Podczas tegorocznej edycji uczestnicy będą mieli okazję skupić się na praktycznych zagadnieniach związanych z tworzeniem identyfikacji wizualnej, projektowaniem UX/UI oraz ilustracją. Prelegenci i prowadzący warsztaty omawiać będą także problemy i wyzwania związane z codziennością pracy w branży - komunikacją z klientem czy prowadzeniem własnego biznesu.
Ogłoszonych zostało sześciu z ośmiu prelegentów. Na GrafConf 2019 można będzie wysłuchać:
-
Wojtka Mierowskiego, wspólnika BNA/Brand New Attitude, który przez 25 lat swojej działalności zawodowej współpracował z takimi markami, jak mBank, Empik, Tyskie, NC+, Żabka, Wirtualna Polska czy Onet. Wojtek podczas swojej prelekcji postara się przewidzieć, jaka przyszłość czeka branding i podpowie co my, jako projektanci, możemy zrobić, aby nie tylko ją obserwować, ale przede wszystkim kształtować.
-
Beaty Śliwińskiej (Barrakuz) – interdyscyplinarnej projektantki specjalizującej się w sztuce kolarzu. Beata, która w ostatnich latach współpracowała z szeroką rzeszą znanych firm (między innymi Spotify, Reserved czy Medicine) przedstawi różnice pomiędzy pracą dla siebie, a kolaboracją ze średniej wielkości firmami, markami na poziomie globalnym, instytucjami czy tworzeniem na potrzeby magazynów.
-
Na konferencyjną scenę wróci także Michał Mazur – autor najlepszego zdaniem uczestników edycji 2018 warsztatu. Michał projektuje UX w EL Passion, a podczas konferencji na podstawie praktycznych przykładów z produktów cyfrowych, przybliży temat użyteczności interfejsu i podzieli się radami odnośnie tego jak nie frustrować użytkowników.
-
W temacie tworzenia stron i rozwiązań online Michał Olszewski - projektant UX i lider zespołu w Allegro doradzi, jak wykorzystać dane jakościowe i ilościowe przy projektowaniu serwisów.
-
Na pograniczu web designu i ilustracji posłuchamy także Magdy Furmańczuk z FireArt Studio (tworzyła dla takich firm, jak Google, Huawei czy PracticeLink). Magda podejmie się tematu projektowania ilustracji na potrzeby Internetu, w szczególności skupi się na zagadnieniach związanych z tymi, które później mają zostać zaanimowane.
-
Agnieszka Szóstek projektantka doświadczeń z UX Plus doradzi, jak myśleć o biznesie prowadząc własne studio graficzne. Podpowie też jak wyróżnić się na rynku i jak świadomie projektować doświadczenia swoich klientów.
Oprócz wykładów organizatorzy przygotowali dla uczestników darmowe warsztaty (ilość miejsc jest ograniczona, obowiązują dodatkowe zapisy), konsultacje ze specjalistami – między innymi znane z poprzedniej edycji konsultacje portfolio z STGU oraz wystawę i stoiska sprzedażowe na których zakupić będzie można ciekawe narzędzia czy książki dla projektantów.
W tym roku konferencja nie kończy się wraz z ostatnią prelekcją, bo tuż po niej (z małą przerwą na oddech) organizatorzy wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zapraszają na galę Projekt Roku – konkursu podsumowującego polskie projektowanie organizowanego przez STGU.
Po gali rozpocznie się mniej oficjalna część wydarzenia – konferencyjne afterparty.
Źródło: STGU