. Chatbot 4FUN.TV - FunBot - został oceniony najwyżej spośród wszystkich realizacji marek mediowych. Wśród marek, których boty zostały wyróżnione, znalazły się także Orange Polska, WOŚP czy gdyński ratusz.
– Interakcja z widzami jest od zawsze wyróżnikiem 4FUN.TV. Nasz FunBot jest naturalnym przedłużeniem anteny. Widzowie mogą w czasie rzeczywistym wpływać na to, co pojawi się na ekranie ich telewizora, decydować o tym jakie piosenki zagramy, a także przesłać nam swój własny kontent i zostać gwiazdą 4FUN.TV. A to wszystko w ramach przyjaznego narzędzia, które znajduje się na telefonach większości naszych odbiorców. Bardzo nas cieszy, że FunBot został tak bardzo pozytywnie oceniony zarówno przez użytkowników jak i ekspertów - mówi dyrektor programowa 4FUN.TV Iga Mackiewicz.
FunBot służy marce 4FUN.TV do sprawnej komunikacji z widzami i użytkownikami - w obu kierunkach. FunBot pozwala sprawdzić, co było i jest grane na antenie, zadedykować klip bliskiej osobie czy wziąć udział w konkursie bez wysyłania maili czy share'owania, a zdjęcie czy film do zgłoszenia robimy w tej samej aplikacji.
Wśród najbardziej spektakularnych akcji zrealizowanych przez 4FUN.TV z użyciem chatbota było polowanie na clipy Eda Sheerana nagradzane biletami na jego koncert, jak również głosowanie na influencerów Alexxis Olę i Łukasza Jakóbiaka, którzy opowiadali o swoich przeżyciach z wyjazdu na Madagaskar z ekipą 4FUN.TV, podczas którego można było wygrać podobny wyjazd.
- 4FUN.TV większość akcji sprzęża z chatbotem, który jest zintegrowany z systemem emisyjnym, API aplikacji mobilnej i www stacji. A to nie wszystko - mówi Karolina Eljaszak, dyrektor contentu digital w 4Fun Media. - Cały czas, razem z KodaBots, rozwijamy ten produkt, który nie tylko zasili nasze oferty sprzedażowe, ale pokaże nowy wymiar rozrywki, w której telewizja i internet współpracują, a nie wypierają. W DNA 4FUN Media jest szukanie efektywnych form komunikacji masowej, wcześniej były to np. interakcje na kanałach tv, potem m.in. aplikacja 2nd screen 4FUN APP.
By skorzystać z FunBota wystarczy wywołać 4FUN.TV w Messengerze lub wysłać prywatną wiadomość na fanpage'u stacji. Chatbot 4FUN.TV buduje firma KodaBots z Wrocławia.
Źródło: 4FUN MEDIA SA