logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Debata „Architektura Jako Nośnik Reklamy”

  PR 13.01.2017, przeczytano 601 razy
ilustracjastrzałka

Debata z udziałem ekspertów pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy" odbędzie się w środę, 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto (ul. Andersa 29 ,00-159 Warszawa).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/debata-_architektura-jako-nosnik-reklamy_,31080,artykul.html

Przez chaos nielegalnej reklamy oraz obecność reklamy wielkoformatowej - często w całości zasłaniającej architekturę - uwaga publiczna skupiona jest na diagnozowaniu przyczyn bałaganu wizualnego. Coraz więcej mieszkańców zaczyna zwracać uwagę na to, czy reklama jest estetyczna i nie szpeci miasta. Obecnie w Warszawie trwają prace prowadzące do uregulowania reklamy zewnętrznej. Swoje stanowisko przedstawiają również warszawscy architekci z grupy CENTRALA, którzy uważają, że profesjonalnie zaprojektowana i zarządzana reklama jest najskuteczniejsza w walce z reklamą „wynaturzoną”. Reklama, według nich, nie powinna ograniczać się do przywieszonych do obiektów nośników, powinna być również wkomponowana w budynek na etapie projektu. Regulacje dotyczące wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie trzeba tworzyć na tyle pojemne, by nie redukowały przyszłych, nowatorskich rozwiązań architektonicznych. W przyszłości nietypowo rozwiązana reklama może aspirować do miana sztuki, tak jak to miało miejsce w przeszłości - zapisy dotyczące informacji wizualnej na budynkach powinny umożliwiać architektoniczny eksperyment.

W środę 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto, (ul. Andersa 29 ,00-159 Warszawa) odbędzie się publiczna prezentacja badania pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy". Po prezentacji głos zabiorą: Eric Bednarski, twórca filmu "Neon" z 2014 roku, opowiadającego historię warszawskich neonów od czasów przedwojennych po współczesność; Jan Franciszek Cieślak, współzałożyciel Stowarzyszenia Kulturotwórczego Miastodwa działającego na rzecz przestrzeni miejskiej; Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kurator festiwalu Warszawa w Budowie m.in. edycji z 2012 roku pt. "Miasto na sprzedaż - reklama zewnętrzna w przestrzeni publicznej warszawy od XIX wieku do dziś"; Wojciech Wagner, wicedyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, kierownik zespołu pracującego nad projektem uchwały krajobrazowej dla Warszawy oraz Monika Wróbel, doktorantka na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej gdzie przygotowała rozprawę pt. "Miejsce sztuki współczesnej w przestrzeni miasta na przykładzie Warszawy". Moderacja: Bogna Świątkowska, prezeska Fundacji Bęc Zmiana, która zrealizowała kilkadziesiąt projektów w przestrzeni publicznej Warszawy.

Źródło: CENTRALA grupa projektowa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764