logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook pyta nowych subskrybentów o hasła do ich kont e-mail!

  PR 05.04.2019, przeczytano 427 razy

Facebook nie odpuszcza. Po całej serii oskarżeń skierowanych pod adresem platformy społecznościowej w kwestiach bezpieczeństwa i prywatności, teraz został przyłapany na stosowaniu budzących grozę praktyk – od nowych subskrybentów wymaga się podania hasła do ich osobistej poczty elektronicznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-pyta-nowych-subskrybentow-o-hasla-do-ich-kont-e-mail%21,381961,artykul.html

Zaledwie kilka tygodni po tym, jak okazało się, że Facebook przechowuje hasła swoich użytkowników w postaci zwykłego (nieszyfrowanego) tekstu dostępnego dla pracowników, teraz firma, którą wszyscy uwielbiają krytykować, wyświetla okienka z żądaniem podania danych uwierzytelniających dostęp do prywatnej poczty elektronicznej subskrybentów.

Jako pierwszy o sprawie poinformował programista identyfikujący się na Twitterze jako e-sushi – jego wiadomość została następnie pozytywnie zweryfikowana przez The Daily Beast. Kontrowersyjny monit pojawia się, gdy ktoś próbuje utworzyć nowe konto przy użyciu nietradycyjnego adresu e-mail.

- Hej @facebook, domaganie się podania tajnego hasła do osobistych kont e-mail użytkowników, w celu ich weryfikacji lub jakimkolwiek innym, jest strasznym pomysłem z punktu widzenia #infosec – napisał e-sushi. - Postępując w ten sposób praktycznie łowisz hasła, których nie powinieneś znać.

Trzeba przyznać, Facebook komunikuje drobnym drukiem, że nie przechowuje haseł, ale sądząc po jego wcześniejszych praktykach, trudno jest wierzyć w to, co twierdzi firma Zuckerberga.

- Z zasady nigdy nie udostępniaj nikomu hasła powiązanego z osobistym kontem e-mail. Może być ono używane tylko przez Ciebie i tylko z tym konkretnym kontem. Jak zawsze, unikaj stosowanie tego samego hasła przy zabezpieczaniu dostępu do różnych usług – radzi  Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe  

W oświadczeniu wysłanym pocztą e-mail rzecznik firmy napisał: - Rozumiemy, że opcja weryfikacji z użyciem hasła nie jest najlepszym rozwiązaniem, w związku z czym przestaniemy z niej korzystać.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Stacja TVN24 po raz pierwszy w tym roku została liderem rankingu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku odnotowała ona ponad 4,9 tys. cytowań przez inne redakcje. Na drugim miejscu plasuje się RMF FM z liczbą ponad 4,4 tys. wzmianek. Trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita, do informacji której odnoszono...
Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski przejawia się w różnych sferach życia – konsumpcji treści, pomiarze stanu zdrowia czy wykorzystaniu nowych możliwości smartfonów....
Serwisy Gremi Media: 2 mln nowych użytkowników w rok
Gremi Media zanotowała dynamiczny wzrost, osiągając w listopadzie 6,45 miliona realnych użytkowników. To znaczący skok o ponad 2 miliony nowych czytelników w ciągu roku. Jeszcze dynamiczniej rosnąca liczba odsłon generowanych przez użytkowników świadczy o rosnącym zaangażowaniu społeczności korzystającej z treści Gremi Media.
„Wyborcza” i Fundacja Geremka podsumowują drugą edycję szkolenia dla dziennikarzy
3 dni, 18 młodych dziennikarzy i dziennikarek oraz 12 prowadzących – zakończyła się druga edycja szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych adeptów dziennikarstwa. Zorganizowały je “Wyborcza” i Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.  
TVN Media Biurem Reklamy Telewizyjnej Roku 2023
Według Raportu Specjalnego „Biura Reklamy”, realizowanego przez Kantar na zlecenie Media Marketing Polska, TVN Media po raz kolejny zostało uznane przez reklamodawców za Biuro Reklamy Telewizyjnej Roku. Spółka jest liderem we wszystkich badanych obszarach. Ocena na poziomie 4,5 to drugi najwyższy wynik, który osiągnięto na przestrzeni 20 lat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764