logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gemini Park podsumowuje akcję „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”

  PR 27.07.2018, przeczytano 832 razy
ilustracjastrzałka

Zeszłoroczna akcja „Bielsko – Biała dla Toma Hanksa”, organizowana przez Gemini Park Bielsko-Biała, ustawiła wysoko poprzeczkę dla galerii chcących działać się charytatywnie. Powód? O żadnym projekcie społecznym centrum handlowego nie było jeszcze tak głośno, także za granicą. Gemini Park właśnie podsumował efekty trwającego przez cały 2017 rok przedsięwzięcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gemini-park-podsumowuje-akcje-_bielsko-biala-dla-toma-hanksa_,37408,artykul.html

Blisko 120 tys. zł zebrane dla Szpitala Pediatrycznego w Bielsku - Białej i drugie tyle zadeklarowane przez Toma Hanksa, zaangażowanie zdobywcy Oscarów w projekt i medialny buzz, a do tego dziesiątki tysięcy osób w całym kraju gotowe wesprzeć finansowo przedsięwzięcie.

Jak dotąd żadna akcja charytatywna organizowana przez polską galerię handlową nie spotkała się z takim zainteresowaniem i falą pomocy jak „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”. Tymczasem sam projekt zaczął się skromnie, jako… chęć zrobienia żartu gwiazdorowi.

- W 2016 roku podczas kręcenia filmu na Węgrzech Tom Hanks zrobił sobie serię zdjęć z Fiatami 126p, które potem wrzucił na Instagram,  pisząc z przymrużeniem oka, że cieszy się ze swojego nowego auta – wspomina Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

- Posty aktora zauważyła Monika Jaskólska, społeczniczka z Bielska, która wpadła na pomysł, aby zebrać pieniądze na zakup i remont auta, a następnie wysłać samochód jako prezent do aktora. Nadwyżka ze zbiórki miała trafić natomiast do Szpitala Pediatrycznego w mieście  - dodaje.

O nietypowym pomyśle o kryptonimie „Maluch dla Toma Hanksa” zrobiło się głośno na Podbeskidziu. Powstał nawet spontaniczny fan page nawołujący do zbiórki. Mieszkańcy, mający sentyment do produkowanego tu przed laty „Malucha”, gotowi byli pomóc. Temat podchwyciły media. Organizatorka akcji zwróciła się także po wsparcie do Gemini Park Bielsko – Biała.

- Pomysł akcji nas zaciekawił, tym bardziej, że współgrał on z naszymi celami społecznymi, jakie od lat realizujemy w mieście. Widzieliśmy także, w nim szansę dla promocji Bielska-Białej w świecie, zwłaszcza, że bohaterem stał się „Maluch”. Po spotkaniu z Moniką Jaskólską postanowiliśmy  aktywnie włączyć się w projekt, biorąc na siebie rolę współorganizatora – mówi Dworak.

Machina ruszyła. W listopadzie 2016 podczas wejścia na żywo w Dzień Dobry TVN, które realizowano spod galerii, Monika Jaskólska  zapowiedziała kwestę. W programie pojawiło się także kilkanaście Fiatów 126p, które tego dnia przyjechało pod centrum handlowe wesprzeć projekt.

W tym samym miesiącu skarbonki stanęły także w Gemini Park. Zgodniej z założeniami akcji dochód z niej miał być przeznaczony na zakup i remont auta, a nadwyżka miała trafić do Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej. Ostatecznie jednak całe pieniądze, jakie udało się zebrać, powędrowały do placówki medycznej. W sumie ponad 23 tys. zł. Powód?

Rafał Sonik, mistrz Rajdu Dakar i właściciel galerii Gemini Park, zdecydował się w całości sfinansować zakup Fiata 126p. Galeria wzięła na siebie także dalszą promocję projektu, w tym organizację wielkiego wydarzenia z odsłonięciem gotowego samochodu.

- Zaangażowaliśmy się niemal na każdym polu. Z jednej strony właściciel galerii sfinansował zakup i wsparcie logistyczne. Został on także jednym z ambasadorów projektu, wspierając jego medialną promocję. Z drugiej strony postanowiliśmy nakręcić zainteresowanie projektem do maksimum, organizując serię wydarzeń poświęconych akcji i „Maluchom”. Celem była już tylko zbiórka pieniędzy na rzecz szpitala  – dodaje Dworak.

W marcu 2017 roku w galerii stanęła wystawa kultowych „Maluchów” z zbiorów jedynego na świecie Muzeum Fiata 126p. Wśród eksponatów na wystawie znalazł się m.in. jedyny w Polsce egzemplarz Fiata 126 MALUBATS oraz wojskowa wersja auta. W sumie kilkanaście kolorowych pojazdów. Wydarzeniu towarzyszył zlot fanów i miłośników „Malucha”. W międzyczasie media podglądały, jak w warsztacie powstaje pojazd dla Hanksa.

ilustracjastrzałka

Efekty pracy mechaników i projektantów zaprezentowano 9 lipca 2017 roku podczas wydarzenia „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”. – W podzięce za wsparcie zorganizowaliśmy dla bielszczan wielką fetę z koncertami, animacjami dla dzieci i ogólnopolskim zlotem Fiatów 126p z udziałem 126 pojazdów. Tego dnia też każdy mógł napisać życzenia dla aktora na plandece przykrywającej samochód. Na wielki finał Monika Jaskólska i Rafał Sonik wspólnie odsłonili „Malucha” – mówi Anna Dworak.

Na samej zabawie jednak Gemini Park nie poprzestał. Tego dnia zorganizowano także targi „Made in Bielsko-Biała”, na których prezentowało się 26 lokalnych firm i organizacji społecznych. Całkowity dochód z wynajmu powierzchni targowej przeznaczony został na rzecz szpitala. Zorganizowano także kolejną kwestę na rzecz placówki. Podczas samego finału galeria zebrała kolejne 10 tys. zł.  

Po odsłonięciu „Maluch” ruszył w dwumiesięczną trasę, odwiedzając Tychy, Tarnów oraz Ustkę i dalej kwestując. Ostatni jego przystanek był na Okęciu, skąd 30 listopada odleciał do Los Angeles na spotkanie z Tomem Hanksem. Tam w towarzystwie m.in. Moniki Jaskólskiej i Rafała Sonika w kalifornijskiej rezydencji konsula RP samochód został przekazany aktorowi.

- To była najdłuższa i największa z dotychczas organizowanych w Gemini Park Bielsko-Biała akcji charytatywnych i społecznych. W jej realizację zaangażowane było kilkaset osób oraz kilkanaście firm m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, FCA Poland, Jadezabiore.pl, Carlex, BB Oldtimer Garage, Muzeum Fiata, a także Urząd Miasta Bielsko-Biała. Każdy krok naszej akcji śledziły media, informując o postępach zbiórki i prac nad autem. Dziennikarze polecieli z nami także do Los Angeles – mówi Anna Dworak.

Efekt akcji, zwłaszcza charytatywny, jednak robi wrażenie. W sumie udało się zebrać ponad 120 tys. zł, które za pośrednictwem fundacji „Pomaluj mój świat” trafiły do Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej.  Te kwotę zobowiązał się podwoić Tom Hanks. Zwrócono także uwagę na sytuację placówki.

O samej akcji pojawiło się blisko 1000 publikacji w prasie, radiu, internecie i TV o łącznej wartości ponad 6,8 mln złotych. Organizatorzy pojawili się we wszystkich telewizyjnych serwisach informacyjnych (m.in. TVP, TVP3, TVP Info. Polsat, Polsat News, TVN24, Superstacja), wielokrotnie także mieli wejścia na żywo w Dzień Dobry TVN, gościli także w programie #OnetRANO.  Jak dotąd jest to jedyna akcja charytatywna polskiej galerii, o której pisały media za granicą m.in. BBC, NBC, Daily Mail czy The Telegraph. 

Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764