logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Corel: jedenastką w opornych!

   14.06.2002, przeczytano 2914 razy

Dziesiąta wersja kombajnu graficznego Corela nie zdążyła jeszcze na dobre zadomowić się na rynku, a mamy zapowiedź kolejnej wersji pakietu CorelDRAW Graphics Suite. Będzie dostępna pod koniec lipca w USA. Wśród nowości na największą uwagę zasługują naszym zdaniem nowe zasady upgrade-u, wymierzone najwyraźniej w opornych klientów, odmawiających regularnej wymiany oprogramowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/corel%3A-jedenastka-w-opornych%21,1052,artykul.html

Produkt zaprojektowany jest pod kątem systemów Windows XP i Mac OS X. Pakiet zawierać będzie oprogramowanie CorelDRAW 11. Corel PHOTO-PAINT 11 oraz R.A.V.E. 2. Komplet uzupełniają m.in. aplikacje CorelTRACE 11, Corel CAPTURE 11, ScanSoft OmniPage (program OCR), Bitstream Font Navigator oraz kliparty i czcionki. Własne aplikacje będzie można tworzyć przy użyciu oprogramowania Visual Basic for Applications 6.3 Microsoftu.

Lista nowości nie przedstawia się szczególnie imponująco. W CorelDRAW mamy m.in. poprawę obsługi formatu SVG i symboli oraz nowe narzędzia ułatwiające edycję krzywych. PHOTO-PAINT uzupełniony został o nowe narzędzia do maskowania, tworzenia panoram, cięcia obrazków i generowania roll-overs na użytek WWW, a także narzędzie do usuwania efektu "czerwonych oczu" na zdjęciach wykonanych z lampą błyskową.

Prawdziwą nowość znajdujemy za to w zasadach sprzedaży i upgrade-ów. Sugerowana cena detaliczna w USA to 529 USD, zaś cena za upgrade to 249 USD. Przysługuje on jednak od wersji 9 (Win) lub 8 (Mac). Informowaliśmy wielokrotnie o kolejnych posunięciach firmy Corel zmierzających do przejęcia lub wyeliminowania konkurencji, zastanawiając się przy okazji jakie będzie to miało konsekwencje dla nas, klientów. Niestety, Corel nie okazał się oryginalny. Firma najwyraźniej czuje się już na tyle mocna, że z narzędzia służącego od zawsze budowaniu lojalności klientów, próbuje uczynić instrument wymuszania tej lojalności. Czy nowa polityka jest ostrzeżeniem dla użytkowników bardzo popularnej wersji 9, że jeśli będą nadal ociągać się z wymianą oprogramowania, już wkrótce wyzbędą się swoich uprawnień? Dlaczego Corel zdecydował się ukarać użytkowników wcześniejszych wersji, dzieląc swoich klientów na "dobrych" i "złych"?

Tego nie wiemy. Nie jest jednak tajemnicą, że nawet pakiet w wersji 7 ma do dziś wielu wiernych użytkowników, dla których nowości wprowadzane w późniejszych edycjach są po prostu nieprzekonujące. Podobnie jest z 8-ką i 9-tką. Czy nowe zasady upgradu, szykanujące użytkowników wcześniejszych wersji, mają być tym brakującym argumentem za nowym wydatkiem?

Na stronach BSA można obejrzeć mrożącą krew w żyłach, animowaną historię pirata, który dostaje właściwą nauczkę i postanawia zerwać ze swym procederem. Kim jest bohater historii? To niejaka Meg A Byte - projektantka grafiki! Tak - według BSA grafik jest najwyraźniej synonimem pirata i taki obraz naszego zawodu organizacja ta promuje od długiego czasu na całym świecie przy pomocy owej historyjki. W pierwszej chwili pytanie "dlaczego?" chciałoby się skierować do BSA. Ale może teraz pytania takie należałoby kierować do kształtującej rynek aplikacji graficznych firmy Corel?

Informacje techniczne o produkcie na podst. materiałów firmy Corel
www.corel.com

Aby obejrzeć historyjkę Meg A Byte należy wejść na amerykańskie strony BSA:
http://www.bsa.org/usa/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Może jednak przerzucę się na Illustratora?...

Mówi się, że wersje nieparzyste Corela są lepsze od parzystych. To oczywiście żart, ale faktem jest, że firma Corel sama sobie zgotowała ten los. Jako użytkownik kolejnych wersji zauważam coraz mniejszy postęp, więc nie spieszy mi się do wymiany oprogramowania na "tylko odrobinę ulepszone".
Poza tym wymiana wersji często wiąże się z koniecznością ulepszenia hardware'u i systemu. Taka sprzedaż wiązana.
Ech, gdzie te czasy Windka 3.11 i Corela 3 ???

avatar użytkownika
,

Pewnie w pakiecie Corel 16 będzie cała masa wodotrysków dla grafików, o których teraz nawet nam się nie śni, ale przy tak małych odstępach kolejnych wersji Corela niewiele da się jeszcze wymyślić. Oczywiście pomysłów sam mam kilka, ale większość z nich spowodowałaby (przy dzisiejszym sprzęcie i/lub systemie) totalny korek na szynach systemowych itp.
Dla mnie decyzją o zakupie nowych wersji pakietu zawsze były błędy w poprzednich. Oczywiście można szukać uaktualnień, ale w momencie "wejścia" nowej wersji, uaktualnienia dla starych jakoś dziwnie się nie pojawiają...
Corel'owi chodzi przecież o kasę. Po co umieszczać na ftp łaty za darmo, jeśli można pochwalić się NOWĄ wersją pakietu z łatami już uwzględnionymi.
Pracuję obecnie na versji 9 (zaczynałem od 2.0 !) i chyba zmuszony będę wymienić ją na 11, bo za rok będzie 12 i nie zrobię już upgrade'u.

pozdrawiam zWitek
  

avatar użytkownika
,

Może się mylę, ale mam wrażenie, że pogoń producentów softu za nowymi wersjami prowadzi do mnożenia niedociągnięć i błędów. Dodatkowo czasem zdarza się powielanie niedociągnięć w kolehnych wersjach - czyżby testerzy sofu byli tylko testerami, a nie także zwykłymi użytkownikami pracującymi z programem na codzień.
Ale to moje subiektywne odczucia. Jak na razie wolę 9, a pracowałem kolejno na 3, 5, 8 i 9.
  

avatar użytkownika
,

A ja nie chcę! Ani Windows XP. Ani Corela z wodotryskami.
Chcę profesjonalne funkcje trappingu, zalewek... szybszych separacji... I CORELA pod Linuxa.
  

brak ikonki
,

niestety ale to stalo się już regułą nie tylko u corela - illustrator i freehand ostatnio tak samo często się pojawia i niestety też z błędami.
Corela oczywiście najlepiej kupować co druga wersja - corel wszystkich do tego przyzwyczaił.
Szkoda tylko że w kolejnych wersjach nawet troszeczkę nie zbliżył się do standardów w dziedzinie poligrafi i uparcie brnie w swojej nielogicznej filozofii (aby to sprawdzić wystarczy w corelu nacisnąć spację) bo bylby to w tej chwili chyba najlepszy program.

Najnowsze w tym dziale

DS Smith wprowadza ekologiczne rozwiązania dla materiałów POS
DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, opracował nowy produkt – EKOlogiczny POS (Point-of-Sale). Dzięki użyciu m.in. tekturowych haków i listew cenowych, papierowych podpór pod półki czy papierowej taśmy klejącej, standy i ekspozycje reklamowe będą mogły być w pełni przetwarzane.
Ballantine's: ponad 2 miliony odsłon teledysku „Żar”
Marka Ballantine’s zaprezentowała pierwsze efekty działań w ramach najnowszej odsłony kampanii Tak To Robię. Do sieci trafił teledysk do wspólnego utworu PRO8L3MU i Brodki. Zaledwie w tydzień wideo zyskało ponad 2 miliony odsłon.
Dwie spółki KERRIS Group: KERRIS Select oraz 300.codes, zajmą się obsługą sklepu internetowego marki Obsessive w zakresie SEO, kampanii performance oraz rozwoju scoping session.
Kampania internetowa „Bezpieczne dziecko w samochodzie”
Przez cały rok, do końca grudnia 2021 trwa kampania internetowa „Bezpieczne dziecko w samochodzie”, zorganizowana przez firmę Smart Kid SA i portal BRD24.PL. Celem akcji jest dostarczenie rodzicom fachowej wiedzy na temat, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem.
Z końcem minionego roku agencja Cut The Mustard wygrała przetarg na obsługę kanałów social media należącej do grupy spółek Danone marki Żywiec Zdrój.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764