logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Domena .org przejęta za ponad miliard dolarów

  PR 12.12.2019, przeczytano 435 razy

- Internet Society, organizacja zarządzająca PIR (Public Interest Registry), czyli rejestrem domen .org, zdecydowała się na jego sprzedaż funduszowi inwestycyjnemu Ethos Capital za 1,135 miliarda dolarów. Transakcja oznacza, że podwyżki za użytkowanie domen .org są nieuniknione, ale nie powinny być drastyczne. Jednocześnie bardzo prawdopodobne jest odebranie praw do domeny .org wielu organizacjom z pirackimi treściami – komentuje Elżbieta Kornaś, Brand Manager z serwisu Domeny.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/domena-.org-przejeta-za-ponad-miliard-dolarow,385059,artykul.html

Transakcja, a także wcześniejsza zgoda na zniesienie ograniczenia cen dla domen .org wydana w czerwcu br. przez ICANN, organizację nadzorującą globalny rynek domen, wywołuje od kilku miesięcy ogromne emocje w świecie internetowym. Krytycy tego ruchu podnoszą argumenty, że oddanie w ręce komercyjnej firmy domeny .org – do tej pory używanej głównie przez różnego rodzaju organizacje non-profit – to porzucenie idei, która stała za stworzeniem tej domeny. Obawiają się oni podwyżek, a także odebrania prawa do używania tej domeny wielu jej obecnym użytkownikom.

- Podwyżki dla użytkowników domeny .org są praktycznie nieuniknione, ale nie powinny one być drastyczne. Nowy właściciel rejestru już zapowiedział, że chociaż zamierza zachować ducha stojącego za domeną .org, jednocześnie planuje także niewielką podwyżkę cen – średnio o 10 proc. rocznie za utrzymanie domeny. Dalszy wzrost cen byłby dla Ethos Capital bardzo ryzykowny, bo na rynku domen panuje olbrzymia konkurencja, a użytkownicy mogą korzystać nie tylko z domen najwyższego poziomu, jak .org czy .com, ale także z domen z nietypowymi rozszerzeniami, które w ostatnim czasie bardzo szybko zyskują na popularności – komentuje Elżbieta Kornaś z serwisu Domeny.pl.

Przedstawicielka Domeny.pl zgadza się jednocześnie z głosami, które mówią, że oddanie domeny .org w prywatne ręce może w konsekwencji doprowadzić do odebrania prawa do używania tej domeny wielu jej obecnym użytkownikom, głównie z nielegalnymi treściami, jak np. PiratesBay.org.

- Przedstawiciele branży rozrywkowej od lat dogadują się z prywatnymi rejestrami i wymuszają usuwanie witryn udostępniających materiały chronione prawem autorskim, z reguły bez wcześniejszego wyroku sądowego. Do tej pory PIR pozostawał obojętny na tego typu naciski, ale trudno spodziewać się, że nowy prywatny właściciel będzie kontynuował tę politykę – mówi Elżbieta Kornaś.

Obecnie w internecie jest zarejestrowanych ponad 10 milionów domen .org, co czyni ją siódmą najpopularniejszą domeną najwyższego poziomu na świecie, po .com (145,1 mln), .tk (27 mln), .cn (14,8 mln), .de (14,7 mln), .net (13,3 mln) i .uk (11 mln).

Źródło: Domeny.pl

www.domeny.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sławomir Kamiński szefem działu Foto
Od lutego 2023 r. zespołem Foto "Gazety Wyborczej" i jednocześnie Agencji Wyborcza.pl pokieruje Sławomir Kamiński. To uznany fotoreporter i laureat wielu prestiżowych konkursów fotografii prasowej, m.in. autor Zdjęcia Roku wybranego w konkursie Grand Press Photo 2019, związany z redakcją "Wyborczej" od 30 lat.
Tomasz Korniejew dyrektorem wydawniczym Gazeta.pl
Gazeta.pl ma ambicję, by wychodzić poza utarte schematy i dostarczać użytkownikom interesujące i angażujące treści. Od połowy ubiegłego roku w portalu i jego serwisach zachodzą zmiany organizacyjne, mające na celu usprawnienie pracy zespołu. Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na...
Dorota Żurkowska obejmuje rolę Group Senior Vice President Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce. Na nowym stanowisku będzie odpowiadać za rozwój współpracy z partnerami dystrybucyjnymi, reklamowymi i licencyjnymi. Biuro Reklamy TVN Media będzie raportować bezpośrednio do niej. W związku ze zmianami struktury Piotr Tyborowicz odchodzi z funkcji Dyrektora Biura...
Social media już dawno przestały być tylko przestrzenią rozrywki i rekreacji. Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej i wirtualizacją codziennych zadań, coraz częściej social media stają się dla nas źródłem fachowej wiedzy nt. zdrowia. Medycy coraz częściej porzucają pisanie poradników dla pacjentów i wizyty w mediach tradycyjnych na rzecz wideo,...
W jakie zewnętrzne działania reklamowe warto zainwestować w 2023 roku?
W jaki sposób dobrać odpowiednie nośniki reklamowe w 2023 roku? Co będzie na topie i w co warto inwestować? Agencja reklamy zewnetrznej RECEVENT przygotowała zestawienie najpopularniejszych rozwiązań reklamowych, w które warto inwestować w 2023 roku. Sprawdziła także, jak będzie się rozwijał rynek OOH w nadchodzących latach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764