logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Content design - trendy i idee w projektowaniu wydawnictw

   29.09.2015, przeczytano 707 razy
ilustracjastrzałka

Na zakończenie 11. Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania i jednocześnie w ramach rozpoczęcia multidyscyplinarnych warsztatów Kopublikacja zapraszamy na wykład znanego projektanta gazet i magazynów Jacka Utko.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-design---trendy-i-idee-w-projektowaniu-wydawnictw,26093,artykul.html

Jak gazety i magazyny powinny zareagować na cyfrową rewolucje? Jaki będzie model gazety przyszłości? Jak i w jaki sposób pomysły redakcyjne powinny zmienić sposób prezentacji treści w gazetach? Czym jest „magazynifikacja” prasy? Jaki typ artykułu i prezentacji informacji odpowiada zmianom w percepcji młodego czytelnika? Czy tradycyjny artykuł umrze śmiercią naturalną? Czy gazeta codzienna przetrwa cyfrową rewolucję? Czy infografika wróci do gazet i magazynów przyszłości? Jak zmieni się tradycyjny storytelling w zderzeniu nowoczesnymi technologiami?

Tak wiele pytań jest zdawanych, kiedy mówimy o projektowaniu gazet, magazynów i wydawnictw w kontekście nowoczesnych technologii i zmian wynikających z cyfrowej rewolucji. Łączą one zarówno warstwę projektową, jak i oczywiście samą narrację i historię. By pokazać, jak bardzo nierozłączone są te dwa obszary w galerii Dizajn BWA Wrocław odbędzie się wykład, który będzie pomostem pomiędzy 11. Międzynarodowym Festiwalem Opowiadania a warsztatami projektowanymi Kopublikcja. O problemach, możliwościach i nowych trendach opowie Jacek Utko, najbardziej utytułowany projektant prasowy i pierwszy Polak, który wystąpił na prestiżowej, amerykańskiej konferencji TED: ideas worth spreading (luty 2009).

Wykład odbywa się w ramach jesiennego programu Book Club w galerii Dizajn, który zaprasza widzów do rozmowy o tym, kto stoi za pierwotnym i ostatecznym kształtem książki, jakie mogą być jej pozaliterackie walory i co składa się na konkretne jej części oraz etapy produkcji. Wśród kolekcji najlepiej zaprojektowanych książek będziemy starali się być bardziej niż zwykle wyczuleni na jakość papieru, typografii, layoutu.

Jacek Utko

projektant gazet, magazynów i projektów w sieci. Pracuje jako konsultant dla mediów na całym świecie, w tym dla Bonnier Business Press International, gdzie jest odpowiedzialny za wydawnictwa w Europie Centralnej, Skandynawii i Rosji. Tworzył również inne projekty, jak chociażby redizajn przewodnika Lonely Planet po Australii. Otrzymał prawie 50 nagród w licznych konkursach dizjanerskich, m.in. jego redizajn „Pulsu Biznesu”, „Aripaev” (Estonia) i ostatni projekt „De Morgen” (Belgia) zostały określone jako „najlepiej zaprojektowane gazety na całym świecie” przez Society for News Design. Jest również znany z projektowania okładek – przez trzy lata pod rząd wygrywał w największym polskim konkursie na „okładkę roku”. Utko był gościem wielu konferencji w 26 krajach na całym świecie, m.in. Adobe Max, Online Publishers Forum, Icograda, Typo Berlin, World Newspaper Congress by WAN, Publish Asia, AOP London, Festival of Journalism in Peruggia, SND. W 2009 roku na konferencji TED: ideas worth spreading w Long Beach dał słynne wystąpienie Can Good Design Save Newspapers.

galeria Dizajn BWA Wrocław
niedziela, 4 października 2015, godz. 16:00
wstęp wolny

Źródło: STGU, galeria Dizajn BWA Wrocław

www.bwa.wroc.pl%20

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764