Goodyear zaprezentował nową odsłonę swojej strony internetowej. Działanie wpisujące się w nową strategię cyfrową firmy w regionie EMEA ma na celu wsparcie klientów w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.
Nowa strona dostarcza następujące informacje o oponach i dystrybutorach:
- Sugerowana cena detaliczna opon
- Informacje o wyposażeniu na pierwszy montaż
- Rozszerzone informacje o wyselekcjonowanych punktach sprzedaży (m.in. o kwalifikacjach personelu czy metodach płatności)
- Dane kontaktowe i godziny otwarcia
W witrynie użytkownicy znajdą odpowiednią dla siebie oponę marki, oceny i testy czasopism motoryzacyjnych, informacje o wyposażeniu na pierwszy montaż, zalecane ceny detaliczne, a także dane o najbliższym punkcie dystrybucji. Dodatkowo, odświeżona strona Goodyeara jest kompatybilna z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi instalowanymi na smartfonach i tabletach.
Odpowiedź na zmieniające się zachowania klientów
Wyniki badań pokazują, że Internet staje się coraz ważniejszym źródłem informacji dla klientów decydujących się na zakup opon. Blisko 63% konsumentów z Europy szuka w sieci danych o ogumieniu przed jego zakupem. Natomiast 93% z nich jako główne źródło informacji wybiera wyszukiwarki i strony internetowe konkretnego producenta opon. Badania wykazały ponadto, że użytkownicy poszukują w Internecie również sugerowanych cen detalicznych danego produktu – wyjaśnia Nieves Fuentes, dyrektor ds. marketingu cyfrowego Goodyear w regionie EMEA.
Nowa strategia cyfrowa firmy jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i zachowania klientów. Poza wieloma udogodnieniami w korzystaniu z witryny, Goodyear ułatwił dostęp do swoich kanałów w mediach społecznościowych oraz pomógł zwiększyć ruch na stronach dystrybutorów opon, co sprzyja w bezpośrednim kontakcie z klientem.
Nowa strona internetowa doskonale wpisuje się w nowoczesny wizerunek marki, a naszym klientom pozwala pozostać na bieżąco z naszą ofertą. Szczególną uwagę warto zwrócić na wyszukiwarkę opon, która dostarcza najistotniejszych informacji o danym produkcie oraz pozwala konsumentom łatwiej zrozumieć, jakie ogumienie będzie najbardziej odpowiadało ich stylowi jazdy. – komentuje Nieves Fuentes.
Korzyści dla dystrybutorów opon:
- Ponad 3-krotne zwiększenie ruchu na stronach dystrybutorów
- Nowe narzędzie służące do lepszego lokalizowania punktów sprzedaży
- Mapy dostosowane do urządzeń mobilnych, ułatwiające dojazd do sklep
Testy potwierdzające zalety nowej witryny
W 2015 roku Goodyear prowadził w regionie EMEA pilotażowe programy testujące proces wdrożenia nowej strony internetowej. Jeden z nich – skierowany do partnerów biznesowych – wykazał wzrost o 380 proc. w ruchu na stronie dystrybutorów pochodzący z przekierowań ze witryny Goodyeara. Jednocześnie program ukierunkowany na klienta indywidualnego pokazał, że nowa wyszukiwarka opon cieszyła się powodzeniem o 20 razy większym w stosunku do jej wcześniejszej wersji. Dodatkowo, zastosowanie narzędzia służącego do lokalizowania miejsc dystrybucji wzrosło na nowej witrynie aż sześciokrotnie w stosunku do jej starszego wydania.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.goodyear.pl
Źródło: Goodyear