Już jutro zaczyna się organizowana przez Grupę Allegro konferencja ''e-nnovation - e-commerce w Europie Centralnej''. Podczas dwóch dni konferencji goście rozmawiać będą o sytuacji na rynku e-commerce, nowych trendach, kierunkach i barierach rozwoju branży.
Do Poznania przyjedzie m.in. Mike Butcher, redaktor TechCrunch Europe, znanego bloga o nowych technologiach, Guilherme Komel odpowiedzialny za jeden największych portali turystycznych w Brazylii i portugalskojęzyczną platformę blogową obsługującą ponad 250 tys. blogów, José A. del Moral, współzałożyciel Ya.com, hiszpańskiej firmy ISP (Internet Service Provider) sprzedanej Deutsche Telekom za 540 mln euro, Stephen Kines, prawnik specjalizujący się w dziedzinie TMT (technologia, media, telekomunikacja).
Polski rynek e-commerce reprezentować mają Tomasz Lipiński zajmujący się e-commerce w mBanku, Szymon Grabowski, właściciel GetResponse, platformy do email marketingu dla firm z sektora MŚP i korporacji, czy Marcin Szałek, współzałożyciel Groupon.pl, portalu zakupów społecznościowych.
Podczas konferencji e-nnovation poruszane będą tematy związane z nowymi trendami w e-commerce - fenomen zakupów grupowych, geolokalizacja klientów, wykorzystywanie systemu rekomendacji czy e-mail marketingu w sprzedaży internetowej. Prelegenci zobrazują specyfikę rynku e-handlu w krajach Europy Centralnej, min. w Czechach, Rosji, Polsce, na Węgrzech, oraz wskażą możliwości i bariery jego rozwoju. Osoby, które rozwijają przedsięwzięcia internetowe mają mieć możliwość się dowiedzieć jak skutecznie szukać inwestora, jak korzystać z możliwości, jakie daje inkubator startupów i na co zwracać uwagę zakładając sklep internetowy.
Pierwszego dnia konferencji zaprezentują się także finaliści konkursu ''Start with e-nnovation''. Do konkursu zgłoszono ponad 130 pomysłów, z których co piąty pochodził z zagranicy, głównie z Rosji, Słowacji, Czech, Ukrainy i Węgier. Podczas prezentacji usłyszymy min. o mobilnym sklepie internetowym, o aplikacji, która umożliwia korzystanie z nowych i ciekawych funkcji do Outlooka, projekcie stworzenia międzynarodowego cyfrowego alfabetu, czy wirtualnym miejscu spotkań integrującym sponsorów i organizatorów eventów. Podczas drugiego dnia e-nnovation poznamy zwycięzcę konkursu, który otrzyma 10 000 euro, i tym samym poznamy najlepszy pomysł na biznes w Europie Środkowo-Wschodniej.
Organizatorem konferencji e-nnovation i konkursu ''Start with e-nnovation'' jest Grupa Allegro, część międzynarodowego koncernu Naspers.
Partnerem strategicznym konferencji jest mBank. Partnerami merytorycznymi są: Poznań - miasto know-how, stowarzyszenia IAB Polska i PMI Poland Chapter oraz UBIK Business Consulting. Patronami medialnymi są TVN CNBC, Dziennik Gazeta Prawna, Komputer Świat, Dziennik Internautów, Webhosting.pl, Mediarun.pl, Bankier.pl.
Źródło: dot PR