Luty na Facebooku w Polsce minął bez większych zaskoczeń. Administratorzy stron nawiązywali w postach do wzbudzających emocje bieżących wydarzeń, a tych w lutym nie brakowało. Cała Polska żyła w minionym miesiącu rozdaniem Oscarów, jednak jak się okazuje, „Ida” na Facebooku przegrała z walentynkami.
Walentynki pokonały „Idę”
Luty na Facebooku został zdominowany przez dwa tematy: święto zakochanych oraz rozdanie Oscarów. O ile można byłoby się spodziewać, że informacje o zwycięstwie polskiego filmu w kategorii „Najlepszy film nieanglojęzyczny” całkowicie podbiją News Feedy użytkowników, okazało się, że było inaczej. Wzmianki o Oscarach wystąpiły w opublikowanych w lutym postach 9,84 tys. razy, podczas gdy temat miłości i Walentynek pojawił się blisko 3 tys. razy częściej.
Do biegu, gotowi, start! – kampania prezydencka ruszyła pełną parą
Politykę na Faceboooku zdominowały majowe wybory prezydenckie. Bronisław Komorowski oficjalnie ogłosił starania o reelekcję i był to jeden z najpopularniejszych postów w tej kategorii. Jego najważniejszy konkurent do Pałacu Prezydenckiego, Andrzej Duda idzie w górę w rankingach zaangażowania i interaktywności. Rewelacja stycznia – Partia KORWiN – zdobyła najwięcej nowych fanów, 11 tys. i zbliża się do jednego ze swoich liderów, Przemysława Wiplera. Janusz Korwin-Mikke trwa niezagrożony na szczycie większości zestawień. Lutego do udanych nie może zaliczyć Kongres Nowej Prawicy, kolejny miesiąc traci fanów, co jest efektem wyrzucenia JKM z szeregów KNP. Zupełnie inaczej sprawa ma się z popularnością Roberta Biedronia w mediach społecznościowych. Od czasów wyboru na prezydenta Słupska polityk lewicy nie schodzi z pierwszych stron mediów i ma to swoje odbicie w wysokich pozycjach naszych zestawień.
Pełna treść raportu dostępna jest na stronie:
http://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201502/categories
Źródło: Sotrender