Chociaż zdecydowana większość odwiedzających fanpage marek dziecięcych to kobiety, ojców również można znaleźć w wielu miejscach. Zarówno w charakterze twórców, jak i obserwatorów.
Mężczyźni stanowią coraz liczniejszą grupę na stronach o tematyce rodzicielskiej - w końcu 40% użytkowników serwisów parentingowych to mężczyźni. Ojcowie biorą coraz aktywniej udział z życiu rodzinnym i wychowaniu dzieci.
Według raportu przeprowadzonego przez agencję komunikacji marketingowej Abanana&Sotrender 43% mam karmiących piersią może liczyć na pomoc partnera, który nocą wstaje i podaje dziecko do karmienia. - Aż 96% matek twierdzi, że partner także karmi dziecko butelką, a 58% ze swoją drugą połówką podejmuje decyzję o sposobie karmienia! – mówi Agnieszka Krok z agencji komunikacji marketingowej Abanana.
Ojcowie w Internecie pełnią nie tylko rolę biernych czytelników stron i fanpage, sami coraz częściej dzielą się doświadczeniem związanym z opieką nad dziećmi. Kiedy przekaz prowadzony jest przez mężczyznę dla mężczyzn, ojcowie wykazują się większą aktywnością w przekazywaniu opinii i dzieleniu radami. Na podstawie ich aktywności widać jednak, że oficjalne profile marek uważane są z kolei za przeznaczone tylko i wyłącznie dla Mam.
Mamy w Internecie
84,7% osób, które odwiedzają facebookowe fanpage marek dziecięcych, to kobiety. Spośród nich, zdecydowanie największą grupę stanowią panie w wieku 18-34 lat. Mamy szukają na Facebooku natychmiastowych inspiracji, a nie rozbudowanych komunikatów i poradników. Najbardziej aktywnie reagują na zdjęcia słodkich bobasów, treści o macierzyństwie i pytania o szczegóły z życia ich pociech. Często sięgają po rozwiązania, które “ułatwiają” bycie rodzicem. Dosyć powszechne jest korzystanie z aplikacji oferowanych przez różne marki. Niezwykle popularne są wszelkiego rodzaju konkursy, w których można umieścić zdjęcie dziecka i wygrać gadżety dla maluszka.
Źródło: Eura7